Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mistenker at det har vært oppe noen ganger i tråden, men jeg spør nå på nytt i tilfelle noen har noen nye synspunkter:

Jeg skal en tur til London i ferien, og lurer på om noen har noen gode tips mtp kjøp av sko? Er primært ute etter et par nye sko av en viss kvalitet til dress (type Loake etc.), men er generelt interessert (ikke joggesko/sneakers eller "sportssko").

 

Hvis du vil ha greie og fine nybegynner-sko, vil jeg anbefale Charles Tyrwhitt sine. De bruker samme fabrikk som de rimeligste fra Loake, Koster ( nå under salget ) fra 6-700 kroner og oppover til ca 2000 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan er stemningen her inne for litt diskusjon rundt Sneakers?

 

Plukket opp disse forleden (Nike Tennis Ultra Classic Flyknit) på tennisshoes i Oslo:

http://store.nike.com/no/en_gb/pd/nikecourt-tennis-classic-ultra-flyknit-shoe/pid-10942430/pgid-11116011?ref=https%253A%252F%252Fwww.google.no%252F

 

 

QftgXq3.jpg

 

 

 

Neste på ønskelista, ser kun ut til å være tilgjengelig i det store utland:

 

http://www.prodirectselect.com/products/adidas-originals-hamburg-mens-shoes-green-spring-yellow-white-116539.aspx

Endret av Muffinss
Lenke til kommentar

Hvordan er stemningen her inne for litt diskusjon rundt Sneakers?

 

Neste på ønskelista, ser kun ut til å være tilgjengelig i det store utland:

 

http://www.prodirectselect.com/products/adidas-originals-hamburg-mens-shoes-green-spring-yellow-white-116539.aspx

Med på det jeg, hadde ca 35 par med hovedsaklig Adidas før jeg hadde innbrudd i boden, ca 20 par igjen nå tror jeg.

 

Hamburg er en fin modell, men har blitt alt for vannet ut syns jeg.

 

Gleder meg til disse dropper på fredag hos size? 

Liker den brune sålen. 

adidas-size-mundial-munchen-009-320x213.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Nice! Ikke veldig stor kolleksjon selv, først dette året jeg har hatt råd til å kjøpe litt ekstra skotøy.

Hørte her om dagen at de kom med en ny kolleksjon av hamburg, ikke sett de overnevnte før nå though.

 

Brune sålen er fin på en del av modellene, men likte best grønn og gul sammen med hvit såle.

Hvem skal du plukke opp av de?

Lenke til kommentar

Tenkte den røde og gule.

Men ikke alltid man får tak i fra Size på nett. Det er jo Size exclusive, så kommer bare ut i nettbutikken deres og i de fysiske butikkene. 

På nett blir det fort utsolgt.

Da disse kom tidligere i sommer så skulle jeg seile Færdern, de ble tilgjengelig for salg kl 09 tror jeg det var, men siden var nede helt til jeg dro ca kvart over 10 og da dama sjekket kl 11 var det tomt. 

 

Hadde disse Hamburgene selv, men de ble stjålet :(

 

103480.jpg

 

 

Personlig er jeg mest fan av Adidas og Asics, New Balance har mye kult, men blir veldig standard og ikke noe jeg samler på. 

Hva med deg?

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Too bad. Satse på at du får plukket opp et par denne gangen.

 

Pene de der. Liker best Adidas og Nike selv. Har et par fra New Balance også. Asics har en del pent, men ikke helt min stil. Var interessert i å skaffe Asics Samurai i fjor, men det ble det dessverre ikke noe av.

 

 

 

Asics-Gel-Lyte-Evo-samurai-collection-3.

 

Lenke til kommentar

Forsøker å skrive her før jeg evt starter tråd.

 

Er det noen som har noen forslag til dressko til meg? Helst brun (men åpen for andre farger som går til mørk blå/grå dress også). Skal brukes relativt mye på jobb. Har allerede et par med Loake 1880 Aldwych. Disse har skinnsåle som egner seg greit på finværsdager, men jeg trenger hvertfall et par med gummisåle (eller andre materialer som tåler litt vær).

 

Forslag? Helst randsydd og helst under 2500kr. 

 

Edit: Kan handle på nettet fra utlandet hvis det er veldig gode tilbud. Ideelt hadde vært loake 1880 men usikker på hva de har med gummisåle

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Forsøker å skrive her før jeg evt starter tråd.

 

Er det noen som har noen forslag til dressko til meg? Helst brun (men åpen for andre farger som går til mørk blå/grå dress også). Skal brukes relativt mye på jobb. Har allerede et par med Loake 1880 Aldwych. Disse har skinnsåle som egner seg greit på finværsdager, men jeg trenger hvertfall et par med gummisåle (eller andre materialer som tåler litt vær).

 

Forslag? Helst randsydd og helst under 2500kr. 

 

Edit: Kan handle på nettet fra utlandet hvis det er veldig gode tilbud. Ideelt hadde vært loake 1880 men usikker på hva de har med gummisåle

Ta en kikk hos Pediwear, de har en del fra 1880-kolleksjonen. Kan f.eks. Loake Cadogan være aktuelle? De har dainite-såle i hvert fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk! Kikket gjennom salget nå. Fant ikke så mange med riktig størrelse. Cadogan var pene. Litt dyre i forhold til hva jeg hadde tenkt meg, men kan godt være jeg prøver meg på de. Har du erfaring med bestilling fra pediwear? Regner med det blir MVA og fortollingsgebyr på toppen så da er vi oppe i ca. 2600-2700kr.

 

Tar gjerne imot flere forslag også :) 

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt to par sko fra Pediwear, ingen problemer med noen av ordrene. Grei kommunikasjon og rask levering. Fraktfirma var DHL da jeg kjøpte - det er jo litt delte meninger om de når det gjelder hvor godt de tar seg betalt for jobben med å beregne/legge ut moms, så hvis du er skeptisk kan du jo høre med Pediwear om de kan sende med Royal Mail.

 

Når man kjøper Loake hos de blir man også medlem av "Pediwear Loake Club" eller noe i den duren, og man får 15 % på fremtidige kjøp av Loake-sko som ikke er på salg.

Lenke til kommentar

Takk, veldig hjelpsomt. Ser Loake Cadogan har samme last (Capital med F fit) som Aldwych, så da skal de vel passe perfekt om jeg bestiller den samme størrelsen.

 

Når det kommer til DHL, husker du hvor mye de tok i gebyrer utover MVA? Umulig å finne noen prisliste.

 

Finnes det andre merker i samme pris/kvalitetsklasse som Loake? Har ikke klart å finne noen. 

Lenke til kommentar

Too bad. Satse på at du får plukket opp et par denne gangen.

 

Pene de der. Liker best Adidas og Nike selv. Har et par fra New Balance også. Asics har en del pent, men ikke helt min stil. Var interessert i å skaffe Asics Samurai i fjor, men det ble det dessverre ikke noe av.

 

 

 

Asics-Gel-Lyte-Evo-samurai-collection-3.

 

De ble litt mye "joggesko" for min del, men absolutt ett spennende design.

 

Forsøker å skrive her før jeg evt starter tråd.

 

Er det noen som har noen forslag til dressko til meg? Helst brun (men åpen for andre farger som går til mørk blå/grå dress også). Skal brukes relativt mye på jobb. Har allerede et par med Loake 1880 Aldwych. Disse har skinnsåle som egner seg greit på finværsdager, men jeg trenger hvertfall et par med gummisåle (eller andre materialer som tåler litt vær).

 

Forslag? Helst randsydd og helst under 2500kr. 

 

Edit: Kan handle på nettet fra utlandet hvis det er veldig gode tilbud. Ideelt hadde vært loake 1880 men usikker på hva de har med gummisåle

Går du mye utendørs i dårlig vær med dressko?

Alle mine pensko har skinnsåler, det er ikke noe problem med det til og fra jobb feks. 

Lenke til kommentar

Tja. Her i Bergen er det hvertfall regn ganske ofte. Nå skal jeg jobbe i Oslo, men trenger fortsatt noe som holder til og fra jobb dersom det er litt sludd eller regn. Loake Aldwychene mine så hvertfall rimelig trauste ut under etter noen dager i Bergen. Har litt lyst å ha et skopar jeg trygt kan ta på meg når det regner sidelengs ute.

Lenke til kommentar

Okay, ikke så ille det da. :)

 

Gummisåle til side, hva syns dere om Loake Cornwall?

 

 

 

loake-cornwall-5632_hd.jpg

 

 

 

Fant en returvare til ganske nedsatt pris. Eneste minuset er at det er litt kjedelig å gå rundt med tre Loake mahognybrune skopar... 

 

Kanskje jeg skal vente til jeg har litt erfaring med Loake og så heller kjøpe et par Allen Edmonds når de er på salg.

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Okay, ikke så ille det da. :)

 

Gummisåle til side, hva syns dere om Loake Cornwall?

 

 

 

loake-cornwall-5632_hd.jpg

 

 

 

Fant en returvare til ganske nedsatt pris. Eneste minuset er at det er litt kjedelig å gå rundt med tre Loake mahognybrune skopar... 

 

Kanskje jeg skal vente til jeg har litt erfaring med Loake og så heller kjøpe et par Allen Edmonds når de er på salg.

De var nydelige!

Eneste eg kunne sette fingeren på er at det ikke er en hette over framme.

Men det er jo en smakssak da. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar! Spørs om det ikke går mot å droppe gummisåler og heller kjøpe lærsåler. Har vært på Swims outlet og kjøpt kalosjer.

 

For de som liker Allen Edmonds så skal de slutte å produsere Merlot-fargen og har derfor clearance på en rekke sko-par med denne fargen. Ca. 3000 inkl frakt og moms til Norge, og de har den i de fleste modellene inkl. Park/Fifth avenue, Mcallister og Strand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...