Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp sett 2 episoder. Har ikke noe kjennskap til tegneserie versjonene. Er ikke det spill med samme navn?

Genialt at man får HBO Nordic gratis via Telenor T-We nå. Det nye poeng systemet er kjekt, lett å bytte til Viaplay hvis man blir lei HBO.

Er ett spill som heter Overwatch, mulig det er det du tenker på. I så fall har det ingenting med Watchmen å gjøre.

HBO Nordic via Telenor T-we er er kun ett utvalg av seriene som er tilgjengelig om du abonnerer. Jeg tenkte det samme at det var kjekt å få HBO Nordic inkludert i kanal pakka (siden de flest andre kanaler er uinteressante) og valgte den, den ble valgt bort igjen med en gang når jeg så hva som var tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Er ett spill som heter Overwatch, mulig det er det du tenker på. I så fall har det ingenting med Watchmen å gjøre.

HBO Nordic via Telenor T-we er er kun ett utvalg av seriene som er tilgjengelig om du abonnerer. Jeg tenkte det samme at det var kjekt å få HBO Nordic inkludert i kanal pakka (siden de flest andre kanaler er uinteressante) og valgte den, den ble valgt bort igjen med en gang når jeg så hva som var tilgjengelig.

 

Finnes et Watchmen spill også: https://en.wikipedia.org/wiki/Watchmen:_The_End_Is_Nigh

Lenke til kommentar

Er ett spill som heter Overwatch, mulig det er det du tenker på. I så fall har det ingenting med Watchmen å gjøre.

HBO Nordic via Telenor T-we er er kun ett utvalg av seriene som er tilgjengelig om du abonnerer. Jeg tenkte det samme at det var kjekt å få HBO Nordic inkludert i kanal pakka (siden de flest andre kanaler er uinteressante) og valgte den, den ble valgt bort igjen med en gang når jeg så hva som var tilgjengelig.

Syntes ikke det var noe som manglet der da jeg kikket gjennom, men var jo fantastisk dårlig grensesnitt, kun tilgjengelig via dekoderen. Trodde man fikk en konto som kunne brukes som vanlig.

Lenke til kommentar

Tips til alle som har kjøpt ny iPhone i det siste, man får altså et år med gratis Apple TV+ abonnement. Til min store overraskelse fikk jeg den hyggelige beskjeden da jeg åpnet Mac-appen på fredag, etter å ha kjøpt ny telefon for et par måneder siden. Synes det var generøst. Det gjelder altså ikke bare kjøp av iPhone 11, men XS eller iPad også.

 

Har ikke sett på The Morning Show enda, men hører positive respons fra et par kollegaer som har sjekka det ut.

 

For All Mankind hadde jeg store forhåpninger til og det har egentlig innfridd ganske bra. Tre episoder inn ble det bedre og bedre, men jeg tror kanskje det er en serie som krever at man er ganske interessert i romfart og Apollo-historien, noe jeg er. Her blandes det med science fiction som føles ganske troverdig. Tredje episode lover utrolig godt for fortsettelsen. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Sett Hbo i det siste.

 

Watchmen og Twin Peaks The Return

 

Watchmen likte jeg.

 

Twin Peaks??? Er det bare meg eller var skuespillere fra første serien mye bedre?

 

Lynch tar litt i over med sin symboler og fjerne ting.

 

Vi kommer ikke inn i rollene i storyen, har eller får ikke noe relasjon til disse.

 

Kyle gjør det sef, bra, artig med Sheriff fra Jackie Brown. Og utrolig att Mange fra original serien lever enda???

 

Var ikke han ene fyren Harry faktiskt opp i åra allerede i Alien? Første filmen?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Twin Peaks... For far out iforhold til original..

 

Jeg liker endel av Lynch filmene...

 

Jeg rygger derimot av Erasorhead og Inland Empire..

 

Men endel av filmene hans synes jeg er kule.. Wild At heart og Blue Velvet feks..

 

Twin Peaks første er mer som disse...

 

Den nye serien er mer som Erasorhead og Inland.

 

 

Passer ikke med Kyle som Bob heller. Blir for kleint.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

IMDB er ganske ubrukelig når det kommer til kritikk og avstemning på serier. Slik det fungerer så kan det lettere manipuleres enn selv publikum/bruker-anmeldelser på RottenTomatoes og Metacritic. IMDB er mye mer en populæritetskonkurranse enn det er noe annet akkurat nå.

 

 

 

Så de 3 første episodene i dag. Fikk lyst til å se mer. Fyller tomrommet etter Newsroom pittelitt, men ikke helt.

Nettopp det jeg håper serien kanskje blir. Om det så bare var bittelitt The Newsroom, men føler serien er så redd for å gå den veien etter 2 episoder. Hører EP 3 er litt bedre, og det er ting jeg liker, men aldri helt der.

 

Witherspoon og Aniston hadde kjemi i scenene sammen i det minste. Tror mange av problemene til serien stammer i fra ekstensiv setup. Tydelig at dette var et prosjekt som hadde mange speedbumps før de i det hele tatt hadde fått filmet en hel episode, med mange ulike og motstridende ideer om hva serien skulle være. Der de har basically bare kastet en hel masse mot veggen i håp om at noe faktisk ville funke. Mange av de kinksa tror jeg vil bli løst så fort/hvis serien finner sin rytme. Om det er nok av en serie her da. Første episode hadde plenty av materiale å jobbe med (spesielt ang #MeToo) men den var også weirdly redd for å virkelig gå inn i saken på en meningsfull måte. Noe som får meg til å lure på hva serien selv tror den egentlig handler om. Om den faktisk kan være så virkelig som karakterene snakker hele tiden om at nyhetene skal være.

 

Håper Steve Carell-karakteren går vekk etterhvert. Ser ikke for meg at serien er interessert å gå den veien det kan bli noe særlig bedre materiale for den karakteren nå.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

IMDB er ganske ubrukelig når det kommer til kritikk og avstemning på serier. Slik det fungerer så kan det lettere manipuleres enn selv publikum/bruker-anmeldelser på RottenTomatoes og Metacritic. IMDB er mye mer en populæritetskonkurranse enn det er noe annet akkurat nå.

 

 

 

Nettopp det jeg håper serien kanskje blir. Om det så bare var bittelitt The Newsroom, men føler serien er så redd for å gå den veien etter 2 episoder. Hører EP 3 er litt bedre, og det er ting jeg liker, men aldri helt der.

 

Witherspoon og Aniston hadde kjemi i scenene sammen i det minste. Tror mange av problemene til serien stammer i fra ekstensiv setup. Tydelig at dette var et prosjekt som hadde mange speedbumps før de i det hele tatt hadde fått filmet en hel episode, med mange ulike og motstridende ideer om hva serien skulle være. Der de har basically bare kastet en hel masse mot veggen i håp om at noe faktisk ville funke. Mange av de kinksa tror jeg vil bli løst så fort/hvis serien finner sin rytme. Om det er nok av en serie her da. Første episode hadde plenty av materiale å jobbe med (spesielt ang #MeToo) men den var også weirdly redd for å virkelig gå inn i saken på en meningsfull måte. Noe som får meg til å lure på hva serien selv tror den egentlig handler om. Om den faktisk kan være så virkelig som karakterene snakker hele tiden om at nyhetene skal være.

 

Håper Steve Carell-karakteren går vekk etterhvert. Ser ikke for meg at serien er interessert å gå den veien det kan bli noe særlig bedre materiale for den karakteren nå.

Jeg har på følelsen av at karakteren til Steve Carell kanskje vil kjempe mot #metoo med nebb og klør. Altså vil vi nok følge ham igjennom hele sesongen, om ikke videre i neste sesong også (dvs. om det blir en sesong 2). Han virker jo ikke å ville godta at han er forhåndsdømt og han synes ikke han har gjort noe feil. Nå vet jo vi heller ikke hva han faktisk HAR gjort ennå, så jeg er veldig kritisk til om han faktisk er som han hevder han er.

 

Regner med at de vil bli mye mellom Witherspoon og Aniston framover. Karakterene er begge interessante nok. Syntes det var veldig kult å se Aniston i en sånn rolle. Tror nok #metoo vil være med serien et godt stykke på vei ass. Men hvem vet.

Lenke til kommentar

Twin Peaks... For far out iforhold til original..

 

Jeg liker endel av Lynch filmene...

 

Jeg rygger derimot av Erasorhead og Inland Empire..

 

Men endel av filmene hans synes jeg er kule.. Wild At heart og Blue Velvet feks..

 

Twin Peaks første er mer som disse...

 

Den nye serien er mer som Erasorhead og Inland.

 

 

Passer ikke med Kyle som Bob heller. Blir for kleint.

Hahaha. Urk. Husker jeg drev og tvingte meg selv til å se The Return episode etter episode. Det ble riktignok pittelitt bedre rundt typ episode 4 ellerno, men så kom episode 7 eller 8, og da var det game over ass (hvis du har kommet til den episoden, så forstår du helt sikkert hva jeg prater om).

 

Regi og skuespill, alt er skikkelig dårlig. I sesong 1 og 2, så var det en slags kjemi som var utrolig fengende. Her er det elendige effekter og helt tragisk skuespill og regi. Alt er jo gjort på laptopen til Lynch. Kjenner ikke igjen karakterene fra de første to sesongene. Det er som en helt annen serie. Som om noen prøvde å lage en oppfølger med karakterene og skuespillerne fra de første to sesongene, men hadde null budsjett og insisterte på å gjøre alt selv, uten å ha noen erfaring mtp på regi. Det er helt utrolig at det er Lynch som har laget denne sesongen.

 

Har hatt Lynch som favorittregissør gjennom 90-tallet og tidlig 2000-tallet. Favrittene er Lost Highway og Mulholland Drv. Men det her er bare krise. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og utrolig att Mange fra original serien lever enda???

 

Var ikke han ene fyren Harry faktiskt opp i åra allerede i Alien? Første filmen?

Han døde vel rett etter at The Return starta på igjen. Han spilte hovedrollen i et kritikerrost indiefilm ved navn Lucky også, helt på tampen. 91 år gammel ble han. 

 

Husker han godt fra Green Mile også, hvor han var vaktmester og stand-in for når de skulle øve på henrettelsene i den elektriske stolen.

Lenke til kommentar

Jeg har på følelsen av at karakteren til Steve Carell kanskje vil kjempe mot #metoo med nebb og klør. Altså vil vi nok følge ham igjennom hele sesongen, om ikke videre i neste sesong også (dvs. om det blir en sesong 2). Han virker jo ikke å ville godta at han er forhåndsdømt og han synes ikke han har gjort noe feil. Nå vet jo vi heller ikke hva han faktisk HAR gjort ennå, så jeg er veldig kritisk til om han faktisk er som han hevder han er.

 

Regner med at de vil bli mye mellom Witherspoon og Aniston framover. Karakterene er begge interessante nok. Syntes det var veldig kult å se Aniston i en sånn rolle. Tror nok #metoo vil være med serien et godt stykke på vei ass. Men hvem vet.

 

Det er ganske tydelig at Carrell-karakteren (Mitch?) vil gjøre det, men jeg klarer ikke å se at manusforfatterne helt klarer å gjøre noe plott med han vellykket. Enten skyldig, eller uskyldig. 

 

Personlig fant jeg egentlig bare Aniston sin karakter å være interessant, selv om det på sitt beste bare er sånn underholdende såpedrama, som kan fungere. Witherspoon som en Tracy Flick-type karakter var ganske feilcasta. Aksenten hennes og hele schticken med at hun er yngre konservativ kvinne er interessant idè i teorien, enn hva serien gjør i praksis. 

 

Det jeg liker best med serien Billy Cudrup som denne fyren som leder nettverket til The Morning Show. Det er litt sånn moderne utgave av Roger Sterling fra Mad Men-vibb jeg får, og Cudrup er en solid skuespiller, og muligens den beste på serien sammen med Gugu Mbatha-Raw (som jeg ikke tror kommer til å få mye å gjøre på denne serien).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Twin Peaks...

 

Ja jeg digger også Lost Highway og Mullholland. Digger at det er litt Mysterier og spennende ting, så lenge det er underholdende.

 

Men laaaange sekvenser av sort hvitt, og fjern symbolikk feks Atombomben...

 

Bedre om de hadde laget en oppfølger film eller kort-serie.

 

Sånn det er nå så har de slengt inn masse roller vi ikke har noe forhold til.

 

Var litt morsomt med konspirasjons-radio, som solgte gull sprayede dyre spader da.. for å grave seg ut..

Lenke til kommentar

Men det her er bare krise. 

 

Delvis enig. Regner med dere snakker om sesong 3?

 

En usammenhengende smørje under påskudd av å være "kunst". Men jeg likte det litt allikevel. Så jeg ser den kanskje på nytt senere. Men den når selvsagt ikke originalen til knærne. Nå kommer sikkert noen og arresterer meg og sier at sesongen aldri skulle være noen oppfølger eller ligne originalen. OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...