Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
 

 

Er litt spent på Batman v Superman. Har i grunnen ikke noe i mot at den prøver å være litt mørkere, jeg synes selv at filmer som The Winter Soldier blir for kjedelig fordi de mangler litt brodd (Avengers var gøy, da). Det funket i Nolans Batman-filmer, problemet med MoS var at den var kjedelig.

At det er mørkt osv gjør meg ingenting. Det jeg har problemer med er selve castingen. Ben Affleck som Batman funker ikke i traileren engang. Jesse Eisenberg som Lex Luthor? Elendig valg. Gal Gadot som Wonder Woman? Tror ikke det, nei. Jason Momoa som Aquaman? Haha, kunne ikke vært mer feil. Han kunne dog ha vært en glimrene Black Adam, men de presterte å velge The Rock av alle som ham. Idiotisk valg. Henry Cavill som Superman var perfekt, så hvorfor er resten så gjennomført ræva valgt?

 

Tipper vi har en ny ond sith kar som samler på Vader artifacts. Ikke sikkert den maska lå hjemme hos Luke.

At vi får en ny ond sith er bekreftet. Han er jo allerede i traileren. ;) Spørsmålet er mer hva annet vi får. Vil The Empire fortsatt være med? Vi har jo både X-Wings og TIE Fighters, men er de på samme side nå? Legg merke til at noen TIE Fighters har helt andre farger enn hva vi er vant med. Er dette bare en oppgradering, eller er de snille nå? Hvilken side er stormtropperne på? Snille, slemme eller begge?

 

Legg også merke til dialogen. "My father has it..." Has. Ikke had. Det er mest sannsynlig Luke som er narrator, men det betyr jo at Darth Vader fortsatt har The Force? Men er han ikke død? Hvem vet? ;) Darth Maul ble kappet i to, men kom tilbake likevel med robotføtter. Vi vet Palpatine er stein død, men Vader? Man skulle tro det, men hvem vet?

Lenke til kommentar

Sikkert mulig, men tviler. Traileren maste jo om "the force is strong in my family", og viste masken til Darth Vader. Palpatine var ikke i Skywalker-familien, så er nok mer sannsynlig de kjører Darth Vader-ruten. Det så vi jo også med han svartkledde fyren med maske. Er nok neppe den "ekte" Darth Vader (ekte eller klonet), men er vel mer en annen person som prøver å bli som ham. Kanskje en lærling eller noe. Spørsmålet er vel om han/hun er en Skywalker eller ikke. Hadde jo vært tøft om det var Luke Skywalker selv som har falt over til den mørke siden siden sist. Er jo strengt tatt ikke helt utenkelig.'

 

Edit: Eller Leia, for den saks skyld. Hun har også The Force nå ("My sister has it..."?), men hun har ikke fått opplæring i å beherske den. Kanskje det ble for mye for henne, så hun ramlet over til den mørke siden? Det kan også forklare det Han Solo sa om at "We are home again" i traileren. Hvis Leia ble en ond sith ville han vel neppe ha vært hos henne lengre. Men Luke og gjengen kan ha bestemt seg for å sloss tilbake, dermed kommer Han Solo tilbake. Hadde vært tøft, men er neppe sannsynlig.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Er ikke den voice over-en bare et lydklipp fra ROTJ? Fra når Luke slipper bomba om at Leia er søsteren hans. 

 

Personlig så skjønner hvorfor folk får inntrykk av at Vader spiller noen stor rolle her. Fikk mer inntrykk av at masken hans kanskje var noe som var blitt tatt vare på av Luke f.eks., eventuelt noen andre. Ikke at det var noe stort plot point i alle fall. 

 

 

At det er mørkt osv gjør meg ingenting. Det jeg har problemer med er selve castingen. Ben Affleck som Batman funker ikke i traileren engang. Jesse Eisenberg som Lex Luthor? Elendig valg. Gal Gadot som Wonder Woman? Tror ikke det, nei. Jason Momoa som Aquaman? Haha, kunne ikke vært mer feil. Han kunne dog ha vært en glimrene Black Adam, men de presterte å velge The Rock av alle som ham. Idiotisk valg. Henry Cavill som Superman var perfekt, så hvorfor er resten så gjennomført ræva valgt?

 

 

Jeg ser poenget. Er ikke imponert over castingen selv. Det var jo oppstyr da fløtepusen Heath Ledger ble gitt rollen som Jokeren, forskjellen her er vel at disse skuespillerne stort sett er så etablerte at vi vet hva de kan få til. Vi har f.eks. sett Ben Affleck i lignende filmer, og når jeg ser The Rock i filmer, så ser jeg ikke noe annet enn The Rock. 

Lenke til kommentar

"And you have it..." You hvem? Lydklippet minner om det fra ROTJ, men er nok ikke det samme.

 

Angående Batman vs Superman: Jeg har ingenting imot Ben Affleck som skuespiller. Han er dyktig nok, og han kan gjøre en glimrende jobb om han får muligheten til det i rett film. Han er f.eks ganske bra i Gone Girl, og jeg er nok en av de få som ikke hadde noe imot ham som Daredevil. Filmen var elendig nok, men ikke bare pga ham. Problemet er at når vi ser ham i traileren for BvS får jeg ikke akkurat følelsen av at han "er" Batman. Jeg kan til en viss grad se ham som Bruce Wayne, men som Batman? Neppe. Til gjengjeld er det jo lett å se Henry Cavill som Superman, Arnold Schwarzenegger som Conan og Terminator, og Sylvester Stallone som Rambo. Harrison Ford "er" Indiana Jones, selv om jeg likte de få bildene vi har sett av Chris Pratt som Indy. Det er hele problemet. Det er ingenting som sier meg at Ben Affleck "er" Batman. Han passer rett og slett ikke i rollen.

 

Det samme gjelder The Rock og Jason Momoa. The Rock er dårlig som skuespiller og wrestler, men han har enormt med karisma. Det er nesten umulig å ikke like ham. Hvordan kan han da spille en slem skurk? Jason Momoa er best kjent fra Game of Thrones, der han spilte en rimelig badass "skurk", og fra Conan, der han spilte badass barbar. Men det er ingenting med Aquaman som skriker "badass". Tvert imot har han alltid vært en pudding som ikke tåler stort. Faktisk gikk de så langt som å kødde med det i New 52: "Hvrordan føles det å være verdens minst populræe superhelt?" :p Momoa kan absolutt gjøre en bra rolle hvis han får muligheten til det. Jeg hadde bare foretrukket ham som badguy. Tenk for eksempel på The Rock som Shazam og Jason Momoa som Black Adam? Det hadde vært helt konge. :)

Lenke til kommentar

"And you have it..." You hvem? Lydklippet minner om det fra ROTJ, men er nok ikke det samme.

 

 

Kan jo være en redigert/fikset versjon av klippet fra ROTJ, jeg heller mest mot det pga. "my father has it".

 

Ang. "And you have it", så føles det som om det er lagt til for å inkludere fansen/seerne, eller noe. Liksom at man føler seg mer som en del av Star Wars-universet man er fan av.

Lenke til kommentar

Angående Batman vs Superman: Jeg har ingenting imot Ben Affleck som skuespiller. Han er dyktig nok, og han kan gjøre en glimrende jobb om han får muligheten til det i rett film. Han er f.eks ganske bra i Gone Girl, og jeg er nok en av de få som ikke hadde noe imot ham som Daredevil. Filmen var elendig nok, men ikke bare pga ham. Problemet er at når vi ser ham i traileren for BvS får jeg ikke akkurat følelsen av at han "er" Batman. Jeg kan til en viss grad se ham som Bruce Wayne, men som Batman? Neppe. Til gjengjeld er det jo lett å se Henry Cavill som Superman, Arnold Schwarzenegger som Conan og Terminator, og Sylvester Stallone som Rambo. Harrison Ford "er" Indiana Jones, selv om jeg likte de få bildene vi har sett av Chris Pratt som Indy. Det er hele problemet. Det er ingenting som sier meg at Ben Affleck "er" Batman. Han passer rett og slett ikke i rollen.

 

Det samme gjelder The Rock og Jason Momoa. The Rock er dårlig som skuespiller og wrestler, men han har enormt med karisma. Det er nesten umulig å ikke like ham. Hvordan kan han da spille en slem skurk? Jason Momoa er best kjent fra Game of Thrones, der han spilte en rimelig badass "skurk", og fra Conan, der han spilte badass barbar. Men det er ingenting med Aquaman som skriker "badass". Tvert imot har han alltid vært en pudding som ikke tåler stort. Faktisk gikk de så langt som å kødde med det i New 52: "Hvrordan føles det å være verdens minst populræe superhelt?" :p Momoa kan absolutt gjøre en bra rolle hvis han får muligheten til det. Jeg hadde bare foretrukket ham som badguy. Tenk for eksempel på The Rock som Shazam og Jason Momoa som Black Adam? Det hadde vært helt konge. :)

Synes du er litt i overkant skeptisk til at folk blir castet til noe annet enn hva de pleier. Kan jo gjøre en knallgod jobb likevel. Hvorvidt Ben Affleck passer som Batman synes jeg er dårlig gjort å vurdere før man ser filmen. Selv tror jeg han kan fungere bra som en litt eldre, "upbeat" batman. Å vurdere det utifra 3 sekunder med screentime i en trailer blir litt for dumt, synes jeg. Det å bruke Batfleck kan jo også resultere i en bedre film, da han kan låne ut litt av sin ekspertise bak kamera og manusmessig.

 

Karisma hos en bad guy behøver ikke være dumt. De beste skurkene er de du faktisk føler med, hvor du faktisk forstår motivasjonen deres, og nesten heller heier på de enn helten. Og Aquaman er jeg helt uenig. Jason Mamoa kan se knalltøff ut som aquaman (http://fc04.deviantart.net/fs70/i/2014/237/f/5/momoa_aquaman_by_rahzzah-d7wfkh1.jpg), og med han kan de faktisk lage en badass Aquaman. Han behøver ikke på død og liv være en kjipeste superhelten. Skal han ha noe å stille opp med mot de andre som Flash, Batman og Superman kan han ikke være den teite puddingen. 

 

Jeg er rett og slett litt spent etter å se disse skuespillerne i litt annerledes roller. Kan blir knallbra, kan bli fryktelig dårlig. Kommer an på hvordan de utnytter dem. Det jeg i hvert fall vet er at det er kjempekjedelig å se de samme skuespillerne gjøre samme rollen om, og om igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aquaman kan ikke sies å ha blitt investert like tungt i som...veldig mange andre DC- og Marvel-helter. Det kan fort endre seg bare man lager en skikkelig film om karakteren, slik Iron Man og Batman er blitt populære igjen etter å ha fått noen gode filmer. Hvis filmen ikke imponerer derimot tror jeg det kan bli lenge til man hører noe om Aquaman igjen.

Lenke til kommentar

 

"And you have it..." You hvem? Lydklippet minner om det fra ROTJ, men er nok ikke det samme.

 

 

Kan jo være en redigert/fikset versjon av klippet fra ROTJ, jeg heller mest mot det pga. "my father has it".

 

Ang. "And you have it", så føles det som om det er lagt til for å inkludere fansen/seerne, eller noe. Liksom at man føler seg mer som en del av Star Wars-universet man er fan av.

 

 

Tror det kan være snakk om datteren til Han Solo og Leia jeg da, fortsatt basert på Dark Empire serien. Kan følgelig være ungen til Luke også for all del. Det snakkes jo høy og salig om familie her, så jeg tror det er i de baner i hvertfall.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

"And you have it..." You hvem? Lydklippet minner om det fra ROTJ, men er nok ikke det samme.

 

 

Kan jo være en redigert/fikset versjon av klippet fra ROTJ, jeg heller mest mot det pga. "my father has it".

 

Ang. "And you have it", så føles det som om det er lagt til for å inkludere fansen/seerne, eller noe. Liksom at man føler seg mer som en del av Star Wars-universet man er fan av.

 

Uansett om det er nytt eller redigert er det ikke det samme klippet. Og han snakker om fansen? WTF? Er du seriøs eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes du er litt i overkant skeptisk til at folk blir castet til noe annet enn hva de pleier. Kan jo gjøre en knallgod jobb likevel. Hvorvidt Ben Affleck passer som Batman synes jeg er dårlig gjort å vurdere før man ser filmen. Selv tror jeg han kan fungere bra som en litt eldre, "upbeat" batman. Å vurdere det utifra 3 sekunder med screentime i en trailer blir litt for dumt, synes jeg. Det å bruke Batfleck kan jo også resultere i en bedre film, da han kan låne ut litt av sin ekspertise bak kamera og manusmessig.

Dette er ikke akkurat den første filmen til Ben Affleck. Jeg har sett ham i mange filmer, og selv om han gjør en bra jobb som regel, er det ingenting med ham som sier han skal bli en bra Batman. Det er en grunn til hvorfor de aller fleste synes det var et elendig valg da det ble offentliggjort. Han er etablert nok til at det er lett å gi en seriøs vurdering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Synes du er litt i overkant skeptisk til at folk blir castet til noe annet enn hva de pleier. Kan jo gjøre en knallgod jobb likevel. Hvorvidt Ben Affleck passer som Batman synes jeg er dårlig gjort å vurdere før man ser filmen. Selv tror jeg han kan fungere bra som en litt eldre, "upbeat" batman. Å vurdere det utifra 3 sekunder med screentime i en trailer blir litt for dumt, synes jeg. Det å bruke Batfleck kan jo også resultere i en bedre film, da han kan låne ut litt av sin ekspertise bak kamera og manusmessig.

Dette er ikke akkurat den første filmen til Ben Affleck. Jeg har sett ham i mange filmer, og selv om han gjør en bra jobb som regel, er det ingenting med ham som sier han skal bli en bra Batman. Det er en grunn til hvorfor de aller fleste synes det var et elendig valg da det ble offentliggjort. Han er etablert nok til at det er lett å gi en seriøs vurdering.

 

Folk syntes at det var en elendig avgjørelse å caste heath ledger som jokeren og nå er rollen hans en legende...

Lenke til kommentar

Folk syntes at det var en elendig avgjørelse å caste heath ledger som jokeren og nå er rollen hans en legende...

Aldri skjønt hvorfor folk elsker å bruke det argumentet, men samtidig nekter å nevne George Clooney, Uma Thurman, Arnold Schwarzenegger, Jim Carrey og Alicia Silverstone (for å nevne noen). Bare fordi ett sprøtt valg fungerte, betyr det ikke at alle valgene vil fungere. De aller fleste gjør det ikke.

 

For ikke å nevne at jeg synes Heath Ledger var en elendig Joker. Ja, han gjorde en glimrende innsats i rollen han spilte, men han var en elendig Joker. Han var bare en psychopat med ansiktsmaling, og hadde ingenting med "Joker" å gjøre. Men fordi han gjorde en bra jobb er det svært få som faktisk tenkte over hva han faktisk skulle være. Det er nok alt for lett å blande "bra jobb" og "bra karakter".

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...