Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det egentlig noen hos Vinmonopolet som jobber med å realisere ølpolet? Jeg har fått inntrykk av at det har stått stille lenge.

Det er oppsummert noe i dette innlegget her.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=673652&p=24363385

 

Der er det også kontaktinfo til distriktssjefen, så vil anbefale å sende han en mail.

Jo flere som gjør det jo større sjanse er det for at de får fokus på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vinmonopolet begynner å miste grepet når det kommer til øl.

Jeg har egentlig ikke noe i mot Vinmonopolet, men da må du klare å levere noe som tilfredsstiller markedet og det klarer de ikke.

I følge dem selv så har de siden 2016 lett etter lokale for å åpnet ett ØL+ pol i Oslo, som man har i blant annet Trondheim.

Men de har eget krav her, de vil at ett dedikert pol med bare øl.

De har ila 2 år ikke klart å finne lokale i Norges største by.

Det naturlige da tenker jeg er at man bruker en av de 29 andre lokalene de har i dag og gjør om til et ØL+ pol, men det har heller ikke skjedd.

 

Jeg purret senest i dag til distriktssjefen for Oslo. 

Syns det er en veldig dårlig håndtering av en monopolist som ikke klarer å levere til Norges største by.

 

Hva er eposten til vedkommende? Sender gjerne en mail selv.

 

Forhørt meg med VM på Face nå for å få riktig epostadresse for å klage på Medicine. Ikke det at jeg tror det hjelper, likevel vil jeg anbefale alle å gjøre det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er eposten til vedkommende? Sender gjerne en mail selv.

 

Forhørt meg med VM på Face nå for å få riktig epostadresse for å klage på Medicine. Ikke det at jeg tror det hjelper, likevel vil jeg anbefale alle å gjøre det. 

Ja, det er viktig at de får høre det fra forbrukerne også.

[email protected] er mailen til han som er distriktssjef for Oslo. 

Jeg har også vært i kontakt med [email protected] som er produktsjef der ang utvalget, men tror ikke han har noe med ØL+ pol i Oslo å gjøre, men han kan kanskje si noe om Medicine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vinmonopolet begynner å miste grepet når det kommer til øl.

Jeg har egentlig ikke noe i mot Vinmonopolet, men da må du klare å levere noe som tilfredsstiller markedet og det klarer de ikke.

I følge dem selv så har de siden 2016 lett etter lokale for å åpnet ett ØL+ pol i Oslo, som man har i blant annet Trondheim.

Men de har eget krav her, de vil at ett dedikert pol med bare øl.

De har ila 2 år ikke klart å finne lokale i Norges største by.

Det naturlige da tenker jeg er at man bruker en av de 29 andre lokalene de har i dag og gjør om til et ØL+ pol, men det har heller ikke skjedd.

 

Jeg purret senest i dag til distriktssjefen for Oslo. 

Syns det er en veldig dårlig håndtering av en monopolist som ikke klarer å levere til Norges største by.

 

Som Norges eneste, da? For "ølpolene" i Trondheim og Sandnes har jo vin osv. i tillegg, vel?

 

Edit: Da har jeg sendt mail til de begge. Anbefaler alle andre å gjøre det samme. 

Endret av d'espresso
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som Norges eneste, da? For "ølpolene" i Trondheim og Sandnes har jo vin osv. i tillegg, vel?

 

Edit: Da har jeg sendt mail til de begge. Anbefaler alle andre å gjøre det samme. 

Ja, skjønner ikke helt hvorfor de absolutt skal løse det på den måten.

Har vært i ØL+ polet i Trondheim en gang. 70% av polet er vel øl. De har masse på kjøl osv.

Tror de har ca 700 forskjellige sorter. I Oslo er det Aker Brygge som har mest, de er vel en rundt 300.

Jeg tar gjerne 700 + vin og brennevin enn 300 + vin og brennevin på Aker Brygge....

 

Det som er så teit er at Aker Brygge er spesialpol på øl, men de er også spesialpol på vin og brennevin.

Det sier seg selv at en som skal være "ekspert" på alt ikke blir det på noen av delene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er oppsummert noe i dette innlegget her.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=673652&p=24363385

 

Der er det også kontaktinfo til distriktssjefen, så vil anbefale å sende han en mail.

Jo flere som gjør det jo større sjanse er det for at de får fokus på det.

 

Takk for påminnelsen. :)

Har nettopp sendt ham en ny e-post.

 

For et par uker siden sa en av de ansatte i Nydalen at Storo skal ombygges med kjølerom/skap og få betydelig styrket satsning på øl. Planen er at dette skal skje i år.

Om det betyr at Storo blir ØL+ utsalg er uvisst, men forhåpentligvis skjer det endelig noe.

Endret av Solaris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er til en viss grad enig. Men husk på at man blir mer og mer kresen selv også ;)

Joda smaken utvikler seg.. Men jeg tror det vi hadde i Norge var mer lignende ølrevolten i USA...

 

Vel i Belgia har de vel alltid vært nøye på øl.

 

Men Nøgne, HB, Kinn osv var geniale på øl i lang tid.

 

Nå virker det som Norge har tatt skade av kommersen av spesial øl, pris skal ned, produksjon skal opp, og flaskene blir mindre osv...

 

 

Snart blir vel ipa produsert på like stort volum som pils...

 

Og veldig god pils er faktisk godt, bare man gjør det ordentlig.

 

 

 

En gang i tiden var feks Pils det nye gjeve, og Ale var bare noe billig masseprodusert fra gårdene....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...