Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt deler av sommeren på å se gjennom alle fem sesongene av Friday Night Lights. Fikk aldri sett den da den gikk på TV.

En helt utrolig bra serie. Første uka etter jeg var ferdig skal jeg si dere jeg følte et savn. Jeg ville ha mer! Trist at det ikke er mere. Jeg var helt hekta og kunne sitte oppe hele natta selv om jeg var kjempetrøtt. Går vel inn som en av mine beste serieopplevelser.

Nå sitter jeg faktisk og ser på 4 sesong av Nash Bridges, elsker Joe sine eskapader og sprø påfunn :)

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

I kveld begynte jeg å se på Suits. Utrolig bra serie. Eneste er at jeg ikke alltid henger med i debattene. Forstår hvertfall det meste, men er det meningen at man skal forstå disse begrepene eller er jeg tilbakestående? Forstod igrunn ikke alt i House heller når de begynte å snakke om hva som er galt med pasienten. Tror jeg må komme meg til skolebenken.

 

 

Hehe, pyramid of greatness!

 

Kan du nevne noen eksempler? Jeg kommer ikke på noe i farten.

Lenke til kommentar

April-karakteren er ikkje så verst, men langt ifrå den beste. Har utvikla seg heldigvis frå begynnelsen (første sesong var skuff igrunn, alt i alt).

 

Hehe, er noe med April jeg liker godt. Er ikke så fan av alle er så glade å sprudlende i alle komiserier, og April er en karakter som går mot den størmmen med glans. Liker hun hvertfall kjempegodt selv, sånn favoritt etter Swanson, Tom, og Leslie. Chris (Rob Lowe) er også morsom i enkle episoder, spesielt den hamburger-episoden hvor han mater Swanson med vegeterianer-hamburger. Mens Jerry er morsom, bare fordi han får fatjokes mot seg, og alle er alltid imot han uten å gi noe grunn.

 

Tom Haverford er gangske genial, Aziz Ansari gjør en god jobb som Tom. Min favoritt på serien etter Swanson. Liker også stand-up`en til Aziz Ansari.

 

http://www.youtube.com/watch?v=p1SMNJLwHW0

 

 

Hehe John Ralphio er nest-herligst, ikke like

som
av gjestekarakterne. Ralphio og Tom er en herlig duo. Endret av Maury
Lenke til kommentar

I kveld begynte jeg å se på Suits. Utrolig bra serie. Eneste er at jeg ikke alltid henger med i debattene. Forstår hvertfall det meste, men er det meningen at man skal forstå disse begrepene eller er jeg tilbakestående? Forstod igrunn ikke alt i House heller når de begynte å snakke om hva som er galt med pasienten. Tror jeg må komme meg til skolebenken.

 

 

Hehe, pyramid of greatness!

 

Kan du nevne noen eksempler? Jeg kommer ikke på noe i farten.

 

 

Jeg så etter noen ord ista. Fikk mer med meg når jeg så det på nytt, men vet f. eks ikke hva "CPO" er. Når han sa "have you contacted the "CPO". Men det er mye verre med House. Insevelitus er et ord han har brukt et par ganger, skrev det i google og fikk ingenting opp. Sikkert skrevet det feil.^^

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

I kveld begynte jeg å se på Suits. Utrolig bra serie. Eneste er at jeg ikke alltid henger med i debattene. Forstår hvertfall det meste, men er det meningen at man skal forstå disse begrepene eller er jeg tilbakestående? Forstod igrunn ikke alt i House heller når de begynte å snakke om hva som er galt med pasienten. Tror jeg må komme meg til skolebenken.

 

Når advokatene sitter ved bordet og forhandler så er det ikke alt jeg forstår heller. Men det er mer fagterminologi og slikt. Men jeg får jo med meg det som er viktig for historien, og føler ikke at jeg egentig går glipp av noe.

 

Når det gjelder house så forstår jeg ikke et fnugg av hva de snakker om når de slenger inn navn på sykdommer som ikke er "vanlige". Men det pleier heller ikke å bety noe for historen.

 

Jeg ser jo også på The Big C og må ærlig innrømme at jeg vet faktisk ikke hva melenoma (?) er. Jeg vet at melenoma cancer er en type kreft, men jeg har ikke giddet å sjekke hvilken type det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske så enig med Aalton. Hata serien i starten, men mange som hata serien i starten som meg begynner å like den nå. Hvertfall to kamerater av meg som har samme tanken. Det tok seg opp veldig i episode 8. Sesongfinalen ble sendt i natt, episode 9 og 10. Uten å spoile for mye, men så ble det mer spenndene på grunn av mer "alien-handling" etter seriestarten.

 

Gøy å se Blair Brown fra Fringe i forrige episode. Tenkte jeg skulle se episode 9 nå snart.

 

Egentlig litt fint å se at det bare blir 10 episoder, da kan det forhåpentligvis også føre til at serien holder seg mest mulig unna fillers og. Heller mer alien-handling og røde tråder, enn fotball-spilling på en gård.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg så etter noen ord ista. Fikk mer med meg når jeg så det på nytt, men vet f. eks ikke hva "CPO" er. Når han sa "have you contacted the "CPO".

CPO: Chief Procurement Officer

CEO: Chief Executive Officer

CFO: Chief Financial Officer

COO: Chief Operating Officer

CTO: Chief Technical Officer

 

Det er bare vanlige forkortelser på lederstillinger, ikke noe fancy.

Lenke til kommentar

Glemte også å legge til at Falling Skies ble fornyet for en drøy måned siden. Så man trenger ikke heller beskymre seg for at serien ikke forsetter neste sommer.

 

Dokumentaren Superheroes blir sendt på HBO i natt. Ser veldig bra ut, dokumentarene HBO lager og sender er som ofteste gangske bra.

 

http://www.youtube.com/watch?v=5zxCLbPncGk

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Meh. Må få sett ferdig serien, men er liksom ikkje så motivert. Blir litt for "familievennlig" for min smak... Føler heller noko særlig sympati med karakterene, generisk serie.

 

Enig med du. Er en ganske enkel serie. Men på den andre siden så liker jeg den fordi det ikke krever noe av meg som seer.

 

Jeg begynner egentlig å bli lei av hele tven min, har sett så sinnsykt mye serier i flere år nå. De eneste jeg kaster meg over når de kommer er weeds og entourage. Og så gleder jeg meg til tredje sesongen av justified og andre av shameless. Sikkert noen flere også, men jeg har blitt så likegyldig fordi det er så utrolig mange gode serier.

Lenke til kommentar

Franklin & Bash er mer likt Suits, litt overdødig komikk da men litt av det samme. Suits har en balanse med drama og komikk som Franklin & Bash ikke har så bra.

 

Harry`s Law har jeg ikke sett, men føler at den serien ikke er noe særlig. Veldig mange som mener det er for eldre kvinner som sovner ved tven.

 

Boston Legal er gudfaren nesten, så burde for all del sjekke ut den serien.

 

Kunne også sjekka ut Burn Notice, selv om det er en spionserie som blir sendt samme kveld. Litt lettbeint slik som Suits.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...