Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit:

Ser ut som Spiderman skal slåss mot The Creature from the black lagoon i stede for The Lizard

*bilde

Frankenstein i oppfølgeren mon tro?

Håper virkelig du spøker. Om ikke, har du noe kilde?

*bilder

Litt rask i avtrekkeren der ja, trodde selve karakteren var Creature from the black lagoon. Uansett så ser den helt latterlig ut.

Lenke til kommentar

For min del vil jeg ha filmene på disken slik at jeg kan se de når jeg vil, hvor mange ganger jeg vil og ikke minst hvor jeg vil. Jeg vil ikke bare kjøpe tilgang, jeg vil ha filmene mine.

Samme her.

 

Jeg vil ha det på den måten GOG har gjort det med spill.

 

En GOG type tjeneste for filmer, musikk, tegneserier, bøker. Da hadde jeg virkelig kjøpt mye. Jeg kjøper jo allerede mye via GOG. Fatter ikke hvorfor flere ikke gjør det som dem.

http://www.gog.com/en/about

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Noen som så Filmens Historie igår? For en fortellerstemme! Vurderte å slå av flere ganger.

 

Jeg har hørt rykter om at den krever litt tilvenning ja.

 

EDIT: 9 minutter ut i første episode og jeg vil allerede torturere fortelleren. Ikke nok med at han har en irriterende måte å snakke på, men hele premisset for serien blir presentert som "All populærkultur er dritt og du er dum".

Endret av Heilage waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

9 minutter ut i første episode og jeg vil allerede torturere fortelleren. Ikke nok med at han har en irriterende måte å snakke på, men hele premisset for serien blir presentert som "All populærkultur er dritt og du er dum".

Her må jeg si meg enig, bortsett fra den holdninga var det et veldig kjekt program.

 

Noen som samler på vhs ? en eller flere sjangere ?

Samler litt sånn smått, går for det meste i typiske 80-talls skrekkfilmer. Det kjipe er at jeg ikke har noen vhs-spiller som virker for tiden.

Lenke til kommentar

Så på "Filmens historie" selv, og synes fortellerstemmen var veldig slik Lars Von Trier prater i intervjuer/bakomfilm da han prater på engelsk. Så jeg var ganske vant med den til å begynne med. Skulle heller ønsket en annen person. Liker godt David Attenborough i BBC-dokumentarserien "Planet Earth". Han kunne kanskje vært en god forteller?

 

Uansett, var dokumentaren fylt med mye fakta. Mye jeg visste fra før av, men også mye jeg lærte. Spesielt det han sa om filmen "Suspense" fra 1913, av en av USAs første kvinnelige regissører, Lois Weber. Det var den der om kvinnen som ringer, for en innbruddstyv forsøker å komme seg inn i huset. Vi så også de kjøre til huset og får servert det mirror-shotet, som senere ble populært i "Jurassic Park". Å få speilbildet av bilen bak må ha vært ekstremt tricky på den tiden.

 

Er enig i mye av det Heilage sier her, men jeg gir serien en sjanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...