Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var innom Oslo City i går, var ikke rare greiene.

De skulle fortsette å utvide ølseksjonen, men hadde inntrykk av at når det var ferdig var det fortsatt rundt 30% av butikken som ville bestå av øl... 

Etter å ha handlet øl på polet i Oslo i noen år så blir man vant til skuffelser, jeg hadde faktisk troa på at dette skulle bli bra, men ser ut som om de fortsetter i samme spor. Helt sjukt hvordan de gang på gang underpresterer på ølfronten. Som øl er tydeligvis fortsatt "andrerangs" for Vinmonopolet, i hvert fall i Oslo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var innom Oslo City i går, var ikke rare greiene.

De skulle fortsette å utvide ølseksjonen, men hadde inntrykk av at når det var ferdig var det fortsatt rundt 30% av butikken som ville bestå av øl... 

Etter å ha handlet øl på polet i Oslo i noen år så blir man vant til skuffelser, jeg hadde faktisk troa på at dette skulle bli bra, men ser ut som om de fortsetter i samme spor. Helt sjukt hvordan de gang på gang underpresterer på ølfronten. Som øl er tydeligvis fortsatt "andrerangs" for Vinmonopolet, i hvert fall i Oslo.

 

Om de fra la oss si januar 2019 ikke har 5-600 sorter på hverken Storo, Oslo City eller Aker brygge er det på'n igjen med klage. Det forventes at de leverer på lik høyde med alle de andre spesialbutikkene for øl.

 

Jeg deler mening og skepsis med deg.

Men bør vi ikke denne gang gi de sjansen til å bygge om og vise hva de makter før vi slakter de?

 

Både Oslo City og Storo-polet skal bygges om med kjølevegg/rom, og planen er at dette skal skje i november. Vi har absolutt grunn til å kunne klage på Vinmonopolets leveranse til ølentusiaster i Oslo, så langt, men nå er det dog håp om at noe positivt skjer.

 

Jeg har fått følgende info av Vinmonopolets fagsjef for øl, gjennom deres kundeservice:

Vi har vært så geme å fordele nyheter fra spesialutvalget til disse butikkene flere måneder før de egentlig skal ha varer fra spesialutvalget. Som en slags forsmak på hvor bra ølutvalget skal bli her.

De varene som ikke er fordelt til City og Storo, er fordelt til Aker Brygge (som har hatt øl fra Spesialutvalget i 4 år). Det var ikke nok tilgjengelig av disse varelinjene til å fordele til flere Oslo-butikker, og dette er pr i dag den eneste butikken i Oslo med kapasitet til å ta imot et slikt antall varer."

De håper å få åpnet som ØL+ butikk i løpet av november. Ombyggingen tar ca. 2 uker, det skal inn et stort kjølerom og litt mer, så det kan være ting som går galt og evt. blir forsinket. Så vi har ingen fast dato, men prøver da å få åpnet butikkene i løpet av november.

Antall ølsorter per i dag:

Oslo City - 238

Oslo Storo - 279

Oslo Aker brygge - 408

Tromsø Langnes - 633

Kristiansand Lillemarkens - 639

Bodø City Nord - 639

Molde - 640

Ålesund Moa - 676

Bergen Storsenter - 709

Trondheim Bankkvartalet - 725

Sandnes Kvadrat - 757

 

De har mye å gå på, og jeg forventer at de følger opp!

Blir spennende å se hvordan de leverer på juleølslippet 2. november, og ikke minst etter ombyggingen er over og hyllene forhåpentlgivis fyllt opp. Jeg gir de litt "slakk" til nyttår, og kaster meg på igjen dersom de ikke gir Oslo like bra tilbud som de andre byene.

Endret av Solaris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg deler mening og skepsis med deg.

Men bør vi ikke denne gang gi de sjansen til å bygge om og vise hva de makter før vi slakter de?

 

Både Oslo City og Storo-polet skal bygges om med kjølevegg/rom, og planen er at dette skal skje i november. Vi har absolutt grunn til å kunne klage på Vinmonopolets leveranse til ølentusiaster i Oslo, så langt, men nå er det dog håp om at noe positivt skjer.

 

Jeg har fått følgende info av Vinmonopolets fagsjef for øl, gjennom deres kundeservice:

Antall ølsorter per i dag:

Oslo City - 238

Oslo Storo - 279

Oslo Aker brygge - 408

Tromsø Langnes - 633

Kristiansand Lillemarkens - 639

Bodø City Nord - 639

Molde - 640

Ålesund Moa - 676

Bergen Storsenter - 709

Trondheim Bankkvartalet - 725

Sandnes Kvadrat - 757

 

De har mye å gå på, og jeg forventer at de følger opp!

Blir spennende å se hvordan de leverer på juleølslippet 2. november, og ikke minst etter ombyggingen er over og hyllene forhåpentlgivis fyllt opp. Jeg gir de litt "slakk" til nyttår, og kaster meg på igjen dersom de ikke gir Oslo like bra tilbud som de andre byene.

Joa, men han jeg snakket med på polet på Oslo City i går pekte hvor de skulle utvide og det var snakk om 2-3 reoler til. Og det er fremdeles godt under halvparten av arealet de har varer. 

Det er rimelig ille når utvalget i bibelbeltet er vesentlig bedre enn i hovedstaden!

Lenke til kommentar

Verdt å merke seg her er faktisk Asker - 417.

 

Om det skyldes verdens hyggeligste og mest engasjerte polansatt, det vet ikke jeg, men kan tenkes.

Hørt mye bra om polet i Asker. Aldri vært der selv da. Litt langt å reise og man bør jo kunne forvente at en statlig monopolist skal kunne tilby det samme i hovedstaden som de gjør til ett sted med under 1/10 av innbyggerne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joa, men han jeg snakket med på polet på Oslo City i går pekte hvor de skulle utvide og det var snakk om 2-3 reoler til. Og det er fremdeles godt under halvparten av arealet de har varer. 

Det er rimelig ille når utvalget i bibelbeltet er vesentlig bedre enn i hovedstaden!

 

Ja, de må virkelig øke areal og mengde for å komme på høyde med de 8 ØL+-butikkene utenfor Oslo. Lite skeptisk som det altså - men tenker de må få litt slakk til å faktisk vise oss hva de kan (eller ikke kan).

Å tilby kun 400 ølsorter i Oslo med 680.000 innbyggere, mot 630 ølsorter i Molde med 26.000 innbyggere er et hån. En statlig monopolist kan ikke holde på slik!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...