Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Hva da? At det kan virke som om plum har mindre slark? For jeg har plum(eneste jeg vet som har det), og 3 venner har sand. Min er mindre slarkete enn dems.

8911527[/snapback]

 

Jeg kjøpte min sand den 7. mai. Fortsatt har jeg ikke andtydning til slark. Jeg har brukt telefonen rimelig aktivt, hatt den mye i lomma, slidet hit og dit, etc..

 

Mulig det skyldes forskjellige produksjonslinjer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva da? At det kan virke som om plum har mindre slark? For jeg har plum(eneste jeg vet som har det), og 3 venner har sand. Min er mindre slarkete enn dems.

8911527[/snapback]

 

Jeg kjøpte min sand den 7. mai. Fortsatt har jeg ikke andtydning til slark. Jeg har brukt telefonen rimelig aktivt, hatt den mye i lomma, slidet hit og dit, etc..

 

Mulig det skyldes forskjellige produksjonslinjer??

8911565[/snapback]

 

Tviler sterkt på det. I så fall så må det være forskjellige slitedeler, for om det er slerk det kommer til så må jo det gå på slitasje. Men har mine tvil på at fargen har noe å si :p Jeg har deep plum selv og kan bekrefte at den har slerk:p

 

(Hadde forsåvidt en kompis av meg som jobber som tekniker hos Tafjord på MSN atm. Og han kan bekrefte at Sand og Deep Plum bruker samme flexer i slide-mekanismen. Så forskjellige produksjonslinjer skal ha lite å si (men som jeg sa igjen. Om det er to forskjellige leverandører av denne mekanismen så kan jo det ha et utfall))

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

At fargen på dekselet skulle ha noe med byggkvaliteten å gjøre er det svinnende liten sjangse for. Da måtte man ha en egen separat produksjonslinje for hver farge, og det er rett og slett sløsing av ressurser.

 

Det skyldes nok snarere enten ulike produksjonslinjer slik insolvent nevner, eller for stort tillatt avvik i enkelte deler av prosessen.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er en meget fornøyd bruker av N95, men har ett par spørsmål.

Når jeg bruker GPS/Kart og har lastet ned hele norge er det av og till att områder jeg kjører i eller skal zoome inn på ikke er der.....er det en bugg?

 

En annen ting jeg lurer på er om det er mulig å gjøre slik att når man kjører og bruker kartet/GPS så justerer kartet seg slik att fremover er rett opp på skjermen? Dette har jeg i den innebygde Navien i bilen, og gjør navigering veldig mye enklere....Er det mulig å ordne dette i menyen?

 

Takker for svar.

 

Halvor

Lenke til kommentar

Alle produksjoner, uansett hva du lager har "minimum og maximum spec" også i "alle" produksjonslinjer så kommer det ting om er litt over spec og under spec ut på markedet (selv om det ikke skal gjøre det)...stort sett ingen produsksjonslinge klarer å lage akkuratt samme produkt 24/7. dette gjelder helt sikkert også for kvaliteten på Nokia N95..Har man en mobil som slarker mye etter en uke i forrhold til den kompisen har som er like gammel , så har man nok brukt den vell hardt eller vært veldig uheldig tror jeg... Hvis det er for ille så er det bare å kjøre en reklamasjon mot butikken du kjøpte den av (ingen produkter man kjøper til nermere 7000 (uten abb) skal bli tydelig slitt etter en uke ved normal bruk).

 

Det er hvertfall min mening :)

 

H. Glenn

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at de fleste N95 har slark når man pakker den opp. Derfor er det litt håpløst med reklamasjon, da sannsynligheten er stor for at man får en med slark igjen. Man må enten ha flaks eller kunne velge selv blant et utvalg telefoner.

 

Mitt tips er at man bare godtar at denne telefonen har slark eller lar vær å kjøpe den. De som gjør det siste burde dog bytte sikringen inni hue sitt, IMHO. :)

Lenke til kommentar

Først, det er en egen GPS tråd for N95 som du finner her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=751507&hl=

 

Er en meget fornøyd bruker av N95, men har ett par spørsmål.

Når jeg bruker GPS/Kart og har lastet ned hele norge er det av og till att områder jeg kjører i eller skal zoome inn på ikke er der.....er det en bugg?

 

Dette mener jeg var en bug i de første kartene til Sør-Norge. Løses ved å laste ned kartene på nytt.

 

En annen ting jeg lurer på er om det er mulig å gjøre slik att når man kjører og bruker kartet/GPS så justerer kartet seg slik att fremover er rett opp på skjermen? Dette har jeg i den innebygde Navien i bilen, og gjør navigering veldig mye enklere....Er det mulig å ordne dette i menyen?

 

Dette er kun mulig når du har på navigasjon og ikke bare kartvisning.

Lenke til kommentar

På min N95 så er det en mørk flekk sånn ca litt over midten av bildet når man bruker kameraet på framsiden av telefonen..Er det noen andre som har det problemet?jævli irriterende hvis man skal ta et selvportrett feks , og får en mørk flekk midt i trynet på hvert eneste bilde..

Lenke til kommentar

Kjøpte med denne mobilen igår, og har et lite spørsmål;

 

Vil dette minnekortet fungere; https://prisguiden.no/product.php?productId=48583

 

Vil det eventuellt være mye dårligere enn Nokiabrikken (https://prisguiden.no/product.php?productId=56802) til 300?

 

Når jeg leste i manualen stod det at ikke alle minnebrikkene var kompitable med mobilen, men brukte SanDisk-brikke på min Nokia 6280, så tror ikke det skal være noe problem, men det er greit å være sikker! ;)

 

Tenkte at Nokiabrikken enkelt å greit var så mye dyrere fordi den er laget av Nokia (har ivertfall Nokia navnet printet på :p ), og ikke at den er bedre, tar jeg feil?

Lenke til kommentar

SanDisk MicroSD Ultra II Mobile 2GiB

SanDisk MicroSDHC 4GiB

 

Begge kortene er fult kompatible med Nokia N95.

Du kan sjekke kompatibilitet lister på http://www.sandisk.com

 

Ultra II utgaven er både lettere/raskere til lesing og skriving.

Som igjen ganske logisk nok, fører til at å legge til ting, og lese av ting fra minnekortet går raskere. Samt applikasjoner du har installert på minnekortet vil starte seg opp ørlite fortere. Også skal den raskere lese og skrive ytelsen gi lengre batteri levetid, men det er så ufattelig lite forskjell vi snakker om, at det er ikke merkbart i praksis på noen som helst måte.

 

Jeg vil på det aller varmeste anbefale SanDisk (som er det merke jeg alltid bruker selv) og et Ultra II Nokia N95.

 

Men kun, hvis du ikke klarere å vente på SanDisk sine MicroSDHC kort, de vil forhåpentligvis ha ankommet Norge i starten av Juli. Hvert fall før Juli måned er omme.

 

Da har du hele 4GiB med lagringskapasitet, noe som er en 50% økning, samt at MicroSDHC-kortene skal være en smule raskere enn Ultra II kortene igjen, hvert fall ikke tregere.

Venter spent på om MicroSDHC kortene har ankommet landet før jeg bestiller min N95 den 25 Juli.

 

Når det gjelder "Nokia" minnekortene, som er latterlig høyt priset.

Så trodde jeg de var produsert av SanDisk? Hvis jeg ikke tar helt feil.

Er det ikke sånn at et Nokia MicroSD 2GiB minnekort, og et vanlig SanDisk MicroSD 2GiB minnekort er akkurat det samme kortet? Kliss likt, bortsett fra at det ene er merket med Nokia, og det andre ikke. Jeg mener at Nokia kjøper alle minnekortene sine fra SanDisk, putter på Nokia logoen, og selger dem ut igjen selv.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
SanDisk MicroSD Ultra II Mobile 2GiB

SanDisk MicroSDHC 4GiB

 

Begge kortene er fult kompatible med Nokia N95.

Du kan sjekke kompatibilitet lister på http://www.sandisk.com

 

Ultra II utgaven er både lettere/raskere til lesing og skriving.

Som igjen ganske logisk nok, fører til at å legge til ting, og lese av ting fra minnekortet går raskere. Samt applikasjoner du har installert på minnekortet vil starte seg opp ørlite fortere. Også skal den raskere lese og skrive ytelsen gi lengre batteri levetid, men det er så ufattelig lite forskjell vi snakker om, at det er ikke merkbart i praksis på noen som helst måte.

 

Jeg vil på det aller varmeste anbefale SanDisk (som er det merke jeg alltid bruker selv) og et Ultra II Nokia N95.

 

Men kun, hvis du ikke klarere å vente på SanDisk sine MicroSDHC kort, de vil forhåpentligvis ha ankommet Norge i starten av Juli. Hvert fall før Juli måned er omme.

 

Da har du hele 4GiB med lagringskapasitet, noe som er en 50% økning, samt at MicroSDHC-kortene skal være en smule raskere enn Ultra II kortene igjen, hvert fall ikke tregere.

Venter spent på om MicroSDHC kortene har ankommet landet før jeg bestiller min N95 den 25 Juli.

 

Når det gjelder "Nokia" minnekortene, som er latterlig høyt priset.

Så trodde jeg de var produsert av SanDisk? Hvis jeg ikke tar helt feil.

Er det ikke sånn at et Nokia MicroSD 2GiB minnekort, og et vanlig SanDisk MicroSD 2GiB minnekort er akkurat det samme kortet? Kliss likt, bortsett fra at det ene er merket med Nokia, og det andre ikke. Jeg mener at Nokia kjøper alle minnekortene sine fra SanDisk, putter på Nokia logoen, og selger dem ut igjen selv.

8922546[/snapback]

 

Takk for et veldig oppklarende svar :thumbup: , tror gjerne jeg venter, eventuellt kjøper en minnebrikke på 1 GiB imellomtiden...

Lenke til kommentar

her kommer et plagsom spørsmål.

 

har en film på pcn, bruker vdeo converter og gjør den om til mp4. hvorfor viser den ikke bilde på mobilen? kun lyd. prøver å spille den av i den vanlige spilleren realplayer.

 

da pogrammet gjorde om filen xvid eller avi som var på 700mb ble den til mp4 og 81 mb. stor forskjell, men den virker ikke.

 

for at filmen skulle vises på pcn, lastet jeg ned en codac pakke, og da virket den på pcn. bortsett fra en feilmld som kom like etterpå com surrogate har sluttet å virke. men filmen virker fint i mediaplayer allikavel. vil ha den til å virke på mobilen.

Lenke til kommentar
her kommer et plagsom spørsmål.

 

har en film på pcn, bruker vdeo converter og gjør den om til mp4. hvorfor viser den ikke bilde på mobilen? kun lyd. prøver å spille den av i den vanlige spilleren realplayer.

 

da pogrammet gjorde om filen xvid eller avi som var på 700mb ble den til mp4 og 81 mb. stor forskjell, men den virker ikke.

 

for at filmen skulle vises på pcn, lastet jeg ned en codac pakke, og da virket den på pcn. bortsett fra en feilmld som kom like etterpå com surrogate har sluttet å virke.  men filmen virker fint i mediaplayer allikavel. vil ha den til å virke på mobilen.

8922951[/snapback]

 

Støtter RealPlayer'en i N95 MP4 filmer?

Jeg sitter med det problemet at spilleren ikke kan spille av FLAC-filer,

så enten må alt konverteres om til dobbelt så store WAV(E) filer,

ellers må jeg finne meg et tredje-part-program som jeg kan installere som kan spille av FLAC-filer.

Alt jeg fant var CorePlayer Mobile, så får prøve å rive til meg en gratis testversjon av den.

Og se om den duger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...