Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såg de hadde Penta og Hexa på menyen. De må jo koste en ganske så stor formue i Norge

Disse var helt magiske, Hexa ble full pott fra nesten samtlige av de jeg var med, snakk om munnfull.

Disse koster 150,- for 0,2. Kunne sikkert solgt for dobbel pris også. Hadde kun ett fat av hver, disse forsvant naturlig nok ila helgen.

 

Puben åpnet faktisk på fredag, til min store glede, siden jeg skulle på julebord på lørdag.

Det var en "testdag" så du holdt bare åpent til kl 21 for å se at alt fungerte som det skulle til selve åpningen på lørdag. 

Virker som ett veldig bra sted, kommer nok til å besøke det ofte fremover. 

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse var helt magiske, Hexa ble full pott fra nesten samtlige av de jeg var med, snakk om munnfull.

Disse koster 150,- for 0,2. Kunne sikkert solgt for dobbel pris også. Hadde kun ett fat av hver, disse forsvant naturlig nok ila helgen.

 

Det var ikke så galt. Så de gikk for 700 DKK for en 0.75 L hos Mikkeller Webshop, så regnet med en måtte ta togangen for den norske prisen.

 

Får forresten min første smak av Hudson Valley idag. Bytter til meg to av de pluss åtte nye fra Other Half mot restene jeg har av Trillium og Tree House

Lenke til kommentar

Butikkøl?

 

Austmann Juleøl var utsolgt på Obs City Syd

 

Blir kjøp av Austmann Stille Natt på polet i morgen, om de ikke er utsolgt allerede da..

Har drukket en og jeg likte lukten, og smaken

Svensk Pol/systemøl bare 27, noe kr flasken. Har fått sikret meg 4 til.

 

Veldig god balanse og veldig kompleks og sterk. Bedre enn trappister og litt lettere i smak, altså god balanse.

 

Som du ser er det 10,2% så langt unna butikkøl.

 

Som regel er imperial øl veldig sterke i prosent.

 

Butikk-øl heter ofte Session eller everyday.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

La oss ikke glemme at Vinmonopolet slapp over 210 juleøl for kun en drøy måned siden, og ytterligere 45 sorter uken etter det igjen.

Morgendagens slipp når ikke opp til disse. Kan vi dog forvente det så nært etter hverandre..?

 

Jeg støtter 'Vice' på at Avery Uncle Jacob's Stout og Founders Backwoods Bastard er "klasse". Dersom noen ikke synes de er spennende blir det mer på oss andre. :cool:

 

Aller mest gledes jeg over at Storo (og Oslo City) nå blir +ØL. Noe som gir betydelig økt utvalg, og ikke minst kjølevegg/skap for korrekt oppbevaring. Hovedstaden har vært sulteforet på dette i en årrekke og endelig tar Vinmonopolet grep!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aller mest gledes jeg over at Storo (og Oslo City) nå blir +ØL. Noe som gir betydelig økt utvalg, og ikke minst kjølevegg/skap for korrekt oppbevaring. Hovedstaden har vært sulteforet på dette i en årrekke og endelig tar Vinmonopolet grep!

Veldig spent på dette, skal se om jeg får tatt turen til Oslo City i morgen for å se hvordan det har blitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...