Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk igjennom de siste postene og oppdaget Suits - Etter jeg har sett en episode synes jeg det absolutt er en god serie.Noe treg start på episoden dog, men den tok seg veldig opp mot slutten.

 

Kombinasjonen av skuespillere gjør det også til en god rollebesetning som tar oss med på saker og intriger gjennom hverdagen deres, kanskje litt typisk advokat serie, men jeg synes den er spennende og kommer definitivt til følge med på den fremover, anbefales.

Lenke til kommentar

Suits fant jeg som en herlig, ikke så altfor tung serie, med god, kjapp dialog og et stilig karaktergalleri. Det ga meg veldig Boston Legal-vibber, noe som definitivt ikke er negativt.

 

 

Forøvrig, oppdateringer til de som venter på Dag:

http://www.kjendis.no/2011/07/02/kjendis/dag/tv2/atle_antonsen/tuva_novotny/17153747/

 

I den ferske traileren ser man Anders Baasmo Christiansens rollefigur Bendikt ta en kvinne, kledt i det som kan minne om en niqab, bakfra.

 

Should be good. :p

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

En ukjent perle som Terriers. Lights Out. ♥

 

En fantastisk god dramaserie med en veldig ukjent hovedskuespiller som gjør rollen hans perfekt, McCallany burde få en Emmy-nominasjon for hans rolle i "Lights Out". Det er uten tvil noe som ikke burde bli, skuespillet hans var gangske så bra. Det med et godt resterende ensembel av skuespillere bak han. Stacy Keach og Billy Brown(som blir å se på Dexter nå).

 

Som søster-serien Terriers, så endte den dårlig allerede da første episode ble sendt. Men FX lot serien bli sendt ferdig, ulikt mange av disse store nettverkene som ikke engang sier ifra til skuespillerne at de er arbeidslaus før nettet har informert dem.

 

Terriers og Lights Out får neppe noe Emmy`er til høsten. Men det er to serier som virkelig har fortjener hva de får kasta etter seg, og enda mer..

 

Metacritic så har serien like høy prosentandel som Game of Thrones S1.

 

EDIT: Sesong 3 av Parks and Recreation er enda høyere oppe. Kanskje selve serien får Emmy-nominasjon i år? Å ikke hovedskuespilleren?

 

 

Så ferdig nå. De 13 episodene gikk fort må enn si! Eksepsjonell serie, herregud. :dontgetit: Sitter her lamslått etter sesongfinalen. Satt og klappa på slutten. MÅ VITE HVA SOM SKJER VIDERE! Men neida, serien er kansellert. Hvordan kan man kansellere noe slikt, og gi Big Bang Theory FIRE nye sesonger? Verden er et underlig sted :nei:

Lenke til kommentar

Hva er folkets mening og Falling Skies etter tredje (eller andre etter som de to første var sammenhengende) episode? Jeg synes det ble mer interessant. Litt av problemet mitt med premieren var at den ble for lang. Generelt sett er jeg ikke veldig glad i dobbeltepisoder som seriestartere, det er alt for lett å falle ut, spesielt hvis de er bygget sammen som én lang episode, og ikke to individuelle episoder etter hverandre, slik som man ofte gjorde i 24.

Lenke til kommentar

Maury; question:

 

LOST-SPOILER

 

 

Har et lite spørsmål. I f.eks sesong 3 ep 22 så ser du Jack står på brua for å hoppe. Er dette i framtiden eller i fortiden? Tenkte jeg skulle gjenoppta LOST, så de tre første sesongene en gang, men slutta. Er litt forvirra :)

 

 

Endret av empetre
Lenke til kommentar

Maury; question:

SPOILER

 

Har et lite spørsmål. I f.eks sesong 3 ep 22 så ser du Jack står på brua for å hoppe. Er dette i framtiden eller i fortiden? Tenkte jeg skulle gjenoppta LOST, så de tre første sesongene en gang, men slutta. Er litt forvirra :)

 

Tok vekk spoilerboksen jeg. Er spørsmål fra Lost sesong 3, og så vidt meg bekjent er det ca. 4 år siden denne episoden ble sendt i Norge. Da er det ikke mye spoiler lenger.

 

Edit: Greit nok. Likevel, synes det blir for dumt å begynne med spoilertags på fire år gamle serier/episoder. Hvis man først gjør det kan man i det minste skrive hva spoileren handler om, ellers mister man helt poenget med dem. Hvis "alt" skal i spoilertags blir det umulig å skille mellom de uviktige, og spoilere om ting som ikke enda har blitt sendt på TV og lignende.

Endret av ChrisReeve
Lenke til kommentar

Føler jeg gleder meg en del til Luck kommer på HBO til høsten. Dustin Hoffman, Nick Nolte, John Ortiz, Kevin Dunn, Richard Kind, og Denis Farina med flere i hovedcasten. Mange gamlinger som fremdeles spiller gangske så greit. Blir spesielt å se Hoffman spille en badguy, eller hvertfall en anti-helt.

 

Av folk som skal gjestespille på serien så er det verdt å nevne siden Suits blir fussa om litt her, at Patric J. Adams som spiller hovedpersonen i Suits skal være med i flere episoder. Ikke nok med det så er selveste Albus Dumbledore(Michael Gambon) og Dr.Cox(John C. McGinley) med på serien i et uvisst antall episoder.

 

Serien er lagd av David Milch. Mannen bak Deadwood, og medskaperen av NYPD Blue. Med seg på laget har han regisøren Michael Mann som har regisert Public Enemies og Heat blant annet.

 

Klart den serien jeg ser mest fram til av de nye som gjenstår i 2011.

 

http://www.youtube.com/watch?v=YdvcQJuK6Q8

Lenke til kommentar

 

Blir som å spoile en episode av The Pretender, bare fordi den ble lagd på 90-tallet.

 

 

Mens man er inne på The Pretender, fikk er artig gjensyn med Michael T. Weiss i Blue Bloods. Han har virkelig eldes, men kler det ganske godt. Synd han ble for lite brukt i sesongen, har en tilstedeværelse verdig av å bære en serie. Enda mer enn hva tilfellet var i The Pretender. Hadde vært kjekt å ha han tilbake på fast basis i en serie.

 

Blue Bloods er forøvrig en grei serie å følge med på. Har sine klare styrker og klare svakheter, kommer tilbake med anmeldelse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...