Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kingdom of Heaven i DC-utgave løfter filmen fra å være noe av Scotts mer middelmådige (eller verre) til å bli blant hans absolutt beste.

 

@co2 re Citizen Kane:

Tror en av grunnene til at CK stadig havner på topp-plasseringa i kåring av "Tidenes Beste Film" er at hvis man har sett mye film (og etterhvert blitt ganske bevisst i sin filmtitting) blir den vanskelig å komme utenom for de aller fleste hvis de skal ramse opp sine 5 eller 10 beste. Man har kanskje andre som absolutt favoritt(er), men CK er så brilliant gjennomført at de fleste vil ta den med på en av de beste plassene.

Har man sett mye film (fra hele/det meste av filmhistorien), og er noenlunde bevisst og analytisk i sin filmseing (i hvertfall i etterkant av filmen) er det også vanskelig å ikke se en film i historisk perspektiv, og, spesifikt med CK, se hvor banebrytende Welles var, og med hvilken kontroll og sikkerhet han gjorde det.

 

Har det i hvert fall slik selv;

Jeg tror ikke jeg synes Citizen Kane er den beste filmen som er laget (enig med deg i at kåring av "DEN BESTE FILMEN NOENSINNE" er tåpelig), men hvis noen presset meg til å ramse opp 10 filmer som burde vurderes for en urangert liste ville den være selvskreven.

Lenke til kommentar
Jeg sa den var god, ikke verdens beste eller superfantastisk som nerdene. So point remains.

9254284[/snapback]

Du innrømte at den var god, ergo er det ikke usannsynlig at mange synes den er verdens beste film.

 

Det hele koker egentlig ned til at jeg rett å slett er imot konseptet om "den beste filmen," da dette er så fullstendig relativt og subjektivt at det er tåpelig. Rent filmteknisk sett så er det mange filmer som ligger på lik linje med CK og kanskje over, men det kommer ann på hvilken sammenheng det er.

9254481[/snapback]

Du har helt rett. Om man synes en film er god er helt subjektivt, og da er det ganske latterlig at du kaller folk hyklere for at de liker en film.

Lenke til kommentar
Det hele koker egentlig ned til at jeg rett å slett er imot konseptet om "den beste filmen," da dette er så fullstendig relativt og subjektivt at det er tåpelig. Rent filmteknisk sett så er det mange filmer som ligger på lik linje med CK og kanskje over, men det kommer ann på hvilken sammenheng det er.

9254481[/snapback]

Du har helt rett. Om man synes en film er god er helt subjektivt, og da er det ganske latterlig at du kaller folk hyklere for at de liker en film.

9256026[/snapback]

 

Jeg sa ikke at de var hyklere bare på grunnlaget at de rett og slett likte den, det var på grunnlag av enkelte kulturelle og sosiale sider.

Lenke til kommentar

Jeg så Citizen Kane for omtrent et år siden, og synes den var utrolig kjedelig. Jeg har sett på mange filmer fra den tiden og eldre filmer også, så ikke tro at jeg sier det bare fordi den var gammel. Den var bare utrolig kjedelig og uninteressant. Det er sikkert et eller annet jeg ikke kan så mye om som var bra ved den.

Lenke til kommentar

Når dere sier DC, dere mener Directors Cut?

 

Er Parfymen verdt å se? Syns den ser spennende ut, Dustin Hoffman er jo med! :)

 

John Travolta er merkelig, hvorfor varierer filmene hans så mye? Hvorfor i helvete spiller han dame i Hairspray?

 

Og hvorfor spiller han i filmer som Wild Hogs? Han fortjener da bedre en det, og The Punisher! :mad:

Lenke til kommentar
Haha, John Cena ser ikke akkurat smart ut :!:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
48.jpg

Er The Marine verdt å se?

9258394[/snapback]

 

Verdt å se... tja, kanskje, men for all del ikke bruk penger på det makkverket der.

 

Hvis du vil ha hjernedød action, se heller noe fra Arnold/Van Damme.

Lenke til kommentar
Tror jeg har skrevet dette et par ganger nå, men den er verdt å se på grunn av Robert Patrick og ingen andre...

9260029[/snapback]

 

Ser ut som om vi går runder mtp på denne filmen her... men bottom line er: det finnes mye bedre filmer i klassen hjernedød action.

 

Koffeinkanin: The Punisher er alldeles ikke dårlig, rollen hans i Wild Hogs er langt dårligere. (dårligere spilt)

 

edit: Fikk lånt The Good Shepherd av en kamerat, tror jeg tar og sjekker den ut i morgen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...