Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heilage burde for all del sjekke ut Lights Out og Terriers. To knallserier fra denne sesongen som varte altfor kort.

 

 

 

Likte sesongpremieren av Louie. Morsomt hvordan han endrer bakgrunnshistorien hans ved å ha ei søster nå som han tidligere ikke hadde. :p

 

Er greit at han bare lager episodene ut i fra det han har lyst å lage det om, er ikke noe behov for kontinuitet eller logikk. Er fremdeles en av de beste komiserien på tv om dagen for min del, sammen med Parks And Recration, Bored To Death, og Community o.s.v.

 

Wilfred starta også godt, faktisk så godt at det var den beste premieren på FX blant komiseriene med 2,5 millioner seere, og Louie 1,6 millioner som er bra for begge serier. Forsetter det så blir begge fornyet garantert.

 

Suits åpnet også veldig sterkt.

 

Blåbær er å forbli noen hatere? Blir alltid så blå i henda etter å plukka dem opp, og du blir alltid så blå rundt munnen hvis du spiser for mye av dem.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

^ Helt enig med deg angående Louie. Likte episoden godt. Han fanger virkelig en spesiell stemning, som kombineres med utrolig god humor! Wilfred skuffet heller ikke. Kommer nok til å følge med videre på den. FX har en god porsjon gode komedieserier nå! Tenker da på Sunny, Louie, Wilfred og Archer. :D

Endret av Autzen
Lenke til kommentar

Parks anbefales absolutt, falt virkelig for den serien. Humoren der er ikke akkurat det jeg vil kalle kompleks eller dyp, men det er på et helt annet nivå enn f.eks. The Big Bang Theory.

 

For å ta litt mer om Suits: likte som sagt premieren godt. Startet sterkt og håper de klarer å holde det gående på samme nivå, for da har den virkelig potensiale til å bli populær og holde seg på luften et par sesonger. Minner meg noe om White Collar -- åpnet også sterkt, men dessverre har kvaliteten falt noe i løpet av siste sesong. Får bare håpe at Suits klarer å holde seg i selen litt lengre, for plottet er bra, karakterene virker genuine og ikke så veldig stereotypiske, og førsteinntrykket mitt er generelt veldig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Parks var litt bobob... Har litt med at eg ikkje er så stor fan av "mockumentary"-kameraføringen, funka i The Office og til dels Modern Family, men føles litt datert for min smak...

Men har ikkje gitt det heilt opp enda.. Louie var herlig å få tilbake! Falling Skies kan bli bra. Suits virka også veldig lovende, og snart er det sesongstart på True Blood, klager ikkje! :cool:

Lenke til kommentar

Da er da bare til å tipse Eirik om serier: http://serienytt.no/2011/06/only-the-good-die-young-pilot/

 

Suits må jeg sjekke ut i dag. Skal også sjekke ut The Borgias, som jo er ferdig med første sesong (og fornyet). Noen som har sett?

 

The Borgias synes jeg var en knallserie. Meget godt produsert og virket for meg særdeles historisk korrekt, bra karaktergalleri og dyktige gjesteskuespillere (for eksempel kongen av Frankrike var en fornøyelig karakter). Jeg tror definitivt det vil falle i smak hos deg. :)

 

Heilage burde for all del sjekke ut Lights Out og Terriers. To knallserier fra denne sesongen som varte altfor kort.

 

Terriers er allerede sett, elsket og sørget over. Lights Out noteres. :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle sette meg ned å se på Corleone - Il capo dei capi. Anbefalt her på forumet av Maury Friksjon i en annen tråd, blir spennende og følge med på tror jeg. Så kommer jeg tilbake med min anmeldelse av serien etterhvert!

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

Uhm....nei, ikke misbruk navnet mitt. :p

 

Det var jo aldri meningen å misbruke navnet ditt :p

 

Jeg har aldri anbefalt Corleone. Ikke min type serie, holder meg til britisk og amerikanske serier. :)

Nei, det har du jo helt rett i, jeg var 100% sikker på at det var deg, men det var jo selvsagt Friksjon som anbefalte den. Aner ikke hvor jeg fikk navnet ditt fra faktisk. Men kan være fordi jeg hadde saumfart serienytt (som jeg fant i din signatur) at ditt navn "poppet" opp i hodet mitt.

Lenke til kommentar

Jeg så første episode av Wilfred(US) som debuterte på FX nå på onsdag nå. Må innrømme at jeg ikke ble helt overbevist om at dette er noe for meg. Synes i det hele tatt at humoren var litt platt, og kjenner at jeg heller ikke falt for persongalleriet. En serie må nødvendigvis slite med å overvinne meg når hovedpersonen er komplett udugelig, og jeg har null sympati. Men, altså, det var ikke horribelt dårlig, og selv om det ikke var noe for meg har jeg ikke noe problem med å tro at folk kan like dette. Selv tenker jeg å gi Australia-versjonen en sjanse, og så får vi se om det duger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...