Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

9203409[/snapback]

 

Jeg har den erfaring at piler og analyser ofte gjenspeiler psykologien og menneskene som sitter bak og kjøper/selger.

9203797[/snapback]

 

Jeg er enig, og vi skal også huske på at fortiden faktisk påvirker fremtiden v.h.a. analytikere som "vet" hva som vil skje. Likevel er fortid - fortid, og definerer en god del - men ikke alt.

 

Ta for eksempel en rentestigning, årsrapport eller innsideinformasjon.

 

På en annen side er grafanalyser alene en god indikator på sykliske kursbevegelser. Det ser ut til at jeg misforstod deg litt, men jeg lar det ligge. Uansett så kan vi alle være enige om at finnes mange metoder å forutse en aksjekurs på, men noen fasit finnes ikke, da markedet stadig endrer seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ble ingen Fast aksjer på meg likevel. Dro på ferie i stedet. ;)

9208952[/snapback]

Det bør du prise deg rimelig lykkelig for, har ikke akuratt vært mye hygge der i det siste.

 

Ser ut som mandag blir heftig rød, det er greit for min del NAV i Golden Ocean er på 29-30,- men fortsatt får man aksjen til 25,- det er oser kupp og underpriset aksje til tusen, last opp med nerver av stål. Ratene vil sannsynligvis stige selvom det er problemer med sub-prime lån i USA for det har det vært i hele 8 måneder, mens ratene har gått opp over 50% siden nyttår. Selvom det er trøbbel i USA så er det fortsatt en eksplosjon i bygging i Kina og India. Selvom vi kanskje ser nedgang på 5-6% på mandag så er det faktisk en gyllen kjøpsmulighet. Her kan man bare sitte i ro båten sin og le av de menneskene som selger aksjene sine billig for de gir rett og slett bort penger. Skal heller ikke se bortfra oppkjøp i nærmeste fremtid, J.F. vil bli størst og det skal kjøpes dette er blitt sagt mange ganger.

 

Det gode oppi alt dette med sub-prime problemene er at verden faktisk blir mindre og mindre avhening av USA noe som de fleste av oss er tjent med.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Sitter hjemme i dag.. venter bare på at Pengene skal bli overført fra lønnskontoen til Nordnet.. utrolig stressende! nå har jo GOGL aksjen vært enda lenger ned enn hva jeg satte den til å kjøpe på, så jeg sitter å endrer hele tiden, men får jo ikke penger til å kjøpe :(

 

Ellers så starta dagen med ett stygt fall på ned 1,4 men for hvert 5. minutt nå så har den gått opp 0,1% -så det blir kanskje ikke så dårlig i dag likevell.. bare jeg får inn ett kjøp.. :)

Lenke til kommentar

NB! Ikke dra ut informasjon av dette innlegget, jeg er helt fersk.

 

Kan noen forklare meg den optimismen rundt GOGL?

 

Slik jeg ser det, så har aksjen steget noe voldsomt i det siste og er i ferd med å korrigere seg selv.

 

post-28738-1186391071_thumb.jpg

 

Når jeg ser på historien til sleskapet så har de gjort det bra og kursen reflekteres i det. Det er optimisme innen transport for tiden og det forklarer en del.

 

Likevel så har jeg sett veldig mange snakke positivt om GOGL selv når aksjen var på sitt høyeste. Vi vet ikke hva som vil skje fremover, eller?

 

Vil ikke det være fornuftig å vente til aksjen evt, synker under 22,5? eller bare la den være hvis man ikke får en større korreksjon?

 

Aksjen har allerede gått ned 3% i dag.

 

Edit: Det forklarer jo hvorfor ikke kursen gikk lavere enn 23,60 i dag. Med et såpass stort kjøp så presser man gjerne prisen litt opp pga. volum.

 

Heldigvis krøp hovedindeksen opp over 470-tallet igjen. Godt å se. Har noen troen på en korreksjon helt ned på 460-lav?

 

Foresten, hvor finner jeg god informasjon om det amerikanske markedet? Gjerne asiatiske også.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Okey, jeg forstår.

 

Hvis jeg har dette rett, så er hele markedet da forberedt på gode kvartalstall, og oppkjøpene blant innsiderene har allerede blitt gjort og vi vil se en fallende kurs selv med gode tall den dagen de blir lagt ut?

 

Det er mulig jeg har gravd meg alt for langt ned i feil grøft. Er det noen som deler dette synspunktet?

 

Mange mener at markedet reflekterer all kjent informasjon og at det derfor ikke er mulig å gjøre et kupp på offentlig informasjon. Da prisene allerede er korrigert i det øyeblikket informasjonen er tilgjengelig.

 

Nå er jo prisene allerede korrigert ned til et lavere nivå, og det gjenstår å se om den vil falle ytterligere et par prosentpoeng. Er det en klassisk dobbelt bunnformasjon som kommer opp?

 

I såfall er jeg positiv til positivismen.

Lenke til kommentar

Å herregud, skal si denne tråden har vokst siden min siste post her.

 

Jeg vet at dette svaret kommer sent Splitter P. Inegal, men jeg simpelthen elsker å si; -hva var det jeg sa-

 

Hvis du ikke har noe imot at jeg spørr, selger du deg ut av aksjemarkedet fordi du forventer en nedtur?  :ohmy:

8881487[/snapback]

 

Ja, og den nedturen har vart en stund nå :tease:

 

 

Jeg har snart vært utenfor markedet i 2 mnd, men begynner å lure på om jeg skal kjøpe meg inn igjen. Jeg kommer nok til å sitte på sidelinjen et par dager til og se ann situasjonen. Vil helst ha 2-3 dager med en stabil eller stigende børs før eg evt. kjøper meg inn igjen. Jeg går glipp av en oppgang i kursen her, men det er denne taktikken jeg brukt før og det med hell. Problemet er at en må klare å ikke bli for grådig når det gjelder aksjer :blush:

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Nesten litt komisk, gjennom hele den siste oppgangen har AGI bare gått nedover. Så kommer det nedgang, og AGI svarer med å gå opp. Kommer melding snart - anbefaler de som ser etter aksje å gå inn i denne. TTS legger fram resultater sent i august (tror det var den 23.). Har hørt at disse kommer til å knallgode - kan være lurt å ta inngang litt på forhånd. :)

Lenke til kommentar
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=260959&cat=100

Da gikk en bjellesau inn i GOGL, vet ikke om dette er et bra eller dårlig tegn, tror jeg leste et sted at man ikke fikk noe bedre avkastning av å følge bjellesauer.

9217087[/snapback]

Voldberg er ingen bjellesau selvom han stortsett tjener penger på sine trades, han har vært mange ganger inn i GOGL.

 

Dagen idag var grei nok den, jeg forbinder mer spenning rundt morgendagen. Kanskje er Freddy på kjøper'n en dag. Bulk har en god fremtid ingen nerver hos meg. KOS!

 

 

I løpet av et år har det blitt utbetalt ca 50 øre pr aksje i utbytte. Med dagens aksjepris utgjør det ca 2% pr år. Jeg tror aksjen er under sterkt press av daytradere, men time will show.

9217242[/snapback]

Kjent fenomen at GOGL er blitt en trader aksje. Endret av brutti
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke pengene mine inn på konto før den hadde begynt å stige igjen.. Men som jeg regnet med så sank den igjen, så jeg satser på å få kjøpt meg inn i morgen :D

 

Men jeg forstår det riktig nå..?

Når man ser på ordredybden, så står det sånn her..:

3 500 17,20

13 500 17,10

8 000 16,90

1 500 16,70

 

Da er det 1500 stk som selges for 16,70

8000 stk som selges for 16,90

13500 som selger for 17,20

 

Så hvis posten er på 500, så kan jeg kjøpe 3 børsposter til prisen av 16,70 per aksje?

 

(Som en lek, så kan den som vil finne ut hvilken aksje jeg nettopp kikket på ;) hehe..)

Lenke til kommentar
DOW JONES INDUS. AVG 13,432.68 250.77 1.90% 15:51

S&P 500 INDEX 1,463.81 30.75 2.15% 15:51

NASDAQ COMPOSITE INDEX 2,542.68 31.43 1.25% 15:51

 

Det spiller ingen rolle at Prisen per fat olje synker med 3$ imorra skal OSE opp.

9221431[/snapback]

 

 

Det får jeg virkelig håpe, men leste at det skulle bli en turbulent uke.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...