Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skjønner jeg hvorfor folk her inne slaktet fortellerstemmen i Filmens Historie.

Madammen som er engelsk tryglet meg om å ha på mute, så kunne hun heller prøve å oversette fra norske undertekster..

Så fælt er det faktisk!

 

Det er litt som en kontinuerlig smerte, du venner deg til slutt til det. Så lenge du ikke tenker over det så dempes lysten til å torturere fortelleren med et glohett jernstykke. :)

Lenke til kommentar

Tuba Atlantic var iallefall morsom, det skal den ha.

 

Har dessverre ikke sett noe særlig Allen-filmer må jeg si. Så jeg følte ikke helt den kanskje. Forslag for filmer ifra Allen? :)

 

 

Er vel bare å sjekke ut IMDB og ta det derfra?

 

Kjære deg. Jeg bruker ikke søppel som IMDB til noe annet enn sjekke tidligere roller, for mer enn det er sida ubrukelig. Fra å være fylt av lobby-virksomhet, og brukere fra filmselskapene, ikke steder jeg går å sjekker etter filmanbefalinger. Derfor bruker jeg forum som dette hvor det er faktisk folk med en grei-bra smak og som tidligere har anbefalt meg filmer som jeg har endt opp å like godt. I say, no IMDB sirry.

 

Takk til Nopros. Den går i lista mi. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Law Abinding Citizen på blu-ray i helgen.. Steike altså. For en kanonbra film! Utrolig sjeldent man ser slike gode filmer som er inne på juss. :dribble:

 

Tips til lignende film? :)

 

Ja, jeg synes den er utrolig bra jeg og. Top 20 lista mi faktisk. Er også på utkikk etter liknende filmer!

Lenke til kommentar

Tuba Atlantic var iallefall morsom, det skal den ha.

 

Har dessverre ikke sett noe særlig Allen-filmer må jeg si. Så jeg følte ikke helt den kanskje. Forslag for filmer ifra Allen? :)

 

Er vel bare å sjekke ut IMDB og ta det derfra?

 

Kjære deg. Jeg bruker ikke søppel som IMDB til noe annet enn sjekke tidligere roller, for mer enn det er sida ubrukelig. Fra å være fylt av lobby-virksomhet, og brukere fra filmselskapene, ikke steder jeg går å sjekker etter filmanbefalinger. Derfor bruker jeg forum som dette hvor det er faktisk folk med en grei-bra smak og som tidligere har anbefalt meg filmer som jeg har endt opp å like godt. I say, no IMDB sirry.

 

Takk til Nopros. Den går i lista mi. :)

 

Nå tenkte jeg mer på å bare søke på Woody Allen der inne og deretter se på filmlisten hans.

Å få vite plot burde være nok for å ta tak i interessen, og da er vel IMDB en kjapp og enkel løsning?

Lenke til kommentar

Idiotisk at nrk ikke viser titler på filmene på den serien.

 

Er ikke det opp til dokumentaren å gjøre det?

Dokumentaren viser hva filmen heter, når den er laget og hvem som har regissert den. Nå har ikke jeg sett serien på NRK, men synes det er rart hvis de har fjernet denne. :dontgetit:

 

Da er det faktisk det de har gjort, merkelig..

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg mer på å bare søke på Woody Allen der inne og deretter se på filmlisten hans.

Å få vite plot burde være nok for å ta tak i interessen, og da er vel IMDB en kjapp og enkel løsning?

 

Jeg har likt plott og blitt skuffet av mange filmer. Jeg vil heller få en anbefaling fremfor å lese og bruke tid på å skaffe en film som kanskje virker grei. Er det et så problem?

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg mer på å bare søke på Woody Allen der inne og deretter se på filmlisten hans.

Å få vite plot burde være nok for å ta tak i interessen, og da er vel IMDB en kjapp og enkel løsning?

 

Jeg har likt plott og blitt skuffet av mange filmer. Jeg vil heller få en anbefaling fremfor å lese og bruke tid på å skaffe en film som kanskje virker grei. Er det et så problem?

 

Selvfølgelig er det ikke et problem, jeg mister ikke nattesøvnen av at du ikke liker IMDB, jeg bare begrunnet hvorfor jeg nevnte IMDB som et tips.

Lenke til kommentar

Uh, ja. Er det en jeg unner en oscar så er det Jonah Hill. Snakk om å ta på seg en rolle.

Av alle personer som kunne ha gjort en formidabel rolle, så var ikke han en jeg så for meg skulle gjøre det bra.

Kudos til Jonah Hill.

 

Må si at "Tactical Force" var litt av en film. Humor og litt spesiell, menbra!

 

Kun ukjente filmer som er nominert i Oscar? Er det en egen tråd her på forumet for oscar?

 

Er ikke satt opp noe tråd nei. Fikser du?

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...