Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Serien starta veldig bra, men så ble det litt paff da fokuseringen gikk vekk fra familien til Bo og Brody. Også hadde du alltid disse nye kjeltringene som kom inn. Så begynte fokuseringen på nye mannen til Eva(Eks-kona til Raylan) med hans problemer, og da begynte Bo i serien også. Har vært gangske bra episoder den siste tiden.

 

Men herregud MC Gainey(best kjent som Mr Freindly i Lost og fra Con Air) kan dette å spille badguys når du ser Bo. Som en redneck med en hjerne så er han perfekt i rollen.

 

Er sesongfinale på onsdag, og sesong 2 kommer. Siden Justified er en suksess på FX, en kanal som er flinke på å lage actiondrama. Du burde sjekke ut Sons of Anarchy også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar begge to. The Big Bang Theory har jeg alltid likt. Da blir det definitivt en ny komedie å følge med på.

Angrer ikke et sekund på at jeg startet med Community. Bare det nyset Pierce lærer opp Troy til fikk meg til å le ut episoden. Annet høydepunkt var Abed og Troy som sang på slutten av episode 2. Gleder meg til fortsettelsen! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

PMS = Post Mastercard Syndrome (sitat Jefferson Darcy)

 

Wooooooooo , Bundy :D

 

You can't have one without the other......love and marriage

Lenke til kommentar

Vel, nå synes jo jeg episode 1 var veldig artig da. Men serien utvikler seg til å bli mer drama og mindre humor, og det er en utvikling serien takler. Jeg er ihvertfall hekta og digger den høyst uvanlige kombinasjonen av Walt og Jesse som mekker meth og blander seg inn i en bransje de ikke helt hører hjemme i. Visuelt er den også veldig spenstig, og åpningssekvensene av episode 1 og 2 i andre sesong setter meg virkelig inn i riktig stemning (håper de fortsetter med dette).

 

Breaking Bad minner meg litt om Dexter. En sympatisk hovedperson som lever et dobbeltliv med en høyst mørk hemmelighet.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Serien hylles den Beacon. Bare ikke på dette forumet så veldig mye. Genial serie. Som vi også har egen tråd om i forumet, men innholder spoilere hvis du ser på S2.

 

Men Breaking Bad er mer en serie for de som liker sånne serier, den er god på drama, karakterutvikling og et par av action-scenene i serien er Sopranos-kvalitet.

 

Hovedskuespillern som spiller Walt(Bryan Cranston) fikk Emmy i fjor for rollen, og Aaron Paul ble nominert til Emmy. Men vant ikke, mye på grunn av Michael Emerson som var av en litt høyere kaliber vant prisen.

 

EDIT: Å både humoren, drama`et og den gode karakterutviklingen er der forsatt etter snart 3 sesonger.

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Har bare ikke hørt og lest så veldig mye om den på diverse forum og i livet generelt. Feks. Dexter får langt mer oppmerksomhet, men hittill holder Breaking Bad et minst like høyt nivå.

 

Bryan Cranston er enorm ja. Ingen Malcom i Midten reprise, selv om karakterene i utgangspunktet ligner litt.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Community kan anbefales for alle som liker The Big Bang Theory, Chuck og Party Down.

 

Har ikke sett Party Down, men Community har etter min mening absolutt ingenting til felles med hverken Big Bang Theory eller Chuck. Rar sammenligning spør du meg.

 

Ellers er serien meget morsom ja :) Jeg får en liten følelse av Scrubs av og til, men ekstremt nedtonet, serien er veldig varm og koselig. Ikke nødvendigvis allti hysterisk morsom, men svært morsom likevel.

Lenke til kommentar

EDIT: Det var det vel ikke forrige episode av Breaking Bad?

 

Humoren er litt lik begge, kanskje ikke du merker det. Du har nerde-humoren litt i Abed, som til tider minner meg om litt om humoren i TBBT med alle de kulturelle-referansene TBBT.

 

Også har du den hysteriske Chuck spotane humoren i en del scener. Pluss Cheavy Chase.

 

Det er faktisk veldig mange av seerne som liker Chuck og TBBT som også ser på Community i statene hvertfall.

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...