Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

I løpet av det siste året har det blitt sosialt akseptert at man kan mobbe røykere.

Ikke bare skal de settes ut i kulda av nærmiljøet, men den norske regjering kjører et mobbeprogram uten like. Har sett flere reklamesnutter på tv, som indirekte har den hensikt å fremstille røykere som mindre intligente. Selv røyker jeg ikke, men i sosiale lag tar jeg meg gjerne en røyk eller ti. Jeg syns faktisk øl smaker bedre med røyk....

 

Men det er ikke poenget. I dagens samfunn er det jo ikke røyken som er det farlige, det er jo rett og slett den økende fedmen som folk opparbeider. Jeg var på fest i helga hos en yngre kamerat. På denne festen var det en del yngre jenter (17-20) og jeg la merke til at de var drastisk feitere enn jenter i samme alder for 10 år siden...

 

Ulempene med fedme overgår ulempene med røyking, da røyking hvertfall har noen positive sider. Så for meg fremstår det som merkelig at det ikke er sosialt akseptert at vi kan henge ut fete mennesker...

 

Jeg spør: Hvorfor kan vi ikke kalle spade for en spade og feite overdimmensjonerte mennesker for det de engentlig er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er mange som ikke klarer å få av seg mye av fettet. Før i tida var det ikke mange feite folk, men de som var det, ja de var virkelig feite, og hadde absolut ingen mulighet til å få det av.

 

nesten ALLE kan klare å ikke bli feite. Mere Morsjon, og spise riktig, det kan hjelpe alle med det problemet mange har.

Lenke til kommentar
Matematikk er veldig enkelt

 

Det er fysisk UMULIG å legge på seg 2 kg masse når man tilfører kroppen kun 1 kg masse.

7722523[/snapback]

 

word, ufattlig mange som ikke skjønner det der.

 

EDIT: det er også umulig å ikke ta av seg om man tilfører mindre enn det kroppen bruker :)

 

EDIT2:

for å svare på hovedspørsmålet her. Røyking har langt større potensiale til å skade andre enn det fedme har, så derfor er det vel forholdsvis greit at folk er feite.

Endret av Mr-CEO
Lenke til kommentar

Skal faktisk kjøre et forsøk denne uken.

 

Skal være direkte spydig og ekkel mot fete mennesker. Skal i et selskap på fredag, hvor jeg vet det er en feiting. Denne skal mobbes når vi sitter rundt bordet. F.eks:

 

Du feiten, jeg skal ut å ta en røyk. Kanskje du skal henge med å ta en par runder rundt huset?

 

Dette skal bli en genial uke :)

Lenke til kommentar
Matematikk er veldig enkelt

 

Det er fysisk UMULIG å legge på seg 2 kg masse når man tilfører kroppen kun 1 kg masse.

7722523[/snapback]

 

Veit ikke om det er så lett! Alle har forskjellig forbrenning, og alle kropper reagerer ulikt på de samme tingene.

7722563[/snapback]

 

Gå en dag uten å spise, enten går du ned i vekt eller så er du en mutant som klarer å få næring fra lys/lufta....

Lenke til kommentar

Du feiten, jeg skal ut å ta en røyk. Kanskje du skal henge med å ta en par runder rundt huset?

7722584[/snapback]

 

Hmm, blir ikke det litt dobbeltmoral da? Jeg fortsetter med det som skader så gjør du noe for å bekjeme ditt problem...

 

Si heller "Du feiten, jeg skal ut å ta en røyk. Kanskje du skal henge med og ta et par [fet mat]?

Lenke til kommentar
Si heller "Du feiten, jeg skal ut å ta en røyk. Kanskje du skal henge med og ta et par [fet mat]?

7722606[/snapback]

 

Her trillet tårene i en enorm latterkrampe. Takker for bidraget. Skal selvfølgelig bruke den :)

 

 

Men for å spore tilbake til topic:

 

Hvorfor er det ikke sosialt akseptert å mobbe feite mennesker?

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Skal faktisk kjøre et forsøk denne uken.

 

Skal være direkte spydig og ekkel mot fete mennesker. Skal i et selskap på fredag, hvor jeg vet det er en feiting. Denne skal mobbes når vi sitter rundt bordet. F.eks:

 

Du feiten, jeg skal ut å ta en røyk. Kanskje du skal henge med å ta en par runder rundt huset?

 

Dette skal bli en genial uke :)

7722584[/snapback]

Å mobbe noen for utseende er uansett en fæl ting. Røykere skader seg selv, og andre rundt seg.

 

Noen har dårligere forbrenning en andre. De spiser det samme som andre, men legger på seg det dobbelte. (Av hva de andre gjør.)

 

Husk at hvis du mobber fete folk, kan de ha lav nok selvtillti til å drepe seg selv/pådra seg anoreksi. Dette skjer neppe med røykere, for de fleste som røyker er etter min oppfatning fryktelig stolte over det.

Lenke til kommentar
Si heller "Du feiten, jeg skal ut å ta en røyk. Kanskje du skal henge med og ta et par [fet mat]?

7722606[/snapback]

 

Her trillet tårene i en enorm latterkrampe. Takker for bidraget. Skal selvfølgelig bruke den :)

7722628[/snapback]

 

Hvis du skal mobbe en overvektig person, må han ha "mobbet" deg først... Hvis du angriper et menneske helt ut av det blå synes jeg det er direkte feil... Ingen andre enn deg får noen form for glede av din lille plan, og kun uhygge kommer ut av det til slutt... Tenk deg om før du snakker, please... :ermm:

 

Jeg støtter Larzemannen sitt innlegg helt og holdent... Skal ikke tulle med folks mentalitet.

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar

Leser argumenter om at fete blir såret.

 

Røykere blir og såret. Det er nemmelig ikke sosialt akseptert å røyke lengere og dermed er det mange røykere som mister selvrespekt og selvtillit. Er det ikke betenkelig at folk som begynner å røyke i ustgangspunktet har liten selvtillit?

 

Røykere mobbes med støtte fra staten. I min verden klarer jeg ikke skille fete mennesker og røykere. De har samme utgangspunkt alle sammen, og begge blir såret.

Lenke til kommentar
Tror egentlig ikke mobbing er rett jeg heller, tror heller man bør ta det litt rolig så han skjønner du mener du bør slanke det. Og evt gi han gode råd om hvordan, og helle oppmuntre han til å gjøre noe med fedmen. :thumbup:

7722689[/snapback]

 

 

Men det er jo sosialt akspetert at røykere skal mobbes?

 

Jeg ser ikke forskjellen..

Lenke til kommentar
Her trillet tårene i en enorm latterkrampe. Takker for bidraget. Skal selvfølgelig bruke den :)

 

 

Jeg har flere jeg :)

 

"Nå skal det smake med en røyk etter maten, men du vil vel heller ha en dessert til du?"

eller en variant av den

"Jeg nyter altid en røyk etter maten... Du ser ut til å nyte en dessert til etter maten"

 

"Jeg stikker ut og røyker, også kan du ta en tur på kjøkkenet og finne deg noe"

 

Eller hvis tilfeldighetene faller seg slik. Du strekker deg etter den siste kjøttbiten mens du sier "Noen som skal ha den siste?" så "Heh, det var et dumt spørsmål" så legger du den på tallerkenen til feiten ;)

 

Btw, til alle som føler seg støtt. Jeg veier ca 120 kilo selv (192cm høy så det ser ikke alt for ille ut) og på samme måte som svarte kan kalle hverandre nigger uten problemer påberoper jeg meg retten til å mobbe folk i min gruppe ;)

Lenke til kommentar
Tror egentlig ikke mobbing er rett jeg heller, tror heller man bør ta det litt rolig så han skjønner du mener du bør slanke det. Og evt gi han gode råd om hvordan, og helle oppmuntre han til å gjøre noe med fedmen. :thumbup:

7722689[/snapback]

 

 

Men det er jo sosialt akspetert at røykere skal mobbes?

 

Jeg ser ikke forskjellen..

7722717[/snapback]

Egentlig så bør ikke mobbing være akseptert i det hele tatt. Det er sårende, Som sagt bedre å oppmuntre både røykere og feite til å slutte/slanke seg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Leser argumenter om at fete blir såret.

 

Røykere blir og såret. Det er nemmelig ikke sosialt akseptert å røyke lengere og dermed er det mange røykere som mister selvrespekt og selvtillit. Er det ikke betenkelig at folk som begynner å røyke i ustgangspunktet har liten selvtillit?

 

Røykere mobbes med støtte fra staten. I min verden klarer jeg ikke skille fete mennesker og røykere. De har samme utgangspunkt alle sammen, og begge blir såret.

7722710[/snapback]

Jeg kan kjenne stanken av en røyker. Likeså kjenner jeg at det er ukomfortabelt å puste inn røyk. Fedme er såvidt jeg vet ikke smittsomt, og det er hvertfall ikke en røyk som på en finurlig måte finner veien ned til lungene mine.

Lenke til kommentar
Egentlig så bør ikke mobbing være akseptert i det hele tatt. Det er sårende, Som sagt bedre å oppmuntre både røykere og feite til å slutte/slanke seg. :thumbup:

7722783[/snapback]

 

Det er ikke mye bedre, faktisk fraråder jeg oppmuntring til slanking med mindre den feite selv bringer det på banen.

 

Om du sier til en feit person "Hei, er du klar over helsegevinstene ved å jogge i ny og ne?" eller noe som helst om vekta så har den feite 2 reaksjoner. Enten blir han såra, eller så ler han. (men det er ikke mange feite med nok selvinnsikt til å kunne takle noe sånt.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...