Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det en stund siden jeg har sett den, men mente nå jeg skjønte den..

 

Var det ikke

det med at Teddy bare var et tilfeldig navn. Teddy hadde ikke drept kona, så vidt vi vet. Men, han helten vår trengte noen å skylde på, så han rablet ned navnet til Teddy etter en kommentar han kom med. Det ble aldri sagt hvem som drepte kona, og vi fikk hemler aldri vite det. Helten, husker ikke navnet, visste det heller ikke.. Ingen vet.. Hele greia var vel en dårlig spøk/test ved å skrive et random navn på en lapp, vel vitende at han aldri fikk avslutning..?!

 

 

Men som sagt.. Lenge siden..

Lenke til kommentar

Vel sånn jeg forstod det var Leonard/Lenny som selv drepte konen sin med insulinsprøytene, altså storyen til "Sammy Jenkins" som visstnok bare var et navn Teddy hadde funnet på?

 

Sååå... Etter overfallet mister Lenny hukommelsen, konen overlever overgrepet, men klarer ikke å leve med Lenny sitt hukommelsestap som hun forøvrig heller ikke tror er sant. Teddy jobber med denne saken fordi han er i politiet. Konen tror han fake hukommelsen, det er ikke en fysisk skade men bare noe psykologisk (kommer kanskje frem senere akkurat det).

 

For å teste om Lenny faker hukommelsen ber hun han sette diabetes-sprøytene for henne, til slutt dør hun av det...

Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/watch?v=wnQd__JjIAw

Meget underholdende buddy cop film det der, faktisk en nokså undervurdert og.

Tia Carrere på sitt heiteste, latterlig over-the-top dialog samt ei rekke spinnville scener, men hva annet kan en forvente når mannen bakom heter Mark L. Lester, en kar som i 1985 skrev seg inn i filmhistorien med action mesterverket, Commando (1985).

Dolphern hadde noen fete filmer på den tia, The Punisher, Dark Angel, Masters of Universe, Red Scorpion, Universal Soldier osv, synd det gikk fort nedover, men han var nå en av de som kom klart best ut av den første The Expendables filmen som Gunnar, den klart tøffeste karakteren der i gården.

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

regissør Guy Hamilton (007 GF , DAF , LALD & TMWTGG) er død , var også kandidat til Superman '78 men kunne bare være i U.K i 30 dgr pga skatt så det ble ikke noe av.

Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/watch?v=wnQd__JjIAw

Meget underholdende buddy cop film det der, faktisk en nokså undervurdert og.

Tia Carrere på sitt heiteste, latterlig over-the-top dialog samt ei rekke spinnville scener, men hva annet kan en forvente når mannen bakom heter Mark L. Lester, en kar som i 1985 skrev seg inn i filmhistorien med action mesterverket, Commando (1985).

Dolphern hadde noen fete filmer på den tia, The Punisher, Dark Angel, Masters of Universe, Red Scorpion, Universal Soldier osv, synd det gikk fort nedover, men han var nå en av de som kom klart best ut av den første The Expendables filmen som Gunnar, den klart tøffeste karakteren der i gården.

 

Hmm, kanskje verd å se da, har faktisk aldri sett den, og Commando er i mine øyne kanskje den kuleste "80-talls-action"-filmen som er lagd.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor er alle blu-ray-omslagene så jævlige på klassiske filmer? Det er jo ofte snakk om filmer som hadde veldig flotte og ikoniske plakater, likevel er omslaget på blu-rayen av det mest generiske slaget. Gjør jo at jeg må tenke meg om før jeg kjøper filmer jeg egentlig ønsker å ha i hylla. Filmer som Big trouble in Little China, Vertigo, samt mange James Bond-filmer. Er det noen grunn til at det gjøres slik? De ser jo veldig like ut på hverandre også, alle følger samme designfilosofi. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Har sett "Showdown i Little Tokyo" , husker den ikke som noen høydare.....da er Delta Force mye , mye bedre.

 

Ang Mortal Kombat , imo så er dette en klassiker og atskillig bedre enn de fleste spill-baserte filmene.

 

Blu ray-coverne på Politiskolen-filmene er ikke akkurat kreative :p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Så Tangerine og Nightcrawler (igjen) for noen helger siden. Veldig kult å se to filmer satt til to så forskjellige sider av Los Angeles på samme dag.

 

Lurer på om jeg skal gjenta deg på kino i sommer med The Nice Guys og The Neon Demon. Også to filmer satt til forskjellige sider av Los Angeles, men også ulike tidsperioder. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Mark Lester sto også bak den überfete Class og 1984. Hvilken godbit av en film. Er sikker på at den filmen ville hatt en skikkelig klassikerstatus i dag om det ikke var for den helfete slutten. Ville vært så mye mer enn "bare" en kultklassiker. Krem!

https://www.youtube.com/watch?v=mHkcqpVtjvc

Absolutt en filmperle, og fantastisk skuespill av en ung Tim Van Patten som Stegman i det som være en skolelærers ultimate mareritt. En intellektuell og sadistisk faen som minner om en horribel blanding av Jokern (Heath Ledger) og Zack (Mark-Paul Gosselaar) fra Saved by The Bell, og han vet nøyaktig hvilke knapper som skal trykkes på for å skape det totale kaos samt at han er fullt klar over at ingen kan røre ham.

Oppfølgeren er ikke så gæli den heller mer cheese og underholdning men den når ikke originalen til knærne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...