Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Må også ta et gjensyn med Sopranos, men har lyst å vente til alle sesongene er på blu-ray.

 

Har eit poeng der, men får ta det igjen om 4-5 år. Mange serier som fortjener eit gjensyn. Hm, får vi samme kjøret med filmer/tv-serier når Ultra HD eller whatsitsname blir etablert/standard? Tenker på relansering av filmer og tv-serier på det nye formatet. Eller er skalering tilstrekkelig? :hmm:

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ny sesong sier jo noe sikkert da.

 

 

Vi har en Weeds-tråd, selv for USA-sendinger altså sesong 7.

 

Men med en ny sesong betyr det at Nancy er der. Det blir som å kjøre Dexter uten Dexter. Nancy er grunnen til folk hovedsakelig følger serien, det er hun som er stjernen i serien.

 

Bare fordi et våpen blir avfyrt betyr det heller ikke automatisk at noen blir skutt (og drept).

 

Lenke til kommentar

Liker du Homeland burde du se Life.

 

Liker du Game of Thrones burde du se The Wire.

 

Liker du American Horror Story burde du se Twin Peaks.

 

Liker du Dexter burde du se Profit.

 

Liker du Parks & Recreation burde du se Party Down.

 

Liker du The Office burde du se på NewsRadio.

 

Liker du Community burde du se på Summer Heights High (Parks & Recreation også)

 

Liker du Once Upon A Time burde du se Pushing Daisies.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Shield er konge!! :dribble:

 

 

Skjønte ikke helt poenget med S02E09. Skjønner at det er fra da stasjonen starta, men hva er poenget med episoden mitt inni alt det andre actionfylte? Skjønner jeg det i neste episode, eller fortsetter det på S02E09 videre?

 

Endret av empetre
Lenke til kommentar

The Shield er konge!! :dribble:

 

 

Skjønte ikke helt poenget med S02E09. Skjønner at det er fra da stasjonen starta, men hva er poenget med episoden mitt inni alt det andre actionfylte? Skjønner jeg det i neste episode, eller fortsetter det på S02E09 videre?

 

 

Denne episoden viser kun hvorfor Mackey og gjengen ble som de ble. Episode 10 begynner der 8 sluttet viss jeg ikke husker feil. Ja, the Shield er konge. Det er også Walton Goggins.

Lenke til kommentar

Liker du Homeland burde du se Life.

 

Liker du Game of Thrones burde du se The Wire.

 

Liker du American Horror Story burde du se Twin Peaks.

 

Liker du Dexter burde du se Profit.

 

Liker du Parks & Recreation burde du se Party Down.

 

Liker du The Office burde du se på NewsRadio.

 

Liker du Community burde du se på Summer Heights High (Parks & Recreation også)

 

Liker du Once Upon A Time burde du se Pushing Daisies.

 

Enig i det meste.

Men kan du forklare assosiasjonene mellom Game of Thrones og The Wire?

Lenke til kommentar

Må også ta et gjensyn med Sopranos, men har lyst å vente til alle sesongene er på blu-ray.

 

Har eit poeng der, men får ta det igjen om 4-5 år. Mange serier som fortjener eit gjensyn. Hm, får vi samme kjøret med filmer/tv-serier når Ultra HD eller whatsitsname blir etablert/standard? Tenker på relansering av filmer og tv-serier på det nye formatet. Eller er skalering tilstrekkelig? :hmm:

 

Med Ultra HD tenker du da på det som skal være fem ganger bedre enn full HD (1080p)? Og som per i dag nærmest kun brukes under store idrettsarrangementer etc. Ser for meg at det kommer til å ta veldig lang før noe sånt blir brukt i de tusen hjem. Selv om det skjer ting innenfor området hele tiden.

Lenke til kommentar

David Simon sin The Wire har ikke åpenbart noen drager, White Walkers eller Peter Dinkalge som Game of Thrones. Men begge er overbevisende og har et univers/system som er veldig komplisert for å være en TV-serie. Det er litt derfor begge serier ikke er nødvendigvis for alle, siden de krever litt av seerne.

 

Angående Life / Homeland, så er det ikke så veldig mye de har til felles. Men de er begge en serie som har om hvordan hovedkarakteren(e) skal vende seg til samfunnet igjen etter å ha vært avsperret fra det i en lengre tid. Brody (Homeland) i fangenskap hos terrorister, Crews (Life) i fangenskap i fengsel etter en kriminell handling han ikke begikk. Men til slutt må man også huske at Damian Lewis er awsome i begge seriene, og det til tross for at Life var noe en procedrual lagd for NBC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...