Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Terriers og Parks And Recreation falt i smak hos undertegnede. Helt latterlig at førstnevnte ikke fikk flere sesonger.

 

Terriers er den nest beste serien jeg har sett (bak The Wire) og den serien jeg liker nest mest (bak Firefly, duh). At den ikke får noen sesong to er greit (tok nesten et halvt år før det ble greit), så nå venter jeg bare på DVD'en. Håper på masse nice extramateriale.

 

Parks and Recreation har jeg helt glemt av. Skal se den så fort jeg får tid.

Lenke til kommentar

snip snapp

 

 

Hata Spartacus jeg og. :p

 

Fint å se andre ser seg enig i at Bored To Death er en direkte herlig serie. Jeg bare elsker Ted Danson etter Bored To Death(og et par gjesteroller i både Damages og Curb Your Enthusiasm). Det er noe med den serien der og måten den har fått Ted Danson til å virkelig passe for serien. Tiltross for at de to andre hovedkarakterne på serien også er helt forskjellige typer passer de 3 sammen veldig godt. Zach Galifianakis er også passe god i å spille dyster som han gjør i store deler av sesong 2. Bored To Death begynner, om den ikke er å bli min favoritt når det kommer til komiserier. Jeg ler så mye mer enn de fleste andre, det er bare Parks And Recration jeg har ledd meg i nærheten like mye av og samtidig storlikt det.

 

 

Ang. Parks And Recration. Serien er uten tvil en serie som har virkelig blitt bedre med sesongene. Sesong 1 var grei, det var gangske standard komiserie da. Men i sesong 2, og enda mer i sesong 3 så ble serien noe helt annet. Jeg skjønner liksom ikke at dette er de samme folka som har lagd The Office US. Fordi Parks And Recration i sesong 3 hvertfall overgår alt jeg har sett av The Office US. Karakterne er virkelig gode på Parks. Altså Ron Swanson overgår David Brent nesten for min del og nå, hvertfall Michael Scott det gjorde han i fjor. Sesong 3 er bare konge, Lil Sebastian-episoden var en perfekt avsluttning på sesongen. Å fint å se at serien kommer tilbake i september(23).

 

 

FX er en superkanal ja. Det er en kanal som appelerer veldig til meg av en eller annen grunn med en god variasjon i gode komiserier og drama. Sons of Anarchy, Wilfred, Rescue Me, Louie, The Shield, Terriers, Lights Out, Justified, It's Always Sunny in Philadelphia, Archer, og Damages (sesong 1 er elsk, med Ted Danson og Željko Ivanek). Mye forskjellig bra saker kanalen har/hatt. Og som kommer.

Du burde for all del sjekke ut Lights Out også, det er en like gode underdog som Terriers. Terriers er litt mer lysere når det kommer til handlingen riktignok, men skuespillet til hovedkaraktern i Lights Out er så bra det er verdt en sjekk. Det er synd at både Terriers, Justified, Sons of Anarchy, Louie og egentlig alle seriene på FX kommer til å neppe bli nominert til Emmy i år, selv om de har hatt noen fantastiske gode skuespillerprestasjoner i disse seriene. Margo Martindale i Justified denne sesongen har vært fantastisk. Å hun har allerede vunnet kritiker-prisen(TCA Awards) for rollen hennes i år, som hun delte med Christina Hendricks fra Mad Men.

 

 

Er også redd Emmy`ene i år kommer til å bli en trist historie når jeg er inne på det med priser. Neppe noe beste komiserie-nominasjon til Parks And Recration, Louie og Bored To Death. Å dritt som Modern Family, Glee og TBBT vinner uansett hvor mye bedre de nevnte er. Synd at det er slik.

Lenke til kommentar

Spartacus: Blood and Sand er en unik og distinkt serie som bare ble bedre og bedre. Visuelt og tonen den hadde var noe helt eget som ikke var forsøkt før. Ikke unormalt det uvanlige blir mislikt, men glad Starz ikke forsøkte følge rullebåndet. Særdeles cheesy i starten, så absolutt. Jeg liker spesielt hvordan de får stereotypene til å vokse til noe mer etterhvert og karakterene var ble jeg veldig engasjert i til slutt. Jeg hadde veldig lyst til å kritisere den mye etter første episode, men jeg er blitt en solid fan av serien.

 

Synd de måtte bytte ut Whitfield til neste sesong (han fikk kreft).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Videre prøvde jeg meg på Louie sin pilot, også her uten hell. Tror problemet mitt ligger i publikumet, de er for høylytte, og stykker opp dialog og hendelser. Har hørt såpass mye bra at jeg skal gi den ihvertfall en sesong før jeg gir opp. Uheldig start for meg, som kronisk hater at masse folk jeg ikke ser, ler når det ikke er morsomt. Har troen læll.

Forsett å se er mitt råd, det er en veldig bra serie :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Twin Peaks spinoff ripoff, ja hører mye dumt skal man si.

 

En uke til Walter White og Jesse Pinkman er tilbake på skjermen :D

 

Så det er ikke en spinoff? Jeg bare spurte, jeg.

 

Tenkte mer som at du har hørt det fra andre. Leste innlegget feil.

 

Ikke spinoff, de seriene har ikke noe med hverandre å gjøre.

 

Twin Peaks handler om et mord i et lite lokalsamfunn, The Killing US handler om et drap i en storby som påvirker de fleste inkludert politikere. I tillegg er The Killing en amerikansk tolkning av 'Frobrydelsen' gjort av AMC(Breaking Bad, Mad Men, The Walking Dead).

 

Twin Peaks er bare noe overskrytt tv-serie for hipsterne som ikke hadde noe suksess idet heletatt å ble tatt av lufta altfor tidlig.

Lenke til kommentar

Spartacus: Blood and Sand er en unik og distinkt serie som bare ble bedre og bedre. Visuelt og tonen den hadde var noe helt eget som ikke var forsøkt før. Ikke unormalt det uvanlige blir mislikt, men glad Starz ikke forsøkte følge rullebåndet. Særdeles cheesy i starten, så absolutt. Jeg liker spesielt hvordan de får stereotypene til å vokse til noe mer etterhvert og karakterene var ble jeg veldig engasjert i til slutt. Jeg hadde veldig lyst til å kritisere den mye etter første episode, men jeg er blitt en solid fan av serien.

 

Synd de måtte bytte ut Whitfield til neste sesong (han fikk kreft).

Ordbruken "unik" er vel å ta litt hardt i. Syns hele serien gapte over litt vel mye, dårlige skuespillere kombinert med en dialog som virket påtatt og overpompøs til tider. Jeg ble likevel underholdt, lettspist underholdning som passer perfekt dagen derpå. Litt som en dårlig boksekamp, kan hende teknikken ikke sitter, men det er likevel vold, og vold underholder.

Lenke til kommentar

Shame back on you. Twin Peaks når ikke mesterverk som Mad Men, Sopranos og The Wire til tåa engang.

 

Ikke misforstå, jeg liker Twin Peaks.

 

Jeg ville heller ikke sagt Twin Peaks er årsaken til det vi ser på HBO og AMC i dag. Det blir bare feil å si. David Lycnh er en med-faktor, men å si Lynch er alene ansvarlig er som høre en fanboy snakke. Mannen er ikke gud for gudskyld. HBO startet da virkelig med friere tøyler før TP og mer karakter-historier samtidig som Twin Peaks i form av Laurel Avenue blant annet.

 

HBO er en komedie-kanal, og det var det og boksing som har gjort HBO stor i dag. Ikke drama. Drama er noe som kom på slutten av 90-tallet til kanalen for fullt. Det er det med at HBO lykkes med komedie og boksing som gjorde at kanalen endte opp med et fokus på mer drama etter ja mange ting. Inkludert David Lynch sine verk.

 

Ser også at det å kalle Twin Peaks for hipster-serie virkelig fikk tråden til å lyse opp også. Jeg bryr uansett skvatt om hva enn dere kan komme med at jeg er teit bla bla. Det lov med egne meninger her uten at det skal komme en folke-lynsjing her.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

En visuell stil inspirert av grafiske-noveller vil jeg si er ganske så unikt i TV-serie sammenheng. Det har blitt gjort i film, men ikke TV-serier som jeg har fått med meg.

 

Maury: Å omtale Twin Peaks som oppskrytt er historisk merkelig. Den satte de-facto standard og var en Pioneer.

 

Det er de som har vært flinkere å reise til USA enn Columbus, det går mye raskere med eksempelvis fly (og strengt talt var han ikke først engang, men la oss "late som"). Jeg ville ikke omtalt Columbus som oppskrytt av den grunn, det han gjorde var unikt, fremragende og fantastisk.

 

Det samme går for hva en av vår tids største filmregissører (David Lynch) gjorde med Twin Peaks. Det var noe helt nytt og et helt nytt landskap man beveget seg inn i. Det HBO og AMC idag gjør kan de takke Lynch for. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...