Jump to content

-sparks-

Medlemmer
  • Content Count

    3498
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

34 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Nå flytter du på målstengene her. Jeg sier ikke at refusjonsordningen og kvalitetskontroll er det samme. Jeg sier at begge bidrar til at kunden føler seg tryggere. Og ja, refusjonsordningen er av de grunnene du nevner kanskje enda bedre enn kvalitetskontroll til å sikre at kunden føler seg trygg når han kjøper, fordi man faktisk kan returnere et spill man ikke liker, eller som fungerer -- men ikke er spesielt bra. Men dette motsier ikke mitt poeng. En annen ting jeg kom på er at det vil bli mer attraktivt for kunder å kjøpe spill direkte gjennom Steam nå, i stedet for å gå til en key reseller. Slik resellere er jo ofte mye billigere. Men med den allerede eksisterende risikoen for at koden du kjøpte blir trukket tilbake av utgiveren som tyvegods, og Steams generøse refund policy skal man ikke se bort i fra at folk i større grad aksepterer Steams høye priser for et mer trygt kjøp. Som igjen betyr mer salg og dermed penger for Valve. (De tar jo en 30% cut av prisen som selges gjennom deres plattform, men får ingenting hvis folk kjøper fra resellere.) Man skal heller ikke kimse av at dette gjenoppretter godviljen Steam tradisjonelt har hatt, men kanskje mistet av betalt mod-fiaskoen. Alt i alt, Steam har vært smarte her tror jeg, og Valve vil på lang sikt antakelig tjene på denne policyen. Hvis du tar retur på et spill så får du tilbake penger i Steam bucks, som du må bruke på Steam. Da får Valve uansett sin andel uansett hva du gjør. De som taper inntekter er utviklerne, og kanskje spesielt mindre utviklere som lager korte spill på under 2 timer. Jeg lurer på om dette på lang sikt kan føre til "free to play" tilstander der utviklere hele tiden må fokusere på å lage initativer for at folk skal fortsette med å spille, og grinde ut spilletiden der ikke er morsomt.
  2. 25/75 høres urettferdig ut med tanke på at modder gjør alt arbeid med modden, men det du lager og selger er jo basert på Bethesdas produkt. Det er mindre omstendelig enn å begynne fra bunnen med for eksempel Unity-engine. Du tar i bruk merkevaren deres uten at de har noe særlig kontroll over det, og jeg er ikke sikker på at 25% er så urimelig. Bethesda kan sette vilkårene for å tjene penger på Skyrim, og hvis de er for urimelige, så vil uansett ikke mange gidde å bruke ordningen. Dårlige betalmodder blir det garantert mange av, men forhåpentligvis vil systemet fremheve gode modder og begrave de dårlige/upopulære. På det beste så kan dette kompensere folk for tiden de bruker på å skape. På det verste så kan noen moddere oppleve at ytre insentiv som penger ødelegger egenverdien i å lage ting.
  3. Det er det fantastiske med lav-oppløste sprites, du kan bruke fantasien.. Gleder meg til å se episoden. De finner sikkert en eller annen unnskyldning for å sprenge noe med C4 denne gangen også.
  4. Jeg savner litt fra den mindre seriøse 18 wheels of steel serien fra samme utvikler. Det er sikkert ikke så realistisk å prøve å kjøre fra politiet for å rekke fristene, men det var morsomt.
  5. Du burde prøve Sneak peak demoen. http://nextcargame.com/free-technology-demo/
  6. Navnet må stemme med det du har på bankkortet. Jeg er usikker på om det går an å lure seg unna dette. Jeg har sett småunger som spiller på sitt mors navn
  7. Man kan jo håpe at de nå endelig klarer å lage et bra 3D spill av Stronghold. Jeg tviler.
  8. Jo, men BeamNG er jo mer som en tech-demo for øyeblikket. Jeg har det ihvertfall mye morsommere med de kaotiske 24 bilers løpene i NCG Alphaen.
  9. Hva slags Windows har du? Du kan prøve eldre drivere til rattet hvis nye ikke fungerer. Det kan være en ide å kontakte Logitech.
  10. Richard Burns er suveren på realisme ja. Hvis du vil ha et litt mindre seriøst spill med bedre grafikk, så blir vel Dirt 3 det naturlige valget. Jeg spiller ikke så ofte rally spill, så folk må gjerne rette meg her.
  11. Vil anbefale denne guiden om spising og drikking. Systemet er langt mer detaljert enn jeg trodde det var.
  12. Bare en helt vanlig dag i Just Cause 2 Multiplayer med 1600 spillere...
  13. Jeg venter bare på en Youtube video med en kid som velter ei diger bokhylle og skjermen mens han fekter med armene. Den frakoblingen fra virkeligheten som et headset og VR-briller kan gi, skremmer meg litt. Muligheten til å sette bevegelse(gange) til knapper er jo der. Å modellere bevegelse på beina har jo begrenset nytte uansett.
  14. Ja, det føles som en blanding av Rally Trophy og Flatout. De har snakket en del på KS om at de jobber med å få til en litt mer realistisk kjørefysikk i det nye spillet. Vi får se.
  15. Håper de klarer å nå målet sitt, men de sikter høyt. Prototypen har forøvrig en masse fancy kameravikler(interiør osv) som det ferdige Flatout 1 ikke har.
×
×
  • Create New...