Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer nok til å være en kamp mellom Boardwalk Empire, Game of Thrones og Mad Men. Har størst tro på enten Boardwalk Empire eller Mad Men. Mad Men er allerede Emmy-favoritt.

 

Slik det ser ut som nå så virker det som om Boardwalk Empire faktisk overgår Mad Men i beste drama.

 

Trist å være ferdig med Parks and Recreation. Veldig gode greier spesielt sesong 2 og 3.

 

 

Rashida Jones :love:

 

Du er ikke ferdig. Sesong 4 kommer i høst.

 

Hvorfor så mye kjærlighet til Rashida Jones? Det er jo Ron Swanson/Nick Offerman som er :love:

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Tenkte meg at det måtte komme en sesong til. De kjører vel Parks og Office rett etter hverandre på torsdager.

 

Ja, Swanson er favoritten i serien. Seriøst en av de beste karakterene jeg har sett på TV.

fra bilalarmen når han og Andy kaster ball er fantastisk. Rashida Jones er bare fin egentlig. :p

 

http://www.youtube.com/watch?v=KE80h3sQtWw

 

 

Ett par tweets fra Kurt Sutter:

 

fuck glee. hate those annoying, "please accept me for who i am", singing brats. there, i said it. are you happy?

 

BTW. not saying we deserved any emmys, i just like to be included. and let's face it, the only reason you follow me is to hear the word CUNT

Endret av Jefe
Lenke til kommentar

Kurt Sutter er så herlig med kommentarene sine. Han sa noe som at han ville tatovere seg med "Emmy`s rocks" eller noe sånt. Egentlig glad han ikke gjorde, fordi det var noe flaue nominasjoner i dagen. Selv om det var en del bra og.

 

To favoritter fra Ron Swanson i sesong 3

http://www.youtube.com/watch?v=bcHjZ4PSTfs

http://www.youtube.com/watch?v=Hyc1aMtnHJo

 

Jeg skjønner ikke greia med Modern Family er en så stor favoritt i Emmy`ene i år, sesong 2 er noe elendige greier. Å Glee, ikke la meg starte med den delen. Hele komedie-sjangeren er jo nesten en flau greie tiltross for at Louis C.K., Parks And Recreation ble nominert. Altså 4 av 6 for beste mannelig birolle i en komiserie, når Parks And Recreation ikke får eneste tiltross for Aziz Ansari, Nick Offerman og Rob Lowe(ja, selv Rob Lowe). For å ikke snakke om Donald Glover eller Danny Pudi på Community.

 

For å si det enkelt. Nick Offerman ble rana

.

http://www.tvline.com/2011/07/nick-offerman-parks-and-recreation-emmy-snub-amy-poehler/

 

EDIT:

 

Bonus

Ron Swanson - Best of

http://www.youtube.com/watch?v=gIA63Oizg_0

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ikke noe nominasjon til Sean Bean, jeg sa situasjonen med karakteren hans føkket dette opp.

 

 

OUTSTANDING ACTOR IN A COMEDY SERIES

Alec Baldwin, 30 Rock

Louis C.K., Louie

Steve Carell, The Office

Johnny Galecki, The Big Bang Theory

Matt LeBlanc, Episodes

Jim Parsons, The Big Bang Theory

 

 

I alle dager. Noen som synes han er en outstanding actor?

*myse*

Lenke til kommentar

Er det mulig å plukke ut kandidatene som er de mest sannsynlige vinnerne?

 

OUTSTANDING DRAMA SERIES

Boardwalk Empire

Dexter

Friday Night Lights

Game of Thrones

The Good Wife

Mad Men

 

Hvordan skal man klare å velge en vinner blant disse? :ermm:

 

Mad Men, enkelt og greit vil jeg si. Den er kremen av kremen for året som gikk og en favoritt blant Emmy-juryen :)

Lenke til kommentar

Mad Men, enkelt og greit vil jeg si. Den er kremen av kremen for året som gikk :)

 

Selv om Mad Men har vunnet de siste 3 årene på rad betyr ikke det automatisk at Mad Men vinner i år. Game of Thrones begynner jeg nesten å tro det ikke blir, på grunn av fantasy-delen. Det er 3 serier som Emmy-juryene virkleig har elsket de siste årene, The West Wing, The Sopranos og Mad Men.

 

Boardwalk Empire har for all del lige god mulighet til å vinne drama også etter hvordan gårdagens nominasjoner ble til slutt i går. Boardwalk Empire ser ut til å bli den neste i rekka etter i går.

 

 

Litt The Office US-kjærlighet på Wilfred om dagen. Ed Helms gjestespilte i dag på Wilfred, mens neste uke er det Rashida Jones sin tur. Mye andre som skal gjestespille på serien framover.

 

Mary Steenburgen (kona til Ted Danson), Nestor Carbonell (Lost), Jane Kaczmarek (Malcolm I Midten) skal være med også i de kommende episodene. Samt at Chris Klein og Ethan Suplee kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått sett siste sesong av Mad Men enda, så jeg kan ikke uttale meg om den, men jeg hadde egentlig håpt på Dexter, men er vel ikke helt der oppe i kvalitet kanskje.. :hmm:

 

Dexter har en av sine minst gode sesonger bak seg, Mad Men har den som de fleste av dens tilhengere anser som den beste.

 

Emmy-juryens idiotiske trangsynthet hva gjelder det som lukter sci-fi eller fantasy gjør at Game of Thrones alt har et handikap. Boardwalk Empire tror jeg rett og slett ikke holdes som god nok. Det er mye "veldig god" fremfor "fantastisk" når serien summeres opp blant flere. Men tematikken er jo en Emmy elsker.

 

Friday Night Lights og The Good Wife har flere nominasjoner i kategorier for beste skuespiller/skuespillerinne og biroller. To store outsidere der, men jeg har ikke fulgt med på dem så noe personlig inntrykk har jeg ikke.

 

Skal man se på skuespillernominasjoner ser det ut som The Good Wife kan stille meget sterkt for beste dramaserie.

 

Jeg tipper Modern Family for beste komiserie og Mad Men for beste dramaserie.

Lenke til kommentar

Nå har Emmy-juryen alltid vært trangsynte de siste 3-4 årene. :)

 

Boardwalk Empire er for all del god nok til å vinne årets drama. Hvem som helst av de nominerte seriene kan vinne, det er ikke automatisk at serien vinner tiltross for en prestasjon som er bedre. Såpass har vel Emmy Awards lært oss de siste årene vel?

 

Du ser det i år, folk som har vært milevis foran de nominerte i et par kategorier er der ikke, mens serier med selv gangske svake sesonger er der(i komedie-kategorien). Skal jeg nevne igjen Nick Offerman bak alle i 'Modern Family' for en mannelig birolle i en komiserie. Og Katey Segal i female lead bak selv Marsika Hagirty(hennes garantert dårligste sesong) og Kathy Bates? Community-casten? Hvorfor Hugh Laurie, en stor boks med resirkulert papp er nominert?

 

Riktignok så har Mad Men en veldig god sesong bak seg. Jeg er ikke fast bestemt på at Buscemi taper ovenfor Jon Hamm. Men det er større sansynelighet for at Jon Hamm vinner i år hvertfall fremfor Buscemi i beste dramaskuespiller. Hamm gjør alt i "The Suitcase", han kjefter, er full, gråter, ting som emmy folka elsker å se på. Er som skapt for en nominasjon fra før av.

 

Uansett, overraskelser kan skje nå som Cranston er borte fra bordet når det kommer til hovedskuespillerne i en dramserie. Det har nominasjonene allerede vist med Walton Goggins og andre i de flere andre kategorier. Archie Panjabi i fjor. Željko Ivanek i 2008.

 

Når jeg snakker om Željko Ivanek. Faen for en fantastisk rolle han gjorde i Damages som gjorde at han fikk prisen for Damages. Jesus, Ray Fiske er på en måte en av de beste karakterne jeg har sett i en dramaserie. Jesus, og Gleen Close, Rose Byrne, og Ted Danson bare styrker den første sesongen noe veldig. Skal starte snart på sesong 2, som jeg hører har enda bedre skuespillere men en mye dårligere handling. Handlingen i sesong 1 var utrolig bra, jeg bare elsket hver episode. En del detaljer som er viktige å huske hele sesongen, som dannet et bra sluttbilde.

Lenke til kommentar

Hvem som helst av de nominerte seriene kan vinne, det er ikke automatisk at serien vinner tiltross for en prestasjon som er bedre. Såpass har vel Emmy Awards lært oss de siste årene vel?

 

En serie er ikke objektiv god eller objektiv dårlig. Dette blir styrt av smaksløkene til juryen og hvilken smak de fremmer som "den beste". Mad Men har tydeligvis falt innenfor smaksløkene til denne distinkte gruppen.

 

Hva du eller jeg anser som best er ikke mer enn hva vår "gruppe" anser som best. Bourdieu har utdypet og forsket mye på dette (les gjerne hans bok, som jeg har anmeldt her)

:)

 

Ut fra juryens tidligere avgjørelser og den generelle omtalen av Mad Men, holder jeg den som en favoritt.

Lenke til kommentar

Jeg studerte medievitenskap og informasjonsvitenskap som del av nye medier studie, Bourdieu og vår egen Gripsrud er i så måte de som har kommet med faglig relevante teorier jeg ville valgt å lene meg på for å forsøke å leke gjettelek her. Det er greit med en faglig tilnærming til det, fremfor å stikke fingeren i været og bruke egen smak.

 

Det blir selvfølgelig vanskelig, spesielt siden fire av seks nominerte er nye i kategorien. Mad Men vant to foregående år, hvor også Dexter var nominert. I fjor var det rimelig enkelt å gjette Mad Men, fordi konkurrentene stort sett var de samme.

 

For sci-fi er det kun Lost som har brutt sirkelen i nyere tid. Mafiasjanger var likt med The Sopranos, men tapte som regel mot The West Wing.

 

I motsetning til konkurrentene har Dexter få nominasjoner i andre kategorier (som casting, og for editing har den en hvor Mad Men har to).

 

Mad Men har 19 nominasjoner, på 2. plass har man Game of Thrones med 13. Ut fra historien og antallet nomineringer er Mad Men for meg en favoritt til å vinne. Ingen har snakket om "garantert". Det er mer åpent siden i fjor, takket være nykommere.

Lenke til kommentar

Det er greit med en faglig tilnærming til det, fremfor å stikke fingeren i været og bruke egen smak.

 

Det blir selvfølgelig vanskelig, spesielt siden fire av seks nominerte er nye i kategorien. Mad Men vant to foregående år, hvor også Dexter var nominert. I fjor var det rimelig enkelt å gjette Mad Men, fordi konkurrentene stort sett var de samme.

 

For sci-fi er det kun Lost som har brutt sirkelen i nyere tid. Mafiasjanger var likt med The Sopranos, men tapte som regel mot The West Wing.

 

I motsetning til konkurrentene har Dexter få nominasjoner i andre kategorier (som casting, og for editing har den en hvor Mad Men har to).

 

Mad Men har 19 nominasjoner, på 2. plass har man Game of Thrones med 13. Ut fra historien og antallet nomineringer er Mad Men for meg en favoritt til å vinne. Ingen har snakket om "garantert". Det er mer åpent siden i fjor, takket være nykommere.

 

Nå har jeg aldri stikket fingern i været, og det er litt urettferdig hvordan du hevder jeg gjør det.

 

Selvfølgelig må man se på det med hvordan juryene har stemt og gitt priser tidligere, men ser du også tilbake på de nominerte så har et par vinnere som teknisk sett "lå under" de som var favoritter/lå ann til å vinne.

 

Uansett hva vi sier, så har det ingenting å si. Ingen er sikkre vinnere, det er bare feil å si at Mad Men automatisk vinner på grunn av tidligere og en prestasjon som gjorde de nominert til i år.

Lenke til kommentar

Jeg studerte medievitenskap og informasjonsvitenskap som del av nye medier studie, Bourdieu og vår egen Gripsrud er i så måte de som har kommet med faglig relevante teorier jeg ville valgt å lene meg på for å forsøke å leke gjettelek her. Det er greit med en faglig tilnærming til det, fremfor å stikke fingeren i været og bruke egen smak.

 

Det blir selvfølgelig vanskelig, spesielt siden fire av seks nominerte er nye i kategorien. Mad Men vant to foregående år, hvor også Dexter var nominert. I fjor var det rimelig enkelt å gjette Mad Men, fordi konkurrentene stort sett var de samme.

 

For sci-fi er det kun Lost som har brutt sirkelen i nyere tid. Mafiasjanger var likt med The Sopranos, men tapte som regel mot The West Wing.

 

I motsetning til konkurrentene har Dexter få nominasjoner i andre kategorier (som casting, og for editing har den en hvor Mad Men har to).

 

Mad Men har 19 nominasjoner, på 2. plass har man Game of Thrones med 13. Ut fra historien og antallet nomineringer er Mad Men for meg en favoritt til å vinne. Ingen har snakket om "garantert". Det er mer åpent siden i fjor, takket være nykommere.

 

Blir det ikkje Boardwalk på andre med total 18 nominasjoner? er ikkje sikker på om eg husker rett.

 

Personlig so trur eg det står mellom Mad Men og Boardwalk Empire, kanskje GoT.

 

Tviler litt på Dexter, synes sist sesong var litt svak.

 

Dei 2 siste har eg ikkje sett, so eg kan ikkje dømme.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...