Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Skummelt å handle nå. Mange aksjer føles altfor dyre om man ser på inntjeningen og ser ut til å kjøpes i stor grad på optimisme om at markedet skal fortsette å putte på penger uten å se for mye på hva veksten reelt skal bli. Er ikke det tegnene på boble da...

 

Selv sitter igjen med tre poster nå, KongsbergGruppen, Kongsberg Auto og Telenor. Tenker disse blir kort til mellomlang sikt. Og BergenBio til lang sikt (3-4 år).

Også fjernet mye fra fond, ser ikke at fondene har et veldig mye sikrere grunnlag nå. Kanskje med unntak av fremvoksende marked. Lett pessimistisk ja.

 

Noen store optimister igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nel, Qec og Flex. har jeg nå.

Tror jeg sitter en stund til, men kjenner litt på nervøsiteten. Ser ikke ut som noen er sikker på hvordan det går.
Feks Hermansrud tror en korreksjon ikke er til å unngå snart, men den trenger ikke bli så graverende. Men både Hermansrud og flere tror børsen skal opp i 1000 først.

Lenke til kommentar

At markedet i USA kun går oppover og ikke ser ut til å stoppe med det første...? :)

 

Det kommer jo helt an på hva slags marked du snakker om.

 

Marginalt ned i dag (0,13 %). Kan knapt kalles nedgang.

 

I morgen er det torsdag og sannsynligvis en positiv dag (USA). :)

 

Om børsen går opp eller ned spiller jo ikke så stor rolle. Spørsmålet er hva slags aksjer du sitter på.

Lenke til kommentar

Damn heftig analytiske evner du har.

 

Antar at dette ikke var sarkasme og spydighet, så jeg sier takk! 

 

+ 0,7 % i dag og nok en ny all-time high. :) 

 

 

Det kommer jo helt an på hva slags marked du snakker om.

 

 

 

Om børsen går opp eller ned spiller jo ikke så stor rolle. Spørsmålet er hva slags aksjer du sitter på.

 

 

Ok. :) 

Lenke til kommentar

Og nok en ny all-time high i går i USA. Jeg følger ikke så godt med i Norge (Oslo Børs), men det samme ser ut til å stemme her? 

 

Noen tanker om markedet? Hvorfor er det så sterkt? Hvor lenge vil det fortsette? 

 

Jeg husker folk som snakket om at S&P var overpriset 1500 poeng lavere nå, men markedet ser bare ut til å fortsette og fortsette oppover.  

Lenke til kommentar

Skummelt å handle nå. Mange aksjer føles altfor dyre om man ser på inntjeningen og ser ut til å kjøpes i stor grad på optimisme om at markedet skal fortsette å putte på penger uten å se for mye på hva veksten reelt skal bli. Er ikke det tegnene på boble da...

 

 

Det ble omtalt på Hegnar Tv i dag. En korreksjon er i vente, de store er begynt å lempe ut.

Solgte ca halvparten av beholdningen etter å ha følgt sendingen..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet om norske statsborgere kan bruke internasjonale brokere slik som f.eks interactive brokers?

Hvis ja, hvordan er det med skatt?

Synes det er greit med kontoene Zero og aksjesparekonto med tanke på enkel skatt. Ser for meg at det er mye mer komplisert hvis jeg bruker interaktive brokers?

 

En av grunnene til at jeg kunne tenke meg interactive broker er et mye større utvalg av markeder og aksjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...