Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg må nok bare innrømme at jeg har falt for fristelsen og bevegd meg inn i den harde kriminelle underverdenen av piratvirksomhet. Jeg ser filmer mye oftere enn jeg har råd til å kjøpe, så da måtte det bare bli sånn. Filmversjonene av Spotify er fremdeles helt på trynet, men den dagen et bra streaming-program for film (og eventuelt serier) kommer, er dagen jeg slutter å stjele.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil jeg og. Fysiske dvd plater. Stream suger, blir alltid noe kødd, og å laste ned blir bare rot.

Stream er dritt, laste ned blir ikke rot. Langt enklere, og filmene vil starte mye kjappere enn hvis man må sette inn disken, så gå gjennom diverse advarsler, velge språk og så videre.

 

Jeg kjøper mine favorittserier, samt noen svært få filmer. Streame gjør jeg aldri. Jeg har også de aller, aller fleste serier og en god del filmer på pcen, sortert slik jeg ønsker det.

Lenke til kommentar

Jeg må nok bare innrømme at jeg har falt for fristelsen og bevegd meg inn i den harde kriminelle underverdenen av piratvirksomhet. Jeg ser filmer mye oftere enn jeg har råd til å kjøpe, så da måtte det bare bli sånn. Filmversjonene av Spotify er fremdeles helt på trynet, men den dagen et bra streaming-program for film (og eventuelt serier) kommer, er dagen jeg slutter å stjele.

 

Du kan gjerne sende meg en PM med filmtitlene, Olum. Jeg er muligens interessert.

Lenke til kommentar

Jeg må nok bare innrømme at jeg har falt for fristelsen og bevegd meg inn i den harde kriminelle underverdenen av piratvirksomhet. Jeg ser filmer mye oftere enn jeg har råd til å kjøpe, så da måtte det bare bli sånn. Filmversjonene av Spotify er fremdeles helt på trynet, men den dagen et bra streaming-program for film (og eventuelt serier) kommer, er dagen jeg slutter å stjele.

 

Du kan gjerne sende meg en PM med filmtitlene, Olum. Jeg er muligens interessert.

 

Jeg har ikke klart å bestemme meg for om jeg skal selge eller ikke. Ligger mye nostalgi i hylla mi.

Lenke til kommentar

Jeg håper det kommer en tjeneste hvor du kan velge om du vil streame eller laste ned. Er ikke alle som har så mye hardisk plass at de kan laste ned i hytt og pine. Selv om det er enkelt å bare kjøpe seg en 2 TB disk, så er det ikke alle som gidder det om de ser litt sporadisk på serier eller kjører på med en film en gang i uken. For meg er nedlasting det eneste alternativ enn så lenge. Jeg vil ha en sånn klient hvor jeg kan laste ned serier med en gang de er sendt på TV, hvor jeg kan "merke" favorittseriene mine som jeg følger med på, klikke på "new torrents" eller noe lignende, deretter laste ned i SD eller HD, via klienten. Du får ubegrenset med serienedlasting for en månedspris, og en annen pris for filmer. Alt det du laster ned blir ditt på samme måte som du får filmen når du kjøper fysisk i butikken. Du kan "følge" bestemte filmer, slik at du får beskjed når de er tilgjengelig for nedlasting. Noe sånt tror jeg alle vil være bedre tjent med i framtiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg laster ned men liker å ha det fysiske objektet. Streaming er noe skit, men jeg liker mye bedre en digital kopi som jeg kan ta backup av å spille av i spilleren jeg selv velger, samt det er kjappere. Jeg får ikke dårlig samvittighet om jeg kjøper fysisk kopi men også laster ned, men kunne ønske det var en lovlig måte å fikse det samme på. Liker mange av ideene som folk nevner over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...