Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de med Mediahint og sånt som tillater dere å se amerikanske videosnutter så er den første episoden av Halt & Catch Fire ute (premiere 2. juni).

 

http://amctv.tumblr.com/#video

 

Sett de to første episodene tidligere, og personlig likte jeg serien godt. Men jeg liker Mad Men, Lee Pace, Scoot McNairy og har en utdanning innenfor dataelektronikk så kanskje jeg er ekstremt passende for seer av serien.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke forsto var foregår det i fortid, nåtid eller begge deler?

 

Er det noe seriøst, eller et slags spill/teater eller noe ?

 

Hvorfor skjer det som skjer og hva skal

de fram til?

 

Sikkert så teite å ikke skjønne dette, at jeg har ikke turt å spørre noen før. :blush:

Lenke til kommentar

Det jeg ikke forsto var foregår det i fortid, nåtid eller begge deler?

 

Er det noe seriøst, eller et slags spill/teater eller noe ?

 

Hvorfor skjer det som skjer og hva skal

de fram til?

 

Sikkert så teite å ikke skjønne dette, at jeg har ikke turt å spørre noen før. :blush:

 

Det er en fantasy, men er halvveis basert på War of the Roses. Så kan vel si at det foregår i fortid, men samtidig egentlig ikke. Det er i hvertfall en middelalderverden.

 

Det andre spørsmålet ditt skjønner jeg ikke.

 

Det tredje spørsmålet er litt vanskelig å svare på. Det er en historie basert på en bokserie som så langt det har kommet 5 bøker av. Essensen er i hvertfall krig mellom mange familier og kampen om "jerntronen", eller retten til å styre hele Westeros (landet der serien foregår). Enkelt forklart.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det lov, men med disse spørsmålene lurer jeg på om han i det heletatt har fulgt med, eller om han kun har hatt på serien i bakgrunnen mens han har drevet med andre ting. Virker jo ikke akkurat som om han har fulgt med så veldig godt. Serien krever et relativt godt fokus fra seeren pga. alle karakterne og all dialogen, som tross alt er det viktigste i serien. Et feiende flott politisk drama.

Lenke til kommentar

Også spørs det om det ble sett en episode midt inne i serien eller om første episode ble sett. Kjenner flere som også bare har sett en og annen episode av serien med da alltid midt inni, og da er det klart at det kan være vanskelig å forstå hva som foregår. Litt sånn som når faren min klager over at han ikke skjønner Harry Potter når han begynner å se på film fire ett stykke ut i filmen.

Lenke til kommentar

Trenger ikke være lumpne :(

 

Leste litt om den en gang og ble ikke så klok. Prøvde begynne se fra start første episode, og ble bare mer forvirret, og gav opp.

 

Men okay tror jeg forsto litt mer nå.

Har du sett med norsk tekst? Jeg synes noen serier blir litt slitsomme å se uten tekst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...