Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dawn of the Dead nyutgaven er helt konge. Husker jeg unnlot å se Watchmen i mange år etter den kom, når jeg først såg den gav jeg meg selv ett slag i pannen. Kremfilm sammenlignet med alt det andre rælet av superhelt styr som er der ute.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Likte både 300 og Sucker Punch jeg, men det beste han har laget er Watchmen. Kanonbra film.

 

Redd at BvS blir for lik Man of steel, som var direkte dårlig mesteparten av filmen.

 

Ikke store forhåpninger til BvS, men tror jeg blir underholdt.

Jeg har sett Man of Steel flere ganger, og kan med hånden på hjertet si det er en av de beste Superman-filmene jeg har sett. Hva er det alle klager over, egentlig? Hva er det som er "feil" med den?

Lenke til kommentar

 

Første halvdel var bra, men så ender det opp i en eksplosjon, ødeleggelse og lens flare helvete. 

 

Eksplosjoner og ødeleggelser i en superheltfilm? Det er det verste jeg har hørt!

 

Men det får da være måte på skyskrapere som skal kollapse.

Lenke til kommentar

Dawn of the Dead nyutgaven er helt konge. Husker jeg unnlot å se Watchmen i mange år etter den kom, når jeg først såg den gav jeg meg selv ett slag i pannen. Kremfilm sammenlignet med alt det andre rælet av superhelt styr som er der ute.

 

Enig. Superheltfilmer er stort sett bare 90 minutter med fyrverkeri som man glemmer i det øyeblikket man går ut av kinoen. Jeg anser egentlig Watchmen som et slags punktum for sjangeren inntil noen topper den.

 

Andre som er enig i at Kingdom of Heaven Directors Cut er heftig ? jeg ser den årlig.

Første Bluray i samlinga.

 

Enig. Den er blant få filmer av denne typen av nyere dato som jeg gjerne ser igjen. Det har vært laget utrolig mye middelmådige, historiske epos i det siste. Siste jeg så var Hercules (2014) og den føyde seg fint inn i rekken, selv om den ikke var fullt så dårlig som jeg forventet. Birkebeinerne overrasket positivt, men den var altfor kort; en director's cut hadde absolutt gjort seg slik at den får utviklet karakterene sine litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anmelderen i den lokale avisa her i området Romsdals Budstikke, ga batman v superman terningkast 2. Jeg sendte meld om at jeg kunne ta over jobbens hans siden han ikke hadde snøring på sjangeren.

 

Peiling og peiling, selv kritikere som har Supermann som en favorittkarakter og som klart vet en del om karakteren har vært sterkt skuffet over BvS. Det er ikke akkurat et tegn på terningkast 5 og 6-film verdig når filmen ligger på 44/100 etter 47 anmeldelser på Metacritic, eller 33% på Rottentomatoes etter 147 anmeldelser. 

Lenke til kommentar

 

Anmelderen i den lokale avisa her i området Romsdals Budstikke, ga batman v superman terningkast 2. Jeg sendte meld om at jeg kunne ta over jobbens hans siden han ikke hadde snøring på sjangeren.

Peiling og peiling, selv kritikere som har Supermann som en favorittkarakter og som klart vet en del om karakteren har vært sterkt skuffet over BvS. Det er ikke akkurat et tegn på terningkast 5 og 6-film verdig når filmen ligger på 44/100 etter 47 anmeldelser på Metacritic, eller 33% på Rottentomatoes etter 147 anmeldelser.

http://www.dorkly.com/post/77624/brutal-review-headlines-for-dawn-of-justice

 

Flere aviser som ikke synes den er All that and a bag of chips. Amerikanske sådan.

Lenke til kommentar

Anmelderen i den lokale avisa her i området Romsdals Budstikke, ga batman v superman terningkast 2. Jeg sendte meld om at jeg kunne ta over jobbens hans siden han ikke hadde snøring på sjangeren.

 

Peiling og peiling, selv kritikere som har Supermann som en favorittkarakter og som klart vet en del om karakteren har vært sterkt skuffet over BvS. Det er ikke akkurat et tegn på terningkast 5 og 6-film verdig når filmen ligger på 44/100 etter 47 anmeldelser på Metacritic, eller 33% på Rottentomatoes etter 147 anmeldelser. 

VG gav den terningkast 5, så da må den jo være bra. :p

 

Litt mer seriøst vet jeg at jeg går på svært tynn is her, men etter alle kommentarene om at jeg "ikke skjønner sjangeren" og etter å ha blitt kalt "en n*gger som bør forlate forumet snarest" (seriøst... fikk det på PM) etter Deadpool-anmeldelsen vil jeg bare si noen korte ord om BvS og sjangeren. Jeg har alltid vært fan av Batman og Superman, helt siden Batman-serien med Adam West gikk på NRK på 80-tallet, og jeg leste det jeg kom over av superhelt-serier. Spesielt fra DC, men Marvel har også mye bra, spesielt de siste årene. (Unbeatable Squirrel Girl er noe av det morsomste jeg har lest uansett sjanger, og er sterkt anbefalt til fans av superhelter.)

 

Men til poenget. Jeg er også en stor fan av SyFy-filmer som Piranhaconda, Mega Shark-filmene, Lavalantula og så videre. Ingen av disse er spesielt "bra" på noen som helst måte, men det trenger de heller ikke være. Plottet er som regel syltynt. Karakterene to-dimensjonale pappfigurer, effektene tvilsomme, dialogen latterlig, og så videre. Men hva så? Filmene har en sjarm de fleste seriøse filmer mangler, og mange er nok laget for moro skyld. De tar ikke seg selv spesielt seriøst, så det er ikke forventet av vi gjør det heller. Men samtidig er det stor forskjell på filmer som er så dårlige at de blir bra, og filmer som bare er dårlige. Hvis underholdningsverdien mangler har filmen feilet totalt. Det er nok derfor jeg er stor fan av Mega Shark vs Mecha Shark, men hater Sharknado intenst. MSvMS er rent bullshit fra start til slutt, men sjarmerende bullshit det er lett å like. Sharknado er bare rent bullshit uten noe som helst sjarm. Det har ingenting med sjanger å gjøre. Begge er i samme sjanger, men de helt helt forskjellig kvalitet.

 

Det samme gjelder Batman v Superman og Deadpool. Begge filmene er ganske ræva. Det har ingenting med sjanger å gjøre. De er rett og slett ikke bra filmer. De er ikke underholdende å se på, de mangler plott, skuespillerne gjør en tvilsom jobb (minus Ryan Reynolds og Henry Cavill), og de er ikke spesielt spennende. Dette er fra en som har vært stor fan av sjangeren i flere tiår, og som gledet seg enormt til en oppfølger til fantastiske Man of Steel. At en film er bra eller dårlig har absolutt ingenting med sjanger å gjøre.

 

(Og bare så det er sagt blir personangrep som alltid rapportert, enten de er på forumet eller i en PM. Misliker å faktisk måtte minne folk på det, men har lært leksen the hard way.)

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...