Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Nei, med skatt kommer nok regnestykket på minus, men jeg kommer nok likevel ikke til å sitte på aksjene så veldig lenge. Har blitt litt skvetten etter disse ukene og selv om det økonomisk har gått helt utmerket, er det ikke verd å miste nattesøvnen over.

 

Skikkelig rally på slutten i USA i dag, vi kommer nok til å få en flott dag i morgen.  :)

9190005[/snapback]

Jeg fikk inn lånet mitt idag, men rett etter at handlen tok slutt :( Får se hva morgendagen bringer. Blir det rødt fra start går jeg definitivt inn med et større beløp.

 

Handler SKAL foregå på rød børs, og salg på grønt.

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, med skatt kommer nok regnestykket på minus, men jeg kommer nok likevel ikke til å sitte på aksjene så veldig lenge. Har blitt litt skvetten etter disse ukene og selv om det økonomisk har gått helt utmerket, er det ikke verd å miste nattesøvnen over.

Mulig jeg misforstår hva dere snakker om, men hvis du går i overskudd før skatt skal du gå i overskudd etter skatt også, bare 28% mindre.

Lenke til kommentar
Nei, med skatt kommer nok regnestykket på minus, men jeg kommer nok likevel ikke til å sitte på aksjene så veldig lenge. Har blitt litt skvetten etter disse ukene og selv om det økonomisk har gått helt utmerket, er det ikke verd å miste nattesøvnen over.

Mulig jeg misforstår hva dere snakker om, men hvis du går i overskudd før skatt skal du gå i overskudd etter skatt også, bare 28% mindre.

9190910[/snapback]

Siden det bare betales skatt for den gevinsten som er sikret, betyr dette at når jeg må betal denne skatten til neste år, mister jeg muligheten til å bruke disse pengene på nye aksjer. Litt vanskelig å forklare, men det er iallfall slik jeg tror brutti mente det.

 

@brutti:

Hva er det som skjer med GOGL i dag egentlig? Går jo rett i dass jo. vel vel, jeg har lagt inn en kjøpsordre på 25,2, så får vi se om den når dette nivået.

 

Edit: Ser at futtene i USA er negative. Er det grunnen til fallet i dag?

 

Edit2: Der gikk ordren på 25,2 inn gitt. Oljen har jo også rast nedover siden i går, så det er vel ikke så merkelig at børsen går ned heller.

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar
Nei, med skatt kommer nok regnestykket på minus, men jeg kommer nok likevel ikke til å sitte på aksjene så veldig lenge. Har blitt litt skvetten etter disse ukene og selv om det økonomisk har gått helt utmerket, er det ikke verd å miste nattesøvnen over.

Mulig jeg misforstår hva dere snakker om, men hvis du går i overskudd før skatt skal du gå i overskudd etter skatt også, bare 28% mindre.

9190910[/snapback]

Siden det bare betales skatt for den gevinsten som er sikret, betyr dette at når jeg må betal denne skatten til neste år, mister jeg muligheten til å bruke disse pengene på nye aksjer. Litt vanskelig å forklare, men det er iallfall slik jeg tror brutti mente det.

 

@brutti:

Hva er det som skjer med GOGL i dag egentlig? Går jo rett i dass jo. vel vel, jeg har lagt inn en kjøpsordre på 25,2, så får vi se om den når dette nivået.

 

Edit: Ser at futtene i USA er negative. Er det grunnen til fallet i dag?

 

Edit2: Der gikk ordren på 25,2 inn gitt. Oljen har jo også rast nedover siden i går, så det er vel ikke så merkelig at børsen går ned heller.

9192318[/snapback]

Det som skjer i GOGL nå er at det ikke skjer noe som helst og at folk gir bort aksjene sine billig. Har selv kjøpt nye 2500 aksjer idag. Det er bare klappe i hendene og koooose seg. Genko og Diana Shipping har kommet med gode resultater og levert mega utbytter. Skal ikke se bortfra at det samme skjer i GOGL. Noen som er kjent for dette er nemlig J.F.

 

wee!

 

huh? futtene var positive idag de Splittern (bloomberg.com)

Endret av brutti
Lenke til kommentar

I nettbanken får jeg realtidskurser til en liten penge, i og med jeg handler litt aksjer er det en fordel med realtidskurser.

Bør jeg velge:

 

Realtidskurser med 1 nivå av marketsdybde

eller

 

Realtidskurser med 5 nivåer av markedsdybde.

 

Hva i all verden er forskjellen?

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar
I nettbanken får jeg realtidskurser til en liten penge, i og med jeg handler litt aksjer er det en fordel med realtidskurser.

Bør jeg velge:

 

Realtidskurser med 1 nivå av marketsdybde

eller

 

Realtidskurser med 5 nivåer av markedsdybde.

 

Hva i all verden er forskjellen?

9194346[/snapback]

Vil tro det er slik at:

Nivå 1 viser antall aksjer til salgs på høyeste kjøpskurs, laveste salgskurs

Nivå 2 viser antall aksjer til salgs på nest beste kjøpskurs nest laveste salgskurs

Nivå 3 viser antall aksjer til salgs på tredje beste kjøpskurs, tredje laveste salgs..

osv.

 

Ordredybde er noe de mest aktive traderne bruker for å få en pekepinn på videre retning. Det kan indikere salgs- eller kjøpspress i en aksje, om meglerhus selger eller kjøper sine "favorittaksjer", om enkelte meglerhus kjøper mye (hvis ja, hvorfor? og på vegne av hvem?) osv.

Volum er forøvrig en viktig del av analysen av en aksje selv om sanntids-ordredybde antakelig er unødvendig for de fleste.

I og med at ordredybde også koster en del vil jeg kanskje ha prøvd uten først.

Lenke til kommentar

Golden Ocean viste styrke tross dårlige tall fra US når det gjalt futt og sysselsetting. GOGL er og blir en vinner, gleder meg usedvanlig mye til Q2 res nå som man sitter tungt lastet, flere tørrbulk selskaper i statene gir allerede ut mega utbytter. Jeg har for meg at J.F. kan finne på å gjøre det samme, han er det iallefall ingen overraskelse om vil gjøre det. Gleder meg til 30. August det blir nok en merke dag i Golden Ocean's historie hvor de leverer de beste kvartalstallene noensinne!

Lenke til kommentar
Håper mandag ikke starter helt glatt skal jeg være ærlig. Solgte nemlig litt unna i dag, og angret fort. Derfor bes det om en synkende indeks, som fort tar seg opp igjen.

9202825[/snapback]

Tror ikke det er noen "fare" for at børsen starter glatt på mandag. Jeg angrer iallfall som en hund på at jeg kjøpte nye aksjer etter at jeg hadde solgt unna alt og realisert en bra gevinst. På mandag kommer vel minst halvparten av den gevinsten til å være borte.

 

Gidder iallfall ikke å begynne og panikkselge. På mandag skal det kjøpes aksjer på billigsalg!

Lenke til kommentar
Håper mandag ikke starter helt glatt skal jeg være ærlig. Solgte nemlig litt unna i dag, og angret fort. Derfor bes det om en synkende indeks, som fort tar seg opp igjen.

9202825[/snapback]

At det blir en dårlig, for ikke å si blodig start på neste uke er temmelig sikkert med USA ned godt over 2% og Brent olja ned til 74,45. Tror du bør være glad du solgte unna litt og kanskje heller angre på at du ikke solgte alt!

Nå får vi se hvordan det går i Asia natt til mandag, har en mistanke om at det ikke blir særlig pent der heller.

Har vel sagt det før, men gjentar at så volatilt markedet er nå er det en risikosport av dimensjoner å gå inn i aksjemarkedet. Noen ganger er det bedre å vise litt tålmodighet til ting roer seg og en ser hvilken retning det tar. I øyeblikket ser det ut til at retningen er nedover. Bunnfiske i et fallende marked er livsfarlig. Hvorfor ikke vente til en ser det snur? En går kanskje glipp av et par prosent på veien opp, men en unngår også de store tapene.

 

Selv tror jeg bunnen langt fra er nådd og at vi skal videre ned. Mulig det er et langvarig bearmarked på gang, men det gjenstår å se.

Lenke til kommentar

Da er jeg endelig tilbake i denne tråden etter en lang sommerferie. Kom aldri skikkelig i gang, men gjorde det gått med en 8% i riktig rettning på mitt første kjøp.

 

Sett tilbake, så har jeg allerede lært mye. Tanken var kortsiktig day-trading, men resultatet var den vanlige fellen. Kortsiktig investering som ble langsiktig. Det var aldri noe fall i markedet, men det at det ble nesten 10% i min favør kunne likegodt ha vært 5-prosentpoeng med rødt fortegn.

 

Lærdom: hold deg til planene dine.

 

Jeg har lært nesten alt for mye disse månedene som har gått forbi at jeg nesten mister helhetsbildet på markedet. Aksje handler først og fremst om kjøp og salg. De som kjøper er mennesker og de som selger viser seg av og til å være mennesker de også. Poenget er at markedet ikke bare er piler og analyser, men også psykologi.

 

Grunnen til at jeg droppet ut av børsen var fordi jeg lånte bort alle sparepengene mine pluss at jeg spanderte en sommerferie på meg selv før jeg begynner på universitetet om en uke.

 

Nå er pengene på plass igjen, men jeg har et lite spørsmål angående meglere.

 

Jeg må nesten ha sanntidskurser. For øyeblikket bruker jeg stocknet/nordnet, finnes det andre aktører som er billigere og som det lønner seg å bruke?

 

Egentlig så kunne jeg tenke meg en programvarepakke som hjelper med å regne ut og vise litt mer detaljerte variabler, men som først og fremst er rask og oversiktelig. Må legge til at jeg ikke er noe storkunde for øyeblikket.

 

- Det er veldig fristende å hoppe uti det hvis markedet forsatt synker på mandag, men jeg vil se an markedet i noen dager før jeg gjør noe mer.

Lenke til kommentar
Da er jeg endelig tilbake i denne tråden etter en lang sommerferie. Kom aldri skikkelig i gang, men gjorde det gått med en 8% i riktig rettning på mitt første kjøp.

 

Sett tilbake, så har jeg allerede lært mye. Tanken var kortsiktig day-trading, men resultatet var den vanlige fellen. Kortsiktig investering som ble langsiktig. Det var aldri noe fall i markedet, men det at det ble nesten 10% i min favør kunne likegodt ha vært 5-prosentpoeng med rødt fortegn.

 

Lærdom: hold deg til planene dine.

 

Jeg har lært nesten alt for mye disse månedene som har gått forbi at jeg nesten mister helhetsbildet på markedet. Aksje handler først og fremst om kjøp og salg. De som kjøper er mennesker og de som selger viser seg av og til å være mennesker de også. Poenget er at markedet ikke bare er piler og analyser, men også psykologi.

 

Grunnen til at jeg droppet ut av børsen var fordi jeg lånte bort alle sparepengene mine pluss at jeg spanderte en sommerferie på meg selv før jeg begynner på universitetet om en uke.

 

Nå er pengene på plass igjen, men jeg har et lite spørsmål angående meglere.

 

Jeg må nesten ha sanntidskurser. For øyeblikket bruker jeg stocknet/nordnet, finnes det andre aktører som er billigere og som det lønner seg å bruke?

 

Egentlig så kunne jeg tenke meg en programvarepakke som hjelper med å regne ut og vise litt mer detaljerte variabler, men som først og fremst er rask og oversiktelig. Må legge til at jeg ikke er noe storkunde for øyeblikket.

 

- Det er veldig fristende å hoppe uti det hvis markedet forsatt synker på mandag, men jeg vil se an markedet i noen dager før jeg gjør noe mer.

9203409[/snapback]

Om du skal bruke andre aktører så synes jeg Skandiabanken er en god idè. Veldig overskiktlig og 79,- i kurtasje uansett. Nå i sommer har de dog kjørt med 10,- på populære aksjer som PGS, GOGL, DNO, mm. Meget oversiktilig trader mao. Om jeg skal ha en annen blir det the online trader linket med SKB eller en annen gunstig bank. Hvi8lket selskap var det forøvrig du kjøpte eiendeler i?

Lenke til kommentar

Er det mange som har sitti på FAST aksjer?

Jeg gjorde ihvertfall den feilen..

 

Stund siden jeg har vært på forumet her nå.. men hos meg så har det gått ganske dårlig på nordnet kontoen min.. 14% ned på en måned nå.. var heldigvis litt over, så jeg har ikke 14% tap enda..

 

Har fått stor lønn nå, lønnspålegg og etterbetaling siden 1.april :D -Så de pengene går rett inn i GOGL.. det eneste selskapet jeg har tro på at fortsetter oppover denne høsten.. noen som har sterke motmeninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...