Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Ja, var skeptisk i utgangspunktet, men det var den eneste direkteflygningen mellom Stavanger og Göteborg.

Nå blir det Stavanger - Gardemoen og buss til Göteborg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Guatemala, Belize og Mexico.

 

Har to og en halv uke på å komme meg fra Guatemala City til Cancún i Mexico. Eneste jeg vet jeg skal er at jeg skal besøke Tikal, og at jeg tar de første nettene i Antigua (gammel spansk koloniby) like utenfor Guatemala City. Kommer til å bo på vandrehjem/herberg og satser på å skaffe meg litt reisefølge her og der. Reiser alene.

 

Budsjett: tilstrebe minst mulig, men ting som krever en viss kompetanse, som eksempelvis bestigning av vulkan etc. kommer jeg ikke til å spare på.

Flybilletter: En blanding av Eurobonus, SAS Ungdomsbilltter og Norwegian skaffer meg t/r Norge-Amsterdam (hvor jeg har gjøremål før tur og etter retur) til omtrentlig 1600,- inkl baggasje.

Amsterdam - Guatemala og Cancún - Amsterdam blir med United Airlines og kom på 5200,- inkl. baggasje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dublin i slutten av mars, bare for å tilfredstille de verste reiseabstinensene

 

Juli: Fyker til Peru, par dager i Lima før man drar til Cuzco, slå ihjel et par dager der før man skal gå Inca Trail. Etter det bærer det til Belize og Caye Caulker et par dager. Så til Ft Lauderdale hvor man møter familien, er der en uke, etterfulgt av en uke på seilbåt med startpunkt St Maarten.

 

Kan det være sommer snart?

Lenke til kommentar

 

Molde i mai og juli (aldri vært i Molde, så det blir fint) og Tyrkia i august.

Går det an å spørre hva du skal i Molde? Tipper på jazzfestival i juli, men mai?

 

 

Skal treffe kjærestens familie. Skal egentlig ikke dit pga jazzfestivalen, men jeg hadde ferie da, så det falt seg slik at vi reiser dit når den er.

Lenke til kommentar

Dublin i slutten av mars, bare for å tilfredstille de verste reiseabstinensene

 

Juli: Fyker til Peru, par dager i Lima før man drar til Cuzco, slå ihjel et par dager der før man skal gå Inca Trail. Etter det bærer det til Belize og Caye Caulker Ecuador og et sted som heter Montanita et par dager. Så til Ft Lauderdale hvor man møter familien, er der en uke, etterfulgt av en uke på seilbåt med startpunkt St Maarten.

 

Kan det være sommer snart?

 

Måtte justere planene litt, fant ut det å faktisk komme seg fra Peru til Belize ikke var så lett så etter litt googling så fant man ut at Ecuador sikkert er fint. Kjøpt billetter Lima-Cuzco og Cuzco-Lima-Guayaquil (og retur siden det var mye billigere men tar en no-show der). Resten gjør man på standby-billetter

Endret av koots
Lenke til kommentar

Ser ut som neste tur blir en biltur til Belgia, Luxembourg og Tyskland i slutten av juni..

 

Tar gjerne imot tips til hvor det er verdt å stoppe i Belgia, ettersom jeg kjenner landet dårlig..

I Luxembourg og Tyskland er planene allerede i boks.

 

Belgia og Luxembourg er to av landene i Europa jeg ikke har besøkt tidligere, så da passer det godt for en roadtrip når man uansett skal langt nedover i Tyskland.

Planen er å kjøre bil både ned og opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...