Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Dude, det er nok ingen som krangler med deg Lord Britishface. Forskjellen er vel at andre finner det underholdende. Trenger ikke være bra for å være morsomt eller underholdende.

Å, unnskyld. Jeg trodde dette var tråden for "generell diskusjon om/rundt serier", skjønner du. Skal ikke la feilen gjenta seg.

Er jo akkurat det han gjør. Du skrev noe, han skrev sin mening om det. Lær deg hva "diskusjon" betyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Suits har jeg faktisk begynt så vidt på, har sett 2 episoder så langt..

 

Liker også serien godt :)

Har sett fem episoder, og må si jeg koser meg. Men det er mange feller serien kan gå i, og som jeg frykter den kanskje vil gjøre etterhvert. Men akkurat nå er det rått med et ordentlig advokatshow, og ikke bare skinnhellige Ally McBeal, Judging Amy og gjengen. (Ikke at Suits er veldig realistisk, men advokatene er det i minste herlig egoistiske)

 

Noen andre som synes at Harvey ligner litt på Johnny Depp? Det er noe med øyene hans ...

Lenke til kommentar

Hvorfor lover ikke det godt? Mazzara har da vært innvolvert i flere av de beste episodene av The Shield. Alle produsentene til The Walking Dead har skrevet flere episoder av serien nærmest. Selv Frank Darabont har vært involvert som har regisert en episode av The Shield.

 

Mazzara skrev også en av de beste episodene av sesong 1 av The Walking Dead.

 

Seriene Mazzara ellers har produsert som Life og Crash er gode. På Crash har han har vært showrunner, dermed har erfaringen som trengs også. Hawthrone har jeg aldri sett selv, men serien gikk jo bra med Mazzara som showrunner, selv om han ga seg fordi han uansett skulle være med videre i sesong 2 på The Walking Dead etter å ha prøvd seg i sesong 1.

 

At Darabont forlot serien fra å gå fra shworunner til nå konsulent/forfatter var gangske klart skulle skje. Det var bare et tidspørsmål. Mannen har trossalt jobbet med serien i 5+ år, og har skrevet om piloten flere hundre ganger før den endelig ble produsert trolig. Mannen har ikke jobbet med film siden 2007, og med tanke på at film alltid har vært der Darabont "tilhører" er det klart han vil tilbake.

 

Det eneste viktige er at kjernen forblir på The Walking Dead, og det er Robert Kirkman som har lagd tegneserien. Og skuespillerne. Forfatterne som er med i sesong 2 av The Walking Dead er også gode tv-produsenter.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke The Shield var noe særlig og Criminal Minds: Suspect Behaviour var jo bare dårlig og lite interessant. Life og crash jeg ikke se noe av så kan ikke kommentere kvaliteten på dem.

 

Men om det stemmer at han står bak deler av sesong 1, klager ikke jeg, da jeg likte alle episodene i den.

 

Som du sier er det viktigste at kjernen beholdes, jeg stiller meg uansett avventende frem til jeg får se resultatene av det han gjør med serien :)

Lenke til kommentar

Å ha regisert en episode av Suspect Behaviour som freelancer-regisør betyr ikke at han er så særlig innvolvert i serien. Det blir litt som å kritisere en vikar som jobbet en dag, for hva de som jobber der dagelig gjør.

 

 

The Shield er nå virkelig en av de beste politiseriene som finnes, og er har landet et par emmy-nominasjoner. Dårlig har The Shield aldri vært. Nå er det riktignok en FX-serie, og ikke like åpent som ja Dexter for de fleste. Ikke alle liker knallserier som Sons of Anarchy f. eks også.

 

The Shield, spesielt med skuespillet til Walton Goggins, Michael Chiklis(som ble Emmy-nominert), Glenn Close og Forest Whitaker som store pluss. Du ser også dyktigheten til produsentene av serien i serier som Sons of Anarchy, Terriers, The Wire, Dexter, Damages og 24 blant annet.

 

EDIT: For et herk dette tyske nettet jeg bruker er...

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ja, der var jeg som ikke sjekket fakta godt nok, men skal sies at alle episodene av den serien var dårlige i mine øyne uansett og han vel ikke klandres for kvaliteten der.

 

Det er sikkert en meget god politiserie, men jeg liker den ikke. Jeg kritiserer ikke serien og sier ikke den er dårlig på noen måte, men er bare ikke helt etter min smak.

Av de seriene du nevner er det vel bare Dexter jeg har sett noe særlig av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...