Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bored to Death har jeg kun sett en episode av når den premierte. Skal ha marathon der så fort tiden strekker til, likte hva jeg så.

 

Likte han godt i Becker, men det er og forblir Cheers jeg alltid vil forbinde han. Sammen med "Tre menn og en baby"-filmen, som jo var populær når jeg var unge (da eide vi jo ikke kritisk sans ^^).

Lenke til kommentar

Oi oi, Emmy-nominasjonene blir annonsert i morgen.

 

Får Katey Segal endelig få en Emmy-nominasjon for den gode rollen hennes i Sons of Anarchy.

 

Vil Game of Thrones få noe?

 

Vil Boardwalk Empire få noe?`

 

Vil The Walking Dead få noe?

 

Breaking Bad er ikke med i år, vil Mad Men bli nominert igjen?

Lenke til kommentar

Friday Night Lights håper jeg, og tror vil få noe nominasjoner. Ser for meg at serien får nominasjon som beste drama sammen med Mad Men, Game of Thrones, Dexter og Boardwalk Empire. Britton og Chandler er herlige skuespillere, å de fortjener nominasjoner igjen i år.

 

 

Louis C.K. kan klart få en nominasjon for Louie. En av favorittene mine. Men Emmy`ene ser ut til å mislike FX Networks noe stort. Damages er nesten eneste serien som får noe særlig nominasjoner. Å det tiltross for at Damages hadde en utrolig dårlig sesong 2 og 3 iforhold til den fantastiske første sesongen

 

Ser for meg at Justified, Sons of Anarchy, Terriers, og Lights Out får pent lite i år. Tiltross for at de virkelig fortjener nominasjoner når det kommer til skuespillerne. Om ikke Emmy`ene nominerer Katey Segal for Sons of Anarchy så er dette noe som virkelig er en downer akkuratt som at Glee vant altfor mye i fjor. Glee er noe søppel som ikke fortjener å være i nærheten av en grei prestisjefull utdeling som Emmy`ene. Glee er noe som maks bare burde få en Golden Globe-pris.

 

Kommer til å legge ut en bred liste på Serienytt over mine kandidater og hvem jeg tror blir nominert og kanskje vinner.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Game of Thrones kan vinne drama, men jeg tror mer at Mad Men vinner. Håper ikke Dexter vinner, selv om jeg tror den blir nominert.

 

Også tror jeg at sjansene for at Sean Bean kan vinne med Emmy-juryen ikke er så stor, men nominasjon FUCK YES. (youknowwhat) + Jon Hamm og Steve Buscemi. Jeg er egentlig fornøyd selv så lenge Sean Bean, Jon Hamm eller Buschemi vinner. Steve Buscemi tror jeg er litt for godt likt av juryen, til å ikke være en tungvekter. Større enn Bean kanskje. Jon Hamm er et nesten-sikkert kort som beste skuespiller i en dramaserie. Han er den største tung-vekteren synes jeg i år.

 

Michael C. Hall(Dexter) for første episode av sesong 5, og Andrew Lincoln(The Walking Dead) for piloten burde helt klart bli nominert også. Lincoln gjorde rollen i piloten perfekt. Hall i første episoden av Dexter i fjor var også høydepunktet i sesongen nesten, når det kom til acting. Lincoln var så god at jeg nesten grein i piloten av The Walking Dead. De blir forresten også nominert på grunn av en enkel episode når det kommer til Emmy`ene.

 

Peter Dinklage, John Slattery og John Noble burde helt klart få en nominasjon. Noe annet blir bare feil. Selv om jeg også tviler på at Noble får en nominasjon(tiltross for å være en sterk kaliber), så burde Slattery og Dinklage få det.

 

Margo Martindale(Justified) burde jaggu få nominasjon for supporting role når det kommer skuespillerinner i en dramaserie. Den rollen var bra spilt(og creepy bra spilt), og hun har allerede vunnet TCA(kritiker-prisen) som ble delt med Christina Hendricks(Mad Men). Hendricks burde helt klart bli nominert.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, enig og enig av det jeg har sett.

 

Har ikke sett Mad Men, men har sett nok av Jon Hamm til å vite at han er en solid skuespiller og kandidat.

Hva med Walton Goggins (Justified) og Jeremy Davies (Justified)? Goggins gjorde imo en bedre rolle i første sesongen, og Jermey Davies leverte styggbra som Dickie i andre sesong.

 

Av det jeg har sett i år er Peter Dinklage uten tvil min favoritt, helt utrolig gjennomført rolle.

Lenke til kommentar

Davies er gjestesrolle i en dramaserie mener jeg. Det er et viss antall episoder som en skuespiller kan være med i for å komme i de forskjellige kategoriene. Jeg aner ikke hvor mange, men jeg leser fra flere nettsider at Margo Martindale er supporting, mens Davies er guest star. Mener da at de var med i like mange episoder ca. så jeg er litt usikker hvor han blir plassert.

 

Jeremy Davies er en dyktig flinkis skuespiller, selv om jeg synes karakteren hans ikke var så bra i starten tok han virkelig av på slutten og leverte sakene av årets sesong av Justified. Kunne godt se Jeremy Davies tilbake på skjermen, det raglebeinet har jeg savnet siden Lost.

 

Michael Cristofer(Rubicon), Noah Emmerich(The Walking Dead) og Davies er favorittene mine i gjesterolle-kategorien hvertfall. Kan godt se for meg at Jeremy Irons(for Law And Order: Special Vitcims Unit) også får nominasjon der.

 

Walton Goggins burde klart få nominasjon som Boyd i supporting actor in a drama også. Men jeg tviler litt på om han får, han fikk det ikke nominasjon for Shane i siste sesong av The Shield. Som var bedre rolle gjort enn vinneren og de som ble nominert det samme året.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å se på 'The Killing' denne uka og de første episode var mørke og fantastiske, jeg ble sugd med i handlingen og måten de fikk frem stemningen i de ulike scenene på var godt gjennomført - Bare så synd at min kjære data tok kvelden før jeg fikk sett mer enn de to første epsiodene..

 

Listen av serier jeg følger med på for tiden og serier som jeg må få sett ferdig blir bare lenger og lenger.. Hvorfor begynte jeg med dette mon tro?

Lenke til kommentar

Ikke noe nominasjon til Sean Bean, jeg sa situasjonen med karakteren hans føkket dette opp.

 

Peter Dinklage(Game of Thrones), Walton Goggins, Margo Martindale(Justified), Michelle Forbes(The Killing), Jeremy Davies(Justified), Joan Cusack(Shameless US).

 

Idris Elba fikk to nominasjoner en for rollen i 'Luther', og en for rollen i The Big C.

 

INGEN NICK OFFERMAN-NOMINASJON!

 

OUTSTANDING DRAMA SERIES

Boardwalk Empire

Dexter

Friday Night Lights

Game of Thrones

The Good Wife

Mad Men

 

OUTSTANDING ACTRESS IN A DRAMA SERIES

Kathy Bates, Harry’s Law

Connie Britton, Friday Night Lights

Mireille Enos, The Killing

Mariska Hargitay, SVU

Julianna Margulies, The Good Wife

Elisabeth Moss, Mad Men

 

OUTSTANDING ACTOR IN A DRAMA SERIES

Steve Buscemi, Boardwalk Empire

Kyle Chandler, Friday Night Lights

Michael C. Hall, Dexter

Jon Hamm, Mad Men

Hugh Laurie, House

Timothy Olyphant, Justified

 

OUTSTANDING COMEDY SERIES

The Big Bang Theory

Glee

Modern Family

The Office

Parks and Recreation

30 Rock

 

OUTSTANDING ACTRESS IN A COMEDY SERIES

Edie Falco, Nurse Jackie

Tina Fey, 30 Rock

Laura Linney, The Big C

Melissa McCarthy, Mike & Molly’

Martha Plimpton, Raising Hope

Amy Poehler, Parks and Recreation

 

OUTSTANDING ACTOR IN A COMEDY SERIES

Alec Baldwin, 30 Rock

Louis C.K., Louie

Steve Carell, The Office

Johnny Galecki, The Big Bang Theory

Matt LeBlanc, Episodes

Jim Parsons, The Big Bang Theory

 

OUTSTANDING SUPPORTING ACTOR IN A COMEDY SERIES

Chris Colfer, Glee

Jesse Tyler Ferguson, Modern Family

Ed O’Neill, Modern Family

Eric Stonestreet, Modern Family

Ty Burrell, Modern Family

Jon Cryer, Two and a Half Men

 

OUTSTANDING SUPPORTING ACTRESS IN A COMEDY SERIES

Jane Lynch, Glee

Betty White, Hot In Cleveland

Julie Bowen, Modern Family

Sofia Vergara, Modern Family

Kristen Wiig, Saturday Night Live

Jane Krakowski, 30 Rock

 

INGEN KATEY SEGAL ELLER JOHN NOBLE. WTH!

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Vel jo, serien er jo på raderen i år etter alt 'critical alclaim' serien har fått de siste sesongene. Samtidig som at Joshua Jackson er en annonsør for nominasjonene(betyr at juryen verdsetter serien, de lar liksom ikke casten til Hellcats annonsere for dem). Å John Noble vant TCA-award i forrige måned. Å si han ikke er på radaren er bare feil.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...