Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett en del piloter de siste dagene, og oppsummerer kort.

 

Sleepy Hollow

 

Denne har airet to episoder så langt, og det er definitivt en lovende serie innenfor sjangeren. Mystikken er spennende nok til å holde meg engasjert. Karakterene ikke helt der ennå, men Ichabod Crane har hatt sine øyeblikk. Vil følge med på denne.

 

Hostages

 

Blandede følelser om denne. Likte piloten. Den var nervepirrende nok, og alle karakterene har sine hemmeligheter, men jeg er uansett skeptisk til spillerommet til serien. Også litt blandet om karakterene.

 

The Blacklist

 

Veldig lovende. Fikk ikke helt tak på den kvinnelige hovedrollen, men Spader var brilliant, og plottet virker interessant. Fin mystikk.

 

Lucky 7

 

Denne hadde jeg lave forventninger til, og ble positivt overrasket. En nokså gjeng dysfunksjonelle bensinstasjonsarbeidere, med hver sine problemer og hemmeligheter vinner en formidabel sum penger. Spennende.

 

Brooklyn Nine-Nine

 

Andy Samberg gjør et greit tryne i denne komedieaktige serien. Ikke helt overbevist ennå, men blir vel å følge med.

Lenke til kommentar

Jeg elsker Brooklyn Nine-Nine. Piloten var morsommere enn episode 2, men jeg synes Andy Samberg og Andre Braugher (being Andre Braugher) er bra. Hun ene dama der er jo nesten en av de friskeste kvinnelige komedie-karakterene siden April Luddgate.

 

Lucky 7 var greit, ikke akkurat bra. Ikke akkurat bra seertall heller. Blir kansellert snart. Kanskje første dramaserien som blir kansellert i høst.

 

Bare jeg som synes Hostages var teit? Det er egentlig en serie fylt av skuespillere jeg liker, men det var teit. Som at CBS prøver å lage 24 rundt plottet, også har du sånne øyeblikk som virker så tegneserie-aktige oppi et plott som er så seriøst. Spesielt hvordan Collette sin karakter stirrer mot tv-kameraet som filmer henne når Dylan McDermott sin karakter ser henne live på tv fra huset. Mer spent på Crisis tidlig neste år av Washington D.C.-satte dramaserier.

 

Veldig spent på forsettelsen på Sleepy Hollow. At John Noble fra Fringe blir med i flere episoder er noe jeg kommer til å prøve å se om jeg klarer å holde ut til. Likte piloten en del, men episode 2 var litt svakere synes jeg. Pluss at det var veldig distraherende å se Zulu gå rundt med hue på den måten.

Lenke til kommentar

Synd hvis Lucky 7 blir kansellert for å si det sånn, for den har definitivt potensiale.

 

Synes ikke akkurat Hostages var teit, men et par klisjéfylte øyeblikk piloten kunne vært foruten, ja, definitivt. Det jeg stusser mest på, er hva i alle dager skaperne bak serien ønsker med den? Hvor langt kan et plot rundt en suksessfull lege, og hennes ufrivillige medkonspirasjon gå liksom?


Hun ene dama der er jo nesten en av de friskeste kvinnelige komedie-karakterene siden April Luddgate.

 

 

Hun friske du prater om, er faktisk med i piloten av Louie! Ikke like freaky der, for å si det sånn.

Endret av nybb
Lenke til kommentar

Synes ikke akkurat Hostages var teit, men et par klisjéfylte øyeblikk piloten kunne vært foruten, ja, definitivt. Det jeg stusser mest på, er hva i alle dager skaperne bak serien ønsker med den? Hvor langt kan et plot rundt en suksessfull lege, og hennes ufrivillige medkonspirasjon gå liksom?

 

Det var parodisk så til de grader må jeg si. Introen av gisseltakerlederen var virkelig Bruckheimer verdig på en dårlig måte. Jeg likte noe av Dark Blue, men Hostages er dårligere. Kommer nok til å sjekke ut episode 2, men skjerping skjerpings burde skje.

Lenke til kommentar

Seriefinalen til Dexter beviser at Showtime-serier generelt suger på avslutninger. Sikkert både på grunn av kommunikasjon fra kanalen og fordi den har noen dårlige produsenter som ikke tenker på at ting kan ta slutt.

 

Weeds hadde en elendig avslutning. Brotherhood og Sleeper Cell fikk ikke en god nok slutt begge to. United States of Tara fikk ikke god nok avslutning. The Borgias fikk ikke avslutte ting slik den burde. Åja, siste sesong av Dexter sugde hardt.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg har nevnt den flere ganger her, Braquo. Det er den franske utgaven av The Shield nærmest, med selvfølgelig et annet plott. Veldig spennende serie. 3 sesonger så langt. De to første finnes med engelsk undertekster både på Bluray og DVD på platekompaniet.

 

Du har også australske Puberty Blues, som er veldig flott australsk serie hvis du liker "coming-of-age" historier.

 

Venter også spent på hva Nicholas Refn gjør med franske engelsk-språklige tv-utgaven av Barbarella sammen med produsenter fra Skyfall. Tenkte også å få sjekket ut franske Maison Close snart og se den hvis jeg liker det nok etter å ha testa ut en episode eller to.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...