Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er på en medlemsside som nettopp har begynt å tillate det. Jeg velger 720 i det meste, alltid avi av de små. Aldri mp4. Hva er de godt for egentlig. Unntatt å legge inn på småapparater?

.mp4 og .avi er begge container-formater, så sånn sett er det ett fett hva man bruker, men .mp4 er faktisk et bedre format, siden det støtter ting som menyer og kapitler.

Lenke til kommentar

Sitert: hele kvalitetsdiskusjonen

 

Hvis dere først driver med P2P kan dere ikke investere litt tid i å forstå hva en codec og container er? Og gjerne hvor encoden originalt kommer fra, om det er en capture, eller web-dl.

 

Tragisk lesing oppover her.

 

For de som laster ned SD: Last ned x264 i .mp4 format, eller web-dl. Xvid burde ikke vær i bruk i 2012. Selv om x264 er større, betyr det bare at kvaltieten er mangedoblet bedre. Xvid encodene er ekstremt dårlige, og har alltid vært det.

 

For de som laster ned HD: Last ned itunes web-dl for de kanalene som har det, og ellers last ned x264 HDTV. (itunes pleier og være mkv, men kan komme i mp4 og, x264hdtv pleier og være .mkv)

 

En røff liste, som er riktig veldig veldig ofte. Og om ting hakker er det du som ikke klarer installere en normal mediespiller uten å fucke den opp, eller har en pc fra 1999.

Endret av Revolution
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Likte livesendingene til 30 Rock.

 

Litt vanskelig å bestemme hvem som er best, men siden East Coast ikke hadde Kim Kardashian så må det vel være den.

 

Herlig gjeng med folk som gjestespilte / kom tilbake

Jon Hamm (Mad Men)

Amy Poehler (Parks And Rec) som Liz Lemon (Tina Fey) som ung.

Sir Paul McCartney

Jimmy Fallon

Fred Armisen (Portlandia/SNL) jævlig bra i bakgrunnen.

Donald Glover fra Community som en ung Tracy Jordan.

Brian Williams cameo på nytt.

Kristen Schaal var herlig i live-sendinga.

(Sikkert noen flere jeg har glemt)

 

Adam Baldwin var også ganske genial i live-showet, tiltross for jeg hopper fram og tilbake med hat eller elsk når det kommer til han. Jon Hamm var passe genial i sketsjen sin sammen med Tracy Morgan om en hvit skuespiller som spilt en svart karakter.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ikke verdt å se begge. Jeg så bare west coast i sin helhet. Den andre spolte jeg over til en scene hvor Hamm var bytta ut med nyhetsankeren Brian Williams. Må egentlig rette på meg selv å si at jeg i grunn likte West coast bedre, ved unntaket av Karadashian. Likte Brian Williams framfor Hamm i den ene sketsjen om en atom-katastrofe som var i west coast. Men ganske likt ellers.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Seriemorder-piloten til Kevin Williamson (The Vampire Diaries, Skrik-filmene) er en sure thing til serie til høsten, bare usikkert om det virkelig blir en serie som lanseres i høst eller etter nyttår grunnet at den skal være på 15 episoder fremfor 20+. Gleder meg virkelig til å se Kevin Bacon og James Purefoy spille mot hverandre.

 

Sarah Silverman-piloten blir ikke noe av ser det ut som. :(

 

Ser også ut som at juridiske drama-piloten med Cuba Gooding Jr. med Jay Harrington (Better off Ted) i hovedrollen blir plukka opp til serie. Liker pitchen, og casten.

 

The Last Resort fra Shawn Ryan (The Shield) ser også ut til å være en sure thing til serie. Den mest solide konsept-piloten på ABC denne sesongen. Elsker casten og liker plottet. Mer info og bilder her.

 

På CBS er periodedrama Ralph Lamb med Dennis Quaid, Michael Chiklis, Jason O`Mara og Carrie-Ann Moss en ganske sikkert pilot som ender opp som serie. Like høyt oppe er amerikanske Sherlock, Elementary med Johnny Lee Miller, Lucy Liu og Aidan Quinn.

 

CW er fremdeles pretty darn uoriginale og ser ut til å være sikre med opplukkingen av pilotene som er basert på merkevarer som Sex And The City og Green Arrow. For en prequel-serie om Carrie Bradshaw, og en mørkere enn Smallville-pilot om Green Arrow er sikre kort for nye serier på den, nesten talentløse kanalen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...