Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (44 minutter siden):

4K er dyrt i Norge, så jeg har sluttet å kjøpe, og laster heller ned Remux.
Nedlasting blir fort dyrt det også om du tar vare på alt.
Remux er mellom 60 og 80 GB per film. 

4k om det ikke er helt nytt og steelbook osv koster 100 kr filmen I pakkesalg 5-10 her i Sverige. Nye 160 kr I feks 5 pakkesalg.

Dette er Ginza og Cdon.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Dubious said:

Ja, men du får ikke Dolby Vision. 

Skal du statse på 4k framover så anbefale jeg Panasonic 820.

Skal absolutt  ikke satse på 4k fremover. Ikke mer enn den 4Ken som kommer med div streaming saker. Ikke har jeg noe surround heller. Den lyden som kommer ut av den nye dyre TVen for holde(som sikkert er bedre enn den 600kr lydplanken vi har nå) 

Men ville ha lotr extended på 4k. Da den er spesiel.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (16 minutter siden):

Skal absolutt  ikke satse på 4k fremover. Ikke mer enn den 4Ken som kommer med div streaming saker. Ikke har jeg noe surround heller. Den lyden som kommer ut av den nye dyre TVen for holde(som sikkert er bedre enn den 600kr lydplanken vi har nå) 

Men ville ha lotr extended på 4k. Da den er spesiel.

Har du filmene på Blu-ray så er de sikkert bra nok. 
TVn vil oppskalere til 4k. 

Fordelen med 4k er jo DV og bedre lyd, men du har jo ikke noen av delene. 

Lenke til kommentar
On 27.11.2023 at 8:44 PM, Gunfreak said:

Ps4 kan kjøre denne? Står liksom ikke Blu-ray noen steder. Eller har det dukket opp et nytt fysisk format? Har ikke kjøpt fysisk på type 5 år. Og med 1080p har jeg ikke tenkt på 4k før

PS4 Pro støtter 4K i spill og i streaming, men Blu-Ray spilleren støtter ikke 4K.

Edit: Xbox One S og X støtter Blu-Ray 4K. Første versjonen gjør det ikke.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (7 minutter siden):

Dungeons and dragons honor among theives Var betydelig bedre enn anmeldelsene skulle tilsi. Lettbeint underholdning. Noen som kan anbefale filmer der de reiser en del? Type James bond og mission impossible, er på veldig mange eksotiske destinasjoner. Åpen for alle sjangere. 

Det blir vel fort litt lettbeint action da. De som prøver å være litt First Price versjonen av James Bond:

Red Notice 
https://www.imdb.com/title/tt7991608/

Hitman's Wife's Bodyguard
https://www.imdb.com/title/tt8385148/

Six Underground (Obs: Klipping av en fyr med kraftig ADHD. Gjenomsnittslengde på et klipp må vel være 30 millisekund)
https://www.imdb.com/title/tt8106534/

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Six Underground (Obs: Klipping av en fyr med kraftig ADHD. Gjenomsnittslengde på et klipp må vel være 30 millisekund)

Prøvde meg på den, men reagerte på det samme. Også mye merkelig filming syns jeg å huske, om det var mye som var på skrått kanskje? 

 

Skal prøve meg på de to andre! 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

Det er åpenbart en del på forumet og i tråden som misliker Doomcock på YouTube fordi de mener det er "antiwoke hysteri".

Flere her kalte ham noe slikt som universets minst troverdige underjordiske troll.

Men gang på gang på gang har det vist seg at kildene hans i filmindustrien har hatt rett.

Én av grunnene til at mange nye Hollywood-filmer, særlig fra Disney, nå er usammenhengende makkverk, er fordi regissørene knapt har noen kontroll over prosjektene, og fordi de i panikk blir forsøkt reddet på klipperommet og med masse reshoots, fordi de opprinnelige plottene var for woke.

Diverse involverte har også løyet over en lav sko, og gått til angrep på YouTubere for å spre falske rykter. Men nesten alt viser seg altså å stemme. Håper disse som jobber i og for Disney aldri får seg jobber i industrien igjen.

Doomcock was right.

Endret av Brother Ursus
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Eh. Hvem bryr seg. Bare å ignorere de dårlige filmene. Masse bra filmer som lages som ikke er Disney. Aldri hørt om han YouTuberen der men hele greia virker slitsomt. Jeg er helt enig i at det er plagsomt når ting blir laget kun for pengenes skyld (som ofte er rotårsaken og ikke "woke"). 

Men er veldig begrenset hva man får gjort. Og livet mitt blir ikke akkurat forbedret av å fokusere på det.

Derfor jeg heller bare er litt kynisk og dropper å se det det jeg mistenker er cash grabs 

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
On 12/12/2023 at 2:16 AM, Brother Ursus said:

Det er åpenbart en del på forumet og i tråden som misliker Doomcock på YouTube fordi de mener det er "antiwoke hysteri".
Flere her kalte ham noe slikt som universets minst troverdige underjordiske troll.
Men gang på gang på gang har det vist seg at kildene hans i filmindustrien har hatt rett.
Diverse involverte har også løyet over en lav sko, og gått til angrep på YouTubere for å spre falske rykter. Men nesten alt viser seg altså å stemme. Håper disse som jobber i og for Disney aldri får seg jobber i industrien igjen.

Doomcock was right.

Jeg har aldri hørt om fyren, så jeg ble litt nysgjerrig på hva en del, eller flere på forumet sa..
Er det jeg som ikke klarer å søke frem, eller er det du som finner på ting?

Screenshot2023-12-15at15-09-22sitehttps__www.diskusjon.nodoomcock-GoogleSearch.thumb.png.533f88dca0b57895b3644a32bbf5019e.png

Screenshot2023-12-15at15-10-34SearchedforDoomcockinAllContent.thumb.png.9b207db6b85d507961f6580ae6b1d796.png

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...