Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har brukt en samsung telefon lenge, men gått over til N95 nå. Savner noe "samsung funksjoner" som at den vibrerer 3 ganger før lyden kommer når man blir oppringt. En annen veldig nyttig funksjon for meg er også "meldingsrepeater", det vil si at telefonen gir fra seg meldingslyd i gjevne mellomrom så lenge det er en ulest melding på telefonen.

 

Er det noen her på forumet som vet om noe programmer som gjør nettopp dette?

8962115[/snapback]

 

 

Den funksjonen med at telefonen vibrer 3 ganger før den ringer irriterte vettet av meg når jeg hadde samsung før, gikk ikke ann å skru av heller :thumbdown:

Men det med meldingslyd med jevne mellomrom var greit, noen ganger! Ikke når man har glemt å sette telefonen på lydløs og får melding på natta og ikke orker å lese den...

 

men, on topic, vet jeg ikke åssen man kan fikse dette :hmm:

Lenke til kommentar

Par spørsmål.

 

Trenger bilholder, kan denne funke OK ?

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=79172

 

nokia_bilholder_easy_mount_hh_12_151928062_0.jpg

 

og jeg trenger en veske til telefonen, har den med på jobb, og har den mye i lommene, så hadde vært kjekt å fått beskyttet den mot slitasje og slikt..

 

kan denne funke bra da?

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68913

 

nokia_veske_cp_69_-221901455_0.jpg

 

Men ser at den ikke dekker så mye av hjørnene, og det er jo gjerne de som får bank.. og blir raskest slitt.

Har dere noen andre tips til vesker ?

 

 

 

I tillegg har jeg merket noe slakk i slideren på høyre side, om jeg trykker på den så er det litt slakk, men det er ikke slakk på venstre siden.

Er det noen som har fått fikset det og har erfaring ifra det ? om hvor lang tid det tar om jeg stikker innom ett nokia service verksted?

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Piel Frama Nokia N95 Leather Case

Krusell N95 Dynamic

Proporta N95 Alu Leather Book Case

Proporta N95 Alu Flip Case

Nokia CP-191 for N95

Proporta N95 Crystal Case

 

Her har du et par vesker som er "skreddersydd" for Nokia N95 :)

 

Nokia sin egen CP-191 er jo veldig fin. Du får den hos CDON.com blant annet, til en helt akseptabel pris.

 

Ellers så er vell en Proporta N95 Alu Leather Book Case det jeg ville kalle "hakke" bedre enn en CP-191.

Jeg har ingen anelse om Nokia CP-191 har noe som helst "hardt" materiale som beskytter skjermen, Proporta har litt aluminium som vil beskytte skjermen, hvis du for eksempel er så uheldig å miste veska på en stein. Er det ikke noe slikt materiale i CP-191 er det en stor mulighet for at skjermen ender opp med døde-piksler eller i verste fall knuser i sammenstøtet med bakken. Da et tynt lag med lær ikke er nok til å beskytte skjermen. Piel Frama Nokia N95 Leather Case inneholder visst også et hardt materiale som beskytter skjermen imot slikt. Vet som sagt ikke med Nokia sin CP-191.

 

Ellers ville det jo ikke vært så dumt med en Proporta N95 Crystal Case.

Telefonen er jo like funksjonell med dette beskyttende plastikk dekslet på, som uten.

Ser kanskje ikke så tiltrekkende ut, men pytt pytt. En billig "forsikring".

Det vil jo beskytte skjermen og dekslet imot direkte skade og slitasje. Samt ørevoks som blir klint utover halve skjermen når du snakker i telefonen.

Dekslet kan jo også enkelt bli tatt av og vasket.

 

Har du et slikt deksel og en veske (avhenger selvsagt av at telefonen passer i veska selv med dekslet på), så er du temmelig sikret imot skader og slitasjer på mobilen, plastikk dekslet vil jo beskytte telefonen de gangene du måtte ta telefonen ut av veska også. Utrolig praktisk syntes nå jeg.

 

Plastikk dekslet får du kjøpt hos http://www.teleboden.no til en ikke så alt for ille pris.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Hvordan kan det ha seg at denne telefonen koster mer med nytgening av Telenor Bedrift enn den gjør uten abb.?

Var på Telehuset idag, der krevde de 6.300 med Telenor Bedrift, mens telefonen koster 5.729 i billgste nettbutikk uten abb.

 

Til sammenligning kjøpte jeg N73 til rett over 3000 kr med Telenor Bedrift da den var ny og kostet ca 5000 uten abb.

 

Subsidierer ikke Telenor N95?

Lenke til kommentar

Til dere som lurer på veske til mobilen, så kan jeg bare gjenta det jeg skrev tidligere i denne tråden (som sikkert ingen gidder å lese helt igjennom nå.. hehe):

 

"Kjøpte Krusell-veske fra Clas Ohlson til 198,-

De som lurer på hvilken størrele som passer, så er det XS-wide. Den er som hånd i hanske. Men det er viktig at du ikke har noe utenpå mobilen, slik som jeg hadde (silikon-skin), for da blir den for stor."

 

Og til slutt en liten advarsel: Sjekk at magneten i vesken ikke er for stor, for det "ødelegger" mobilen...

 

Til dere som vurderer Crystal Hard Case for Nokia N95 så kan jeg nevne at jeg kjøpte min(e) fra eBay. 20-30kr. inkl. porto fra Hong Kong. Det skal nevnes at de ikke varer så alt for lenge før de sprekker, så til 149,- stk skal du være forsiktig.. :)

Endret av trondage
Lenke til kommentar
Til dere som vurderer Crystal Hard Case for Nokia N95 så kan jeg nevne at jeg kjøpte min(e) fra eBay. 20-30kr. inkl. porto fra Hong Kong. Det skal nevnes at de ikke varer så alt for lenge før de sprekker, så til 149,- stk skal du være forsiktig.. :)

8964793[/snapback]

Hmm, noen burde lage en futural som kan beskytte Chrystal Hard Case'en!?... :p
Lenke til kommentar
Jeg har brukt en samsung telefon lenge, men gått over til N95 nå. Savner noe "samsung funksjoner" som at den vibrerer 3 ganger før lyden kommer når man blir oppringt. En annen veldig nyttig funksjon for meg er også "meldingsrepeater", det vil si at telefonen gir fra seg meldingslyd i gjevne mellomrom så lenge det er en ulest melding på telefonen.

 

Er det noen her på forumet som vet om noe programmer som gjør nettopp dette?

8962115[/snapback]

 

 

Den funksjonen med at telefonen vibrer 3 ganger før den ringer irriterte vettet av meg når jeg hadde samsung før, gikk ikke ann å skru av heller :thumbdown:

Men det med meldingslyd med jevne mellomrom var greit, noen ganger! Ikke når man har glemt å sette telefonen på lydløs og får melding på natta og ikke orker å lese den...

 

men, on topic, vet jeg ikke åssen man kan fikse dette :hmm:

8963910[/snapback]

 

Gjorde det også for meg på begynnelsen :p

Men etterhvert fant jeg ut at det var veldig kjekt! Spesielt når man ikke vil at alle andre rundt deg skal høre på ringetonen din, som f.eks midt i en forelsning med flere hundre andre rundt deg. Man glemmer av og til å slå telefonen på lydløs :blush:

 

Men det viktigste var jo egentlig den meldingsfunksjonen. Er jo fint å bli vekket når man får en melding, når man vil være i fred, er det jo bare å skru av eller sette mobilen på lydløs før man legger seg :tease:

Lenke til kommentar

Skal du bruke GPS'en er det nærmest en forutsetning at holderen må festes til frontruten slik at gps-antennen har best mulig fri "sikt". Telefonen må stå med tastaturet ute. Nokia har ingen original holder som passer 100% akkurat ennå, men jeg er blitt fortalt at det skal komme snart. Ulempen med noen av de uorginale holderne er at de har ikke plass til ladekabelen.

 

Noen som har erfaring med andre holdere?

Lenke til kommentar

Plages med WLAN.

 

Skal koble til nettverket her hjemme, og routeren er en Dlink 514 med WPA-PSK sikring.

 

Finner det trådløse nettverket og får beskjed om å taste inn WPA koden, gjør det og den forsøker å koble til, men da får jeg beskjed om at WPA koden er ugyldig.. Men jeg vet 110% sikker på at den er rett..

Hvorfor skjer dette?

Lenke til kommentar

Og nå plages jeg med en ting til.. skurring i høytaleren til samtaler.

 

Kom nå i kveld jeg tok telefonen når den ringte, skurrer fælt, uansett hvilket volum jeg har.

 

Vurderer å gå tilbake til Elkjøp å høre om jeg kan få utlevert ny telefon.. Eller hva tror dere?

 

Andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...