Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, den skal absolutt ses. Når kommer den ut?

 

Hvordan får du forresten til å legge inn en youtube video på forumet?

9260746[/snapback]

Er kommet på kino, men ikke her :(

 

Skal nok kjøpas på DVD! :D

 

[youtube] den koden etter = på linken til youtube [/youtube]

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Kulturelle og sosiale aspekter påvirker oss alle og følgelig vurderingsgrunnlag vi har av filmer.

9257039[/snapback]

 

Som nevnt går på de sidene jeg misliker. At folk danner seg fasiter, som de igjen bruker til å kritisere og arrogant slenge dritt til andre som er av annen mening enn dem selv.

Lenke til kommentar
Men de av ung alder som er filminteresserte og sier filmen er den beste i verden, sier det kunn på grunnlag av filmhistorie og ikke egenopplevd opplevelse. Med andre ord, en "uekte" stor film for oss som ikke er av den generasjonen som opplevde den da den først kom. Sånt sett så synes jeg det er noe forbanna hykleri at filmnerdene idag sier idag den er superbra på noe annet grunnlag enn historisk.

9254153[/snapback]

Kulturelle og sosiale aspekter påvirker oss alle og følgelig vurderingsgrunnlag vi har av filmer.

9257039[/snapback]

 

Som nevnt går på de sidene jeg misliker. At folk danner seg fasiter, som de igjen bruker til å kritisere og arrogant slenge dritt til andre som er av annen mening enn dem selv.

9260938[/snapback]

Kanne. Kjele. Svart.

Lenke til kommentar

Jeg har enda til gode å se en film som gjør at jeg feller en tåre! The Green Mile var nærme, men reaksjonen var mer at jeg bare ble rolig og hadde en vemmelig følelse da filmen var slutt! Jeg tror jeg leste noen her inne snakket om at "Eternal Sunshine Of The Spotless Mind" var trist. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Jeg har enda til gode å se en film som gjør at jeg feller en tåre! The Green Mile var nærme, men reaksjonen var mer at jeg bare ble rolig og hadde en vemmelig følelse da filmen var slutt! Jeg tror jeg leste noen her inne snakket om at "Eternal Sunshine Of The Spotless Mind" var trist. Stemmer det?

9262921[/snapback]

 

Den er vel mer rørende enn trist. Har man hatt lengre forhold til en kvinne/mann så tror jeg den treffer bedre. Den treffer midt i blinken når det gjelder det å være i et forhold, på godt og vondt. Hele stemningen i filmen er ufattelig gripende.

 

Jim Carrey gjør også en storartet rolle.

Lenke til kommentar
Children of Men - ****SPOILER! IKKE LES!**** Med mindre du har sett filmen.

 

 

 

Er det noen her som la merke til at under fødescenen, så er hele ungen CGI? Det gjorde ikke jeg. Sykt bra CGI.

 

 

9262972[/snapback]

Det er ganske imponerende ja, men syntes da jeg så den at Babyen så litt falsk ut.

Så Simpsons the Movie i går likte den ganske godt men det ble litt mye eventyr noe jeg personelig ikke likte så godt.

Lenke til kommentar
Jeg har enda til gode å se en film som gjør at jeg feller en tåre! The Green Mile var nærme, men reaksjonen var mer at jeg bare ble rolig og hadde en vemmelig følelse da filmen var slutt! Jeg tror jeg leste noen her inne snakket om at "Eternal Sunshine Of The Spotless Mind" var trist. Stemmer det?

9262921[/snapback]

Jeg kan gladelig innrømme at jeg feller tårer til The Godfather Part II og Schindler's List. I førstnevnte må du ha sett forgjengeren for å forstå det enorme tapet på slutten, mens den sistnevnte kan forstås ut i fra et perspektiv på historien og menneskens grusomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...