Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Hvilke tiltak har du tenkt å iverksette når virkningen av disse mobbekampanjene dine blir at spiseforstyrrelser blir en folkesykdom?

8045308[/snapback]

 

 

Hvorfor er det antatt at man utvikler spisforstyrrelser når man ikke får tak i det usunne man vanligvis hiver i seg.

 

Jeg erfarer at digre fettberg bli mye mer opptatt av helse, kosthold, pesonlig hygiene og trening når de får tatt av noen kilo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkt deg at vi må forby ting for at tjukkassene skal innse alvoret

 

Nå er jo ernæringsspesialister uenige om hva som er bra og ikke bra av poteter/ris og lignende så jeg tror det skal mer til enn som så for å få den gemene folkemassen slankere. Den største trusselen idag er langt mindre aktive enn det de var i "gamle dager".

Lenke til kommentar
Hvilke tiltak har du tenkt å iverksette når virkningen av disse mobbekampanjene dine blir at spiseforstyrrelser blir en folkesykdom?

8045308[/snapback]

 

 

Hvorfor er det antatt at man utvikler spisforstyrrelser når man ikke får tak i det usunne man vanligvis hiver i seg.

 

Jeg erfarer at digre fettberg bli mye mer opptatt av helse, kosthold, pesonlig hygiene og trening når de får tatt av noen kilo.

8045340[/snapback]

 

Du vil mobbe dem og få dem til å føle seg elendige. Da er det logisk at selvbildet bli lavere for mange som allerede har et veldig lavt selvbilde. Løsningen for mange blir desperat utsulting eller den enkle utveien, nemlig å stikke fingeren i halsen. I det minste blir de tynne.

Lenke til kommentar

Darkness|:

 

Mange ulike former for mobbing. Å forby Mc Donalds som foreslått av kongen i UK, er for meg et rimelig klart signal for å mobbe de som trives best på slike restauranter.

 

Men som påpekt blir folk mer opptatt av seg selv når de går ned litt. Og det betyr ikke utsulting, det handler om å bytte litt kosthold og kanskje mosjonere mer....

 

Så jeg er ikke enig meg deg at kampanjene mine vil føre til spiseforstyrrelser :) Jeg derimot tror folk vil bli gladere, mer aktive og ikke minst langt sunnere :)

Lenke til kommentar

Overvektig hund førte til straff for dyreplageri.

Dersom man kan straffe dyreiere for dyreplaging, kan man ikke straffe foreldre for barnemishandling hvis de har unormalt overvektige barn? Nå mener jeg barn er det fra 5-6 år og nedover, fordi i denne alderen bestemmer man egentlig svært sjelden selv hva man spiser. Og dessuten er normale barn i denne alderen så opptatt av lek at det å bli unormalt overvektig burde være en umulighet med normalt kosthold. Som nevnt tidligere i denne tråden er det fysisk umulig å bli overvektig med mindre du putter inn mer en du forbrenner, så ansvaret for at barn under 5-6 år putter inn for mye og usunt ligger på foreldrene.

Lenke til kommentar
Mange ulike former for mobbing. Å forby Mc Donalds som foreslått av kongen i UK, er for meg et rimelig klart signal for å mobbe de som trives best på slike restauranter.

 

For å pirke litt: Elizabeth Rex har ikke avgått enda, så han er fortsatt prins.

 

det handler om å bytte litt kosthold og kanskje mosjonere mer....

 

det er nettop det jeg har sagt hele tiden så da er vi iallefall enige på det punktet. Mye fedme skyldes i dagens samfunn at folk blir for stillesittende. Dette iallefall sammenlignet med menneskeheten frem til for cirka 20 år siden.

 

 

Så jeg er ikke enig meg deg at kampanjene mine vil føre til spiseforstyrrelser :) Jeg derimot tror folk vil bli gladere, mer aktive og ikke minst langt sunnere :)

 

det spørs vel hvordan denne kampanjen blir lagt opp. Hvis det startes en kampanje som går ut på å få folk mer aktive tror jeg det vil fungere bedre enn å gå på dem direkte som person pga måten de ser ut.

Lenke til kommentar
Mange ulike former for mobbing. Å forby Mc Donalds som foreslått av kongen i UK, er for meg et rimelig klart signal for å mobbe de som trives best på slike restauranter.

8045400[/snapback]

Hehe, det er vel mer en annet et rimelig klart signal på at kongelige ikke er de "skarpeste knivene i skuffen". :lol:

Lenke til kommentar
moren til denne kosegutten har vært igjennom rettssystemet for å beholde omsorgen for gutten.

8045506[/snapback]

 

Synd at hun ikke tapte i rettsapparatet. Det hadde sendt rimelig klare signaler til andre. Uansett er det kanskje slik for denne gutten at skaden har skjedd allerede...eks diabetes 2, og andre fedmerelaterte sykdommer....

Lenke til kommentar
Synes det var en riktig avgjørelse ut i fra den informasjonen vg kommer med.

 

Et barn skal ikke bli misbrukt i en sak for å sende ut riktig signaler. Det at barne får fortsette å bo hos mor er riktig så lenge moren faktisk tar seg sammen.

8045599[/snapback]

 

 

For meg er saken rimelig klar. Er han 4 ganger vekta som er anbefalt i sin aldersgruppe har moren vist tydelig at hun ikke egner seg for oppgaven. Tenk om ungen har blitt påført skader han må slite med resten av livet....

 

Uansett håper jeg moren blir nøye overvåket og mister barnet umiddelbart om ting ikke endrer seg over tid.

Lenke til kommentar

Jeg leste en artig rapport her om dagen i New Scientist der en forsker utførte et eksperiment som i filmen "Supersize Me" med 16 frivillige normalt slanke studenter. De var nødt til å få i seg 6600 kalorier hver dag og fikk ikke lov til å trene eller bevege seg unødig. Om vekta passerte et visst antall kilo over normalvekta på den enkelte "forsøkskaninen" var vedkommende nødt til å slutte eksperimentet av helseårsaker.

Noen ble for feite og i for dårlig forfatning til å fortsette med eksperimentet lenge før prosjektet var ferdig. Andre, derimot, gikk knapt opp noen hundre gram. Disse klaget over å konstant være varme. Det er tydelig at forbrenning ligger veldig plantet i genene. Det er nok ikke bare-bare å ha gener som gjør at alt du spiser blir automatisk til fett og likevel er du sulten.

Lenke til kommentar
... Det er tydelig at forbrenning ligger veldig plantet i genene. Det er nok ikke bare-bare å ha gener som gjør at alt du spiser blir automatisk til fett og likevel er du sulten.

Kan vel like gjerne være at kroppen er vant til å forbrenne det som kommer inn av energi istedefor å lagre det i livet med en gang. Hvis de personene det var snakk om la seg på dette energiinntaket over lang tid, så hadde nok de 'varme' også gått over til å spare på energien istedefor å forbrenne den med en gang den kom inn.

 

Edit: Slik er det andre veien også. Er kroppen vant til å spare på det den får av energi grunnet lavt aktivitetsnivå, så vil det ta tid før resultatene viser seg ved en omlegging av aktivitetsnivået. Kroppen er i konstant hungersnød sålenge den ikke vet at inntaket av energi er jevnlig.

Endret av Atanatar
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er tydelig at forbrenning ligger veldig plantet i genene. Det er nok ikke bare-bare å ha gener som gjør at alt du spiser blir automatisk til fett og likevel er du sulten.

8045935[/snapback]

 

Kan du komme med dokumentasjon på genetisk påstand?

Etter det jeg har funnet av statistikk så gjelder genetiske "feil" bare 5% av de overvektige. Dokumentasjonen på den påstand har jeg postet tidligere i tråden.

 

At du "føler" at du bestandig er sulten har etter min mening ingenting med gener å gjøre, det har heller noe å gjøre med å finne unnskyldninger.

Lenke til kommentar
Jeg leste en artig rapport her om dagen i New Scientist der en forsker utførte et eksperiment som i filmen "Supersize Me" med 16 frivillige normalt slanke studenter. De var nødt til å få i seg 6600 kalorier hver dag og fikk ikke lov til å trene eller bevege seg unødig. Om vekta passerte et visst antall kilo over normalvekta på den enkelte "forsøkskaninen" var vedkommende nødt til å slutte eksperimentet av helseårsaker.

Noen ble for feite og i for dårlig forfatning til å fortsette med eksperimentet lenge før prosjektet var ferdig. Andre, derimot, gikk knapt opp noen hundre gram. Disse klaget over å konstant være varme. Det er tydelig at forbrenning ligger veldig plantet i genene. Det er nok ikke bare-bare å ha gener som gjør at alt du spiser blir automatisk til fett og likevel er du sulten.

8045935[/snapback]

 

Kan du linke til denne rapporten?

Lenke til kommentar

Kanskje det er denne (to sekunder med google søk på new scientist og supersize me):

 

http://www.newscientist.com/channel/health...conditions.html

 

Kreves registrering ser det ut som :hrm:

 

men den er omtalt her:

 

http://blog.wired.com/biotech/2007/01/the_super_size_.html

 

Passer godt overens med min egen opplevelse. Inntil jeg begynte å drikke mye melk så var det plent umulig for meg å legge på meg. Jeg spiste minst 100g sjokolade hver dag, burgere, biffer m.m. Først når jeg var 23 begynte smått kg å komme. Men det er nok grunnet mer muskeltrening og mindre aktivitet.

 

Tynneste personene av kollegaene mine spiser 8 skiver til lunsj. Han driver ingen idrett utenom trening to ganger i uken på jobben. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...