Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Ingen som sier noe om Hung, bare jeg som så på den?

Følte at det ikke ble noe konklusjon på serien i det hele tatt.

 

Den siste sesongen har lidd litt av å være kaotisk, spør du meg. Jeg har egentlig ikke følt at serien har gått noe sted, men det kan også ha vært med hensikt fra forfatterne. Jeg liker det generelt sett, men de to første sesongene var bedre enn den tredje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Du baserer dette igjen mer på personlig smak, ikke hva kritikerne eller seertallene sier.

 

Nei, jeg baserer det på en motvilje til å la meningene mine styres av forutinntatthet. Jeg liker mer å avgjøre dommen basert på erfaring fremfor spådom ;)

 

 

Jeg avventer derfor dom. Du kan dømme basert på dine egne antagelser (du aner blant annet ikke hvordan nye seriene blir mottatt), det er helt greit det. Antagelser er fine å ha og kjekke å diskutere, men man må ikke glemme at det er og forblir en spådom. Men dette har ingenting med smak og behag å gjøre.

 

Jeg kan gjerne leke tippe-leken, men det blir med forbehold om en ekstrem feilmargin.

 

"Brann blir forøvrig seriemester i 2012. Det er helt klart, de tar over."

Lenke til kommentar

Jeg avventer derfor dom. Du kan dømme basert på dine egne antagelser (du aner blant annet ikke hvordan nye seriene blir mottatt), det er helt greit det. Antagelser er fine å ha og kjekke å diskutere, men man må ikke glemme at det er og forblir en spådom. Men dette har ingenting med smak og behag å gjøre.

 

Jeg sier ikke noe at det er en endelig dom, men at det legges sterkt opp til det. Jeg har ikke presisert noe som fakta utifra det som kommer. Bare det som tidligere har vært, som vi har et tydelig bilde på.

 

At Louie var simpelt den beste amerikanske komiserien i år utifra hva kritikerne sier er det ingen tvil om. FX har helt klart mer etablerte serier, og mer kritikerroste serier i bakhånd. At kanalen i tillegg har boostere for allmennheten gjør den i 2012 også en mer sterkere enn HBO på komedie-fronten.

 

Å jeg har aldri sagt noe utifra drama-fronten til HBO, fordi den er perfekt som den er ifra tidligere. Men på komedie fronten så er HBO blitt fattigere i 2011, og blir enda fattigere i 2012 med seriene som går ut av døra.

Lenke til kommentar

Noen andre en meg som har sett/ser på The Wire?

 

I så fall er det utrolig gøy om du liker ghetto/narko serier :dribble:

 

Tidenes beste serie.

Det trodde jeg også, helt til jeg så Six Feet Under.

Det trodde jeg også, helt til jeg så two and half men.... :D

 

 

/trollmode

 

Neida, Twin Peaks derimot, er nok beste serien jeg har sett... :)

 

Bored to death sin siste sesong har ikke vært særlig god da.

 

Helt enig, ble ikke overrasket over at Bored to death gikk ut. Syntes derimot det er veeldig snodig å ta ut How to make it in America, hadde de dårlige seertall? Ser ikke helt for meg at det var noen dyr serie å produsere heller?

Lenke til kommentar

Det er nesten bare de 2-3 første episodene som er mer eller mindre kopiert, og gjort om litt for den amerikanske utgaven. Men alt etter er dårligere på den britiske enn hva den amerikanske har gjort. Jeg synes den engelske manglet godt skuespill og til tider er det veldig rotete. Føler den amerikanske har mye mer orden, mye bedre skuespillere, og mye mer sjarm.

 

De eneste jeg likte i den britiske var James McAvoy som Steve, og hun som spiller Fiona. Men disse blir skrevet ut passe tidlig, veldig tidlig faktisk, for tidlig. Frank på engelske utgaven er også irriterende synes jeg, William H. Macy spiser han til frokost everyday. De yngre skuespillerne er mye bedre på amerikanske, og det er en av de større plussene med serien og (spesielt Lip, Ian og til tider Debbie).

 

Jeg ga opp den britiske etter to sesonger, egentlig den første og. Det er ikke den samme situasjonen som The Office UK sine to første sesonger, kontra The Office US sine første to sesonger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...