Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

 

 

I så fall er det utrolig gøy om du liker ghetto/narko serier :dribble:

 

Eller politikk, samfunnsvitenskap, medievitenskap eller temaet institusjonalisering.

 

Gangster/narko-delen er bare en liten del av The Wire. Ser man det store bildet (og hvordan små ting kan få innvirkning på det store bildet), så ser man også genialiteten som er The Wire.

 

Det skader heller ikke med noen av tidenes beste karakterskildringer.

 

Klart.

 

Det er bygget opp så realistisk også. Drug handlingene skjer akkurat hvordan det skjer irl. Og det er det jeg elsker med The Wire. Realismen.

 

Mafia/Mob filmer derimot er ikke så mye og skryte av. I blant annet filmen GoodFellas viser dem ikke hvordan 3 personer som jobber under Lucchese familien, på en realistisk måte. Grunnen til at de ikke gjør det er vell fordi mange var så redd for Mafiaen på 50-70 tallet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv bryr jeg meg ikke så mye om det er realistisk eller ei, realisme lever jeg med 24/7. Det handler om at det er troverdig.

Ord!!

 

Matrix f.eks. Lurte på ka film eg hadde valgt å gå på når Trinity flyr inn vinduet i begynnelsen av filmen. Men når forklaringen på hvorfor det gikk kom, så var det gode greier :D

 

Pluss at om det er realistisk eller ei ang. narkobiten sier ikke meg noe som helst allikevel.... Vet svæææært lite om den slags :p

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal gi The Wire et forsøk til. Om det ikke fenger på tredje forsøket, kan det bare være.

 

Når jeg har blitt ferdig med Stargate og sett opp igjen Game of Thrones S01 såklart. Og noe annet småtteri.

 

Jeg har hørt at The Wire er noe av de beste seriene noen sinne laget og min bror var helt gal etter det. Men jeg har samme problemet som deg..

Lenke til kommentar

Fuck HBO er klart det riktige ordet i denne situasjonen, seriøst. Ja, jeg liker Enlightened men fuck HBO til tross for at den serien ble fornyet framfor Bored To Death og How To Make It In America.

 

At Kenny Powers (Eastbound & Down) også går ut av døra neste år sammen med Tim (The Life And Times of Tim) gjør saken også enda værre. Det blir liksom bare Curb Your Enthusiasm som blir komeide-tingen til HBO, og jeg ser ikke helt at både Veep og Girls skal klare å få flere seere enn seriene. Eller at de er så mye bedre.

 

 

Men en ting blir klart i 2012. "Komedie-kongen" blir klart ikke lengre HBO på kabel. FX blir den nye kongen på haugen på det feltet, spesielt med Louie som det største plusset. Ingen mer genial komiserie finnes i dag, Curb er et lite hakk under og fremdeles under.

 

FX har i tillegg Wilfred US, It`s Always Sunny In Phildelphia, The League og Archer som allerede er godt etablerte serier. Men vi får også nye serier i 2012 fra kanalen.

 

Det blir nye serien til Charlie Sheen (Anger Management), og Russell Brand kommer til kanalen med sketsj-show ala Dave Chappelle-show (bare visstnok enda grovere). I tillegg til det har kanalen også ny animasjon ifra produsenter ifra Sunny og tegnerne til Archer.

Lenke til kommentar

Hvor mye tror du Ted Danson sin overgang til CSI med kanselleringen har å gjøre? Seertallene var ikke så bra, men dette er jo HBO.

 

 

Pokker heller, jeg får jo aldri sett en detektiv/privatetterforsker-serie uten at den blir kansellert før jeg tar den igjen. Veronica Mars, Terriers og nå Bored to Death. Har jo the Mentalist, Justified og Castle...men det er jo ikke samme greia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...