Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Der fløy Juli lønnen rett inn i Golden Ocean til 26.85,- Tror dette var fornuftig ;)

 

(Har også fått tatt opp et gunstig kredittlån på 100.000,- med 5% rente over 1 år. Dette skal investeres i noe GOGL og plasseres i selskaper med lite risk og noen med litt høyere risk) Vet at dette er risikabelt, men skal jeg nå de målene jeg har satt for meg selv så skal man være villig til og ta en viss risk. (Har mange kortsiktige mål som jeg skal la være snakk om her, men mitt langsiktige mål er å sitte med 1.000.000,- innen fyllte 24 år. Jeg har sittet sett litt på dette her idag og dette skal være fullt mulig. Krever at jeg jobber, investerer det jeg tjener, og har teft.

 

Tenker for øyeblikket over

Lav Risk:

PGS - Stor etterspørsel etter seismikk og mindre blir det vell neppe.

Orkla

Statoil - Oljeprisen skal i 100$ fatet, spørsmålet er kun om tid.

 

Høy risk:

Stolt-Nielsen (Vinner de rettsaken over dammen så er det stor rally på gang mest sannsynlig)

Inmeta - Liten itmygg, senest idag har et stort meglerhus kjøpt 100.000 aksjer, muligheter for oppkjøp og stor mulighet for høy avkastning. Bra vekstcase dette her.

Marine Harvest - Klarer ikke plassere denne, men det er mange som er bull i fisk for tiden, uansett hvordan tider det er skal mennesket ha mat. Om det skulle blusse opp mye fugleinfluensa så kan lakseprisene gå langt.

Crew Minerals - Har fallt kraftig på ingen nyheter mens nikkelprisen ikke akuratt har kræsjet, denne er oversolgt.

 

Hold på hatt og sandaler når NYSE åpner, dette kan bli mørkeblått ;)

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Siden Dere er raskere enn Oslo Børs på oppdatering, så hadde jeg håpet på litt "drahjelp" med hensyn til Securitas AS. Kan ikke finne de.

 

Forøvrig viser jeg til Hafslund Sikkerhet, (B-Aksjer) som har en meget stor oppgang.

 

Det er mer i vente, bortsett fra at REC, finner veien ut av landet.

 

Det ville vell være mer i vente hos Aker, i Kristiansand, som kan lage billige selisium brikker, enn REC ?

 

Følger med der og, men siden jeg investerer for mine barn, trenger jeg innspill.

 

Og ja, jeg jobber hos Securitas AS.

 

Har kikket litt på Color-Line, men, hva sier Dere?

 

Takk.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
Hva med å ta en titt på Artumas også, brutti? Høye reserver i forhold til børsverdi og store uutforskede leteområder. Kan fort bli en vinner.

9181812[/snapback]

Kan ta en titt, men etter litt lesning i bøker den siste tiden har jeg funnet ut at det skal mye til at jeg går inn i selskaper som ikke tjener mye penger nå. Slike som Funcom, DNO (som venter på Tawke) og flere. Jeg kommer kjøre safet med de ny 100.000 som detter inn på konto snart. Om jeg skulle kjørt hardt på kunne jeg kjøpt OBX futures eller futures i andre selskaper da gearing med jævlig og gevinsten deretter, men så er også fallhøyden enorm.

 

Har nå seismikk i kikkerten først så får man se hva man kommer frem til.

Jeg må lese endel når disse pengene skal inn i markdet har råd til å tape litt, men vil gjerne unngå dette.

Forøvrig kan det nevnes at dagens sluttkurs i Golden Ocean er den høyeste den har sluttet på noensinne, og dagen imorgen ser lys ut på NYSE!

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Securitas AS er ikke børsnotert. Securitas AB er på Stockholmsbørsen, og jeg regner med de eier det meste av Securitas AS. Aner ikke hva du kan gjøre med AS-aksjene eller hvor mye de er verd.

9182122[/snapback]

 

Takker Dem for Dere`s svar.

 

Hadde håpet på at det var rom for å kjøpe litt aksjer der, slikt at en kunne fortelle noen og hver at "vi" vil noe annet,

 

Takk atter engang.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

 

PS: Hvorfor heter det Securitas AS, da ?

Lenke til kommentar
Securitas AS er ikke børsnotert. Securitas AB er på Stockholmsbørsen, og jeg regner med de eier det meste av Securitas AS. Aner ikke hva du kan gjøre med AS-aksjene eller hvor mye de er verd.

9182122[/snapback]

 

Takker Dem for Dere`s svar.

 

Hadde håpet på at det var rom for å kjøpe litt aksjer der, slikt at en kunne fortelle noen og hver at "vi" vil noe annet,

 

Takk atter engang.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

 

PS: Hvorfor heter det Securitas AS, da ?

9182535[/snapback]

 

Det heter AS fordi det er et Aksjeselskap. Det finnes ørten hundre aksjeselskap i Norge. De færreste er børsnoterte.

Lenke til kommentar

Så fikk amerikanerene den store skjelven igjen og sender børsen rett til bunns. :(

 

Dette betyr vel at korreksjonen ikke er over ennå og at vi skal videre ned i morgen. Spørsmålet er vel om vi i løpet av de neste dagene skal så langt ned at det lønner seg å selge unna alt og kjøpe opp igjen når det værste er over. En annen ting er jo at bulk i USA gikk veldig godt i kveld i forhold til alt det andre, så kanskje det kan smitte over på GOGL i morgen også?

 

Veldig usikker akkurat nå. Må innrømme at det frister veldig å ta gevinst nå.

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

De kan sjelve så mye buksene de bare vill, selskapene tjener ikke noe mindre penger av den grunn, desto bedre billigere aksjer er jo ikke til forakte ;)

 

Så fikk amerikanerene den store skjelven igjen og sender børsen rett til bunns.  :(

 

Dette betyr vel at korreksjonen ikke er over ennå og at vi skal videre ned i morgen. Spørsmålet er vel om vi i løpet av de neste dagene skal så langt ned at det lønner seg å selge unna alt og kjøpe opp igjen når det værste er over. En annen ting er jo at bulk i USA gikk veldig godt i kveld i forhold til alt det andre, så kanskje det kan smitte over på GOGL i morgen også?

 

Veldig usikker akkurat nå. Må innrømme at det frister veldig å ta gevinst nå.

9183236[/snapback]

Er ikke sikkert dette smitter over, men diana shipping som ofte sammenliknes med GOGL var på rundt 4-5% oppgang da spekulantene på NYSE begynte bli nervøse.

Endret av brutti
Lenke til kommentar
De kan sjelve så mye buksene de bare vill, selskapene tjener ikke noe mindre penger av den grunn, desto bedre billigere aksjer er jo ikke til forakte ;)

 

9184124[/snapback]

Å drive bunnfiske etter "billige" aksjer er livsfarlig. Nå er det makronyheter som styrer og her er det mer dårlige nyheter på Sub-prime- og Hedgefond fronten i vente. Selskapene kan tjene så mye de bare vil, det hjelper lite hvis vi overfor en global reprising av aksjemarkedene.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke hadde nerver til å sitte med aksjene i dag. Solgte alle aksjene mine for 25,9 og klarte akkurat målet på 40k. Mulig jeg går glipp av en stor rekyl oppover igjen, men synes det ser veldig skummelt ut akkurat nå. Dessuten har jeg tjent 40000 blanke norske kronestykker uten å jobbe for det, og det er slett ikke dårlig. :)

 

Mulig jeg kjøper meg inn igjen når ting har roet seg litt.

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg ikke hadde nerver til å sitte med aksjene i dag. Solgte alle aksjene mine for 25,9 og klarte akkurat målet på 40k. Mulig jeg går glipp av en stor rekyl oppover igjen, men synes det ser veldig skummelt ut akkurat nå. Dessuten har jeg tjent 40000 blanke norske kronestykker uten å jobbe for det, og det er slett ikke dårlig. :)

 

Mulig jeg kjøper meg inn igjen når ting har roet seg litt.

9185707[/snapback]

Du har gjort en liten feil, beklager. Jeg sitter som støpt og selger aldri på en rød dag. Psykologi som spiller inn på en dag som denne, nest værste i 2007 og jeg tar det hele med knusende ro. Skal du ro over atlantern kommer det alltids litt bølger... ;)

 

De kan sjelve så mye buksene de bare vill, selskapene tjener ikke noe mindre penger av den grunn, desto bedre billigere aksjer er jo ikke til forakte ;)

 

9184124[/snapback]

Å drive bunnfiske etter "billige" aksjer er livsfarlig.

9185357[/snapback]

Hvorfor er dette farlig? Alle vil vell kjøpe aksjer billig?

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Du har gjort en liten feil, beklager. Jeg sitter som støpt og selger aldri på en rød dag. Psykologi som spiller inn på en dag som denne, nest værste i 2007 og jeg tar det hele med knusende ro. Skal du ro over atlantern kommer det alltids litt bølger... ;)

Kjøpte faktisk tilbake på 25,7 så jeg tjente faktisk litt på det salget. Men tenk om jeg hadde kjøpt BEL istedet!

 

Uansett ser det ut til at amerikanerene endelig har funnet ut at det finnes billige aksjer og få kjøpt, så akkurat nå ser det ganske lyst ut, men det hopper jo fram og tilbake som en jojo, så hvordan dette går er det nok ingen som vet. Angrer egentlig på at jeg kjøpte tilbake aksjene. Er jo umulig å vite hva som skjer i morgen.

Lenke til kommentar

Du har gjort en liten feil, beklager. Jeg sitter som støpt og selger aldri på en rød dag. Psykologi som spiller inn på en dag som denne, nest værste i 2007 og jeg tar det hele med knusende ro. Skal du ro over atlantern kommer det alltids litt bølger... ;)

Kjøpte faktisk tilbake på 25,7 så jeg tjente faktisk litt på det salget. Men tenk om jeg hadde kjøpt BEL istedet!

 

Uansett ser det ut til at amerikanerene endelig har funnet ut at det finnes billige aksjer og få kjøpt, så akkurat nå ser det ganske lyst ut, men det hopper jo fram og tilbake som en jojo, så hvordan dette går er det nok ingen som vet. Angrer egentlig på at jeg kjøpte tilbake aksjene. Er jo umulig å vite hva som skjer i morgen.

9187611[/snapback]

Har du regnet av resultat med skatt?

 

Ser ut som dagens fall på OSE er en overreaksjon, flott! Jeg trenger kjøpsmulighet så får jeg det pakket i papir ned i lomma haha for noen fehuer som holde liv på børs takker og bukker. Dere gir meg penger rett i lomma uten å mokke flott!

Lenke til kommentar

Nei, med skatt kommer nok regnestykket på minus, men jeg kommer nok likevel ikke til å sitte på aksjene så veldig lenge. Har blitt litt skvetten etter disse ukene og selv om det økonomisk har gått helt utmerket, er det ikke verd å miste nattesøvnen over.

 

Skikkelig rally på slutten i USA i dag, vi kommer nok til å få en flott dag i morgen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...