Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Lessons in Chemistry på AppleTV+ hadde sin siste episode i går (8).

Dette er en av de bedre seriene jeg har sett på lenge innenfor kategorien. Ønsker man en "feelgood" serie så kan den anbefales på det varmeste.

Jeg har ikke sjekket tilbakemeldinger på imdb, rotten tomatos eller annet men jeg tipper den ligger langt over 8 i skrivende stund.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble forresten akkurat ferdig med The Wire for første gang. Ble litt binging av og til, men ellers 1-2 episoder om dagen. Har vært en serie som sto på listen lenge, men var aldri perfekt timing for å starte. Virkelig kanonbra serie. Føles veldig ekte ut. Holder seg fortsatt godt. Sesong 5 var litt svak på noen områder, eller hadde litt feil fokus, men ellers bra.

Glad jeg klarte å unngå spoilers før jeg startet på den, selv etter alle disse årene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dubious skrev (54 minutter siden):

Ganske tydelig at det er før The Boys, som også står i beskrivelsen av serien. 

Flyet som Mave og Homeboy dumpet var i familien med hun onde rektor. Derfor hun hatet Supre.

Jeg husker ikke om Homeboy overlevde i The Boys, mulig han slapp unna med ydmykelse?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (2 timer siden):

Jeg har sett sesong 1, men orket aldri å fortsette. Er på generell basis ikke veldig interessert i dop/gangster/politi/krim. Har det noe for seg for meg å fortsette? 

Som Duriello sier så handler det om mye mer. Det handler om dramaet mellom karakterene og utviklingen deres. Mange gode karakterer og en god del plot-lines. I tillegg har du kommentaren på samfunnet, som fortsatt er ganske gyldig i dag i en del samfunn.

Jeg mener fortsatt serien er verdt å se om man ikke aktivt bryr seg om krimserier. Det er litt som at man kan se Breaking Bad uten å like serier som handler om dop og krim, selv om det er et sentralt tema.

Men hvis man misliker det så tror jeg ikke det blir noe bedre etter sesong 1 for din del. Det holdt seg ganske likt i tematikk.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 timer siden):

Ble forresten akkurat ferdig med The Wire for første gang. Ble litt binging av og til, men ellers 1-2 episoder om dagen. Har vært en serie som sto på listen lenge, men var aldri perfekt timing for å starte. Virkelig kanonbra serie. Føles veldig ekte ut. Holder seg fortsatt godt. Sesong 5 var litt svak på noen områder, eller hadde litt feil fokus, men ellers bra.

Glad jeg klarte å unngå spoilers før jeg startet på den, selv etter alle disse årene.

The Wire er for urealistisk etter min mening, det er ikke sånn det fungerer.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (2 timer siden):

tillegg har du kommentaren på samfunnet, som fortsatt er ganske gyldig i dag i en del samfunn.

Det er også en ting. Det blir så fjernt og uinteressant for min del. 

 

 

Noen som vet hvor jeg kan streame dokumentarer om historie? Har allerede curiosity stream, men er ikke så mye om de temaene jeg er interessert i der. Youtube har også mye, men somregel ikke budsjettet til å reise rundt å filme på lokasjon. 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

The Wire er for urealistisk etter min mening, det er ikke sånn det fungerer.

Nytt for meg at det er urealistisk, har alltid oppfattet serien som ganske så realistisk i sin beskrivelse av det amerikanske samfunnet og dets sosiale problemer (dog med visse tilpasninger for tv-mediet). 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tomeito skrev (19 minutter siden):

Nytt for meg at det er urealistisk, har alltid oppfattet serien som ganske så realistisk i sin beskrivelse av det amerikanske samfunnet og dets sosiale problemer (dog med visse tilpasninger for tv-mediet). 

Sosiale problemer pga at de har et dårlig velferdsstat er riktig.

Men aksjoner til politiet og metodene deres er urealistiske.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...