Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da helt vanlig at vellykkede konsepter blir brukt flere ganger.

 

Det er ikke poenget.

 

Poenget er at AMC og Sony TV trenger penger mer enn de fleste kanaler og produksjonstudioer at de driter oppi "arven" til en serie med å selge bort rettighetene til noe av de beste dramaseriene lagd. Breaking Bad er ikke en serie som Modern Family, The Office eller Alle Elsker Raymond som du lett kan putte inn et annet sted i verden uten å tråkke over noe.

 

Ikke det at det i grunn er så farlig, siden vi neppe kommer til å få se noe av den columbianske utgaven og vi vet ikke om den stinker. Men det er litt skremmende at det bare selges så lett, og det virker ikke som at det ønskes å ivareta omdømmet.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Folk som ikke har sett alt av Lost kan ikke uttale seg om kvaliteten. Sesong 4 og 5 er fantastiske. 2,3 og 6 er OK. 1 er veldig bra, men kanskje ikke helt representativ for hvordan serien utvikler seg.

 

Jeg tror at hovedgrunnen til at mange ble skuffet over Lost er at den ble markedsført som en slags thriller, når det egentlig er sci-fi. Mitt inntrykk er at de som tok serien for det den utviklet seg til koste seg stort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Happy Endings støtter jeg også, tiltross for at det fikk en brå slutt. Prøver å se Mindy Project til tider hvor Adam Pally blir med fast på framover. Men problemet er at jeg ikke takler Mindy Kaling så mye.

 

Anbefaler f. eks The League sterkere. Seth Rogen og Jason Mantzoukas gjorde nettopp en episode rundt karakterene deres som var fantastisk som ikke inneholdt noen av hovedpersonene som har vært på serien ellers. Men du har mange fantastiske folk på serien som har vært med siden starten Paul Scheer, Mark Duplassog Jon Lajoie og Nick Kroll som fremdeles er dritmorsomme.

 

Lenke til kommentar

Folk som ikke har sett alt av Lost kan ikke uttale seg om kvaliteten. Sesong 4 og 5 er fantastiske. 2,3 og 6 er OK. 1 er veldig bra, men kanskje ikke helt representativ for hvordan serien utvikler seg.

 

Jeg tror at hovedgrunnen til at mange ble skuffet over Lost er at den ble markedsført som en slags thriller, når det egentlig er sci-fi. Mitt inntrykk er at de som tok serien for det den utviklet seg til koste seg stort.

 

Jeg har sett hver bidige episode, så jeg tillater meg å uttale meg videre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...