Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig, har ikke engang rørt tanken om å selge Golden Ocean aksjene mine i det hele tatt selvom jeg gikk på rimelig fin smell idag. Nå har jeg ridd bra gjennom korreksjonen så da gjelder da bare stå igjennom hele. Jeg tør ikke selge noe her, plutselig skjer det og da er man for sent ute. Dagens nyhet var forresten bra, utbytte i q2 kan bli greit å ta med seg det. Golden Ocean tjener fortsatt mye penger og det er ingenting fundamentalt som sier at de skal gå på snørra slik som idag, INGENTING. Ratene stiger jevnt, har dog ikke fått mye hjelp av panamax, men håper dette snur snart så vi kan fortsette veien mot 9000 BDI. Dette skal være mulig utover høst og vinter da høysesongen setter fart.

 

De som kjøpte GOGL til under 24,- idag har gjort noen meget gode handler slik jeg ser det.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Du gjør sikkert helt rett brutti. Tjener nok mest penger ved å sitte rolig og ikke bry seg om variasjonene fra dag til dag. Men som sagt tidligere så har jeg blitt litt skvetten etter denne korreksjonen, og med de knallrøde futtene tidligere i dag, valgte jeg å (panikk)selge. Dessuten kommer jeg nok til å sove mye bedre i natt med tanken på at alle pengene mine ligger trygt i banken.

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar
Golden Ocean tjener fortsatt mye penger og det er ingenting fundamentalt som sier at de skal gå på snørra slik som idag, INGENTING. Ratene stiger jevnt,

9242894[/snapback]

Aksjemarkedet vet at GOGL tjener penger, ratene stiger og at det kanskje kan ventes et stort utbytte. Det er denne kunnskapen aksjene i GOGL prises til i dag!

Det du må spørre deg er:

Vil resultatet bli bedre enn markedet forventer?

Blir utbytte større enn forventet?

Og ikke minst; hvordan er utsiktene for framtiden?

 

Nå kjenner jeg ikke GOGL så jeg har ingen formening om selskapet.

 

Aksjemarkedet dreier seg først og fremst om forventinger. Alle vet at de fleste selskapene på oslo børs tjener penger. Men skal en økning i aksjekursen forsvares så må også inntjeningen øke eller det må på annen måte skapes merverdier for aksjonærene.

Det er derfor vi har hatt fallet de siste dagene, markedet frykter at urolighetene i kredittmarkedet kan smitte over på forbruk og dermed selskapenes inntjening. Vil anta at shipping også rammes da redusert forbruk betyr mindre behov for transport og dermed lavere rater.

Men nå gjenstår det å se om ikke uroen snart går over :)

 

(sitter å følger USA mens jeg skriver, det begynner å bli temmelig rødt igjenn S&P 500 ned over 2% nå)

Lenke til kommentar

Sitter å tenker & leser ikveld. Rimelig rødt over dammen og mine nerver er satt på en seriøs prøve. Det er jo et sjansespill endten man blir sittende eller selger.

 

 

Utrykket jeg hørte før jeg begynte med aksjer var "Selg i August eller vær en dust" det er det mange som har fått kjenne tilgangs ;)

 

Kanskje roe seg ved at Voldberg sitter litt tyngre inne enn hva jeg gjør.. :hmm:

 

Edit:

Jeg vil ikke trenge pengene nå, men om 3-4 år. Tror jeg setter meg i ro med GOGL og ta sats på at J.F. og kompaniet styrer skuta med jernhånd.

Kommer nok la være titte på aksjekursene live, så lenge det ikke skullle komme noe krakk. Da vil jeg være i litt deepshit...

 

Tror nok bare dette er en forbiadgående sak, men kommer nok sette litt spor i og med at det er en stund siden vi har sett slik nedgang. Reprising kan suge litt av og til gitt :(

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Jeg sitter også, men ikke i gogl. Er litt i minus på DAT, men syns det ser lyst ut. Satser på at de nærmer seg 16-18 kr om noen uker. Ikke har jeg så mye penger i omløp heller, noe som kanskje ikke er så dumt hvis børsen skulle falle mot 300.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Det er første gang på lenge at jeg er i MINUS! :(

 

Orkla falt 10% i går, Funcom faller 26% i dag.

 

For to dager siden: Papirgevinst, etter skatt på 6600 kr.

I går: 4330

Hittil i dag: -307

 

Eneste som går opp er Trolltech, men det har jeg så lite aksjer i, at det gjorde neppe noe fra eller til. 23% av aksjene mine er faktisk i Funcom, så merka det fint i dag, ja. Får lønn i dag, men vet ikke om jeg skal spytte inn mer penger eller ikke. Ble blakk i forrige toukers-periode...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...