Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usikker på om jeg behøver bluray spiller.

 

Var du usikker på om kvinner trengte stemmerett på tidlig 1900tallet?

 

For å være ærlig er Blu ray spiller viktigere enn stememrett, jeg bruker min hver dag, men jeg stemmer max anhvert år, og selv når jeg stemmer skjer det aldri noe nytt, uansett hvem jeg stemmer på, skjer det ikke noe.

 

Så faktum er at stemmrett som dere kvinner maset så mye om, egentlg er helt bortkasta, mye bedre om dere hadde bedt om blu ray spiller, da kunne dere sett Ringenes herre i HD 100ish år før man faktisk kunne det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Usikker på om jeg behøver bluray spiller.

 

Var du usikker på om kvinner trengte stemmerett på tidlig 1900tallet?

 

For å være ærlig er Blu ray spiller viktigere enn stememrett, jeg bruker min hver dag, men jeg stemmer max anhvert år, og selv når jeg stemmer skjer det aldri noe nytt, uansett hvem jeg stemmer på, skjer det ikke noe.

 

Så faktum er at stemmrett som dere kvinner maset så mye om, egentlg er helt bortkasta, mye bedre om dere hadde bedt om blu ray spiller, da kunne dere sett Ringenes herre i HD 100ish år før man faktisk kunne det.

 

Er du full nå igjen? :hmm:

 

 

Men ja, vurderer bluerayspiller nå. 600 kroner på elkjøp. Synes det var litt dyrt egentlig. Så vurderer også å sjekke prisen på vanlige spillere på europris først.

Lenke til kommentar

Usikker på om jeg behøver bluray spiller.

 

Du gjør det. Å kjøpe en DVD-spiller i 2012 er rimelig bortkastet. Stol på meg.

 

Å Kjøpe en Blu-ray spiller i 2012 er også rimelig bortkastet spør du meg, hvorfor vi Nordmenn er så besatt av å eie fysiske ting er ett mysterium for meg.

 

Fremtiden er streaming/flashbasert/biologisk lagring (Lagring av data i bakterier)

 

http://www.tu.no/it/article275577.ece

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Usikker på om jeg behøver bluray spiller.

 

Var du usikker på om kvinner trengte stemmerett på tidlig 1900tallet?

 

For å være ærlig er Blu ray spiller viktigere enn stememrett, jeg bruker min hver dag, men jeg stemmer max anhvert år, og selv når jeg stemmer skjer det aldri noe nytt, uansett hvem jeg stemmer på, skjer det ikke noe.

 

Så faktum er at stemmrett som dere kvinner maset så mye om, egentlg er helt bortkasta, mye bedre om dere hadde bedt om blu ray spiller, da kunne dere sett Ringenes herre i HD 100ish år før man faktisk kunne det.

 

Er du full nå igjen? :hmm:

 

 

Men ja, vurderer bluerayspiller nå. 600 kroner på elkjøp. Synes det var litt dyrt egentlig. Så vurderer også å sjekke prisen på vanlige spillere på europris først.

 

Nei jeg prøvde å være morsom, men så viste det seg at premissen min ikke funket, men jeg ville gikk gi opp så jeg bare bygde og bygde på visten til den ble hel ufortårlig, en av mine 99 dårlige vitser i dag, men på et annet forum fikk jeg til en vist, så jeg har 1% hit rate i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å Kjøpe en Blu-ray spiller i 2012 er også rimelig bortkastet spør du meg, hvorfor vi Nordmenn er så besatt av å eie fysiske ting er ett mysterium for meg.

 

Fremtiden er streaming/flashbasert/biologisk lagring (Lagring av data i bakterier)

 

http://www.tu.no/it/article275577.ece

 

Spot on! Jeg har nå nesten avskaffet meg av alle fysiske ting, VHS, DVD og blu ray, og har nå nesten blitt så digitalisert, at jeg når jeg barberer meg på morningen, faller det ikke hårstrå, men små små pixler i vasken :)

 

The future IS now, embrace it :)

Endret av Xandathrii
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på å selge hele filmsamlingen min. Det er 226 titler, fra billigutgaver med reklame før filmen til finere samleutgaver. Jeg ser ikke for meg å få mye for dette, men ser at endel filmsamlinger ligger ute til flere tusen kroner på Finn, problemer er at jeg ikke aner om disse blir solgt eller ikke. Hva tror dere jeg kan forvente å få? Satser på rundt 5000. Er det i overkant?

Lenke til kommentar

Det ser ut til at mange setter en forholdsvis høy totalpris - men så selger de kun deler av samlingen sin. Det er ingen som er villige til å kjøpe dårlige filmer eller filmer de allerede har til en høy pris.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg satt en forholdsvis lav makspris og forsøkt å selge alle filmene samlet, da slipper du arbeidet med å skulle selge til en rekke ulike personer. Jeg regner heller ikke med at du har dårlig tid med å få solgt dette. Av den grunn kan du sette totalprisen litt høyere enn du tror du vil få solgt det for, og heller gå ned i pris om det viser seg at ingen biter på. (Det vil si - du takker ikke ja til å selge deler av samlingen din - kun hele).

 

Ellers blir det vel rundt ~20,- for hver film. Det er ikke spesielt mye per film. Men samlet (5000,-) er det en så høy sum at de fleste nok må tenke seg endel om før de punger ut.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Lurer på å selge hele filmsamlingen min. Det er 226 titler, fra billigutgaver med reklame før filmen til finere samleutgaver. Jeg ser ikke for meg å få mye for dette, men ser at endel filmsamlinger ligger ute til flere tusen kroner på Finn, problemer er at jeg ikke aner om disse blir solgt eller ikke. Hva tror dere jeg kan forvente å få? Satser på rundt 5000. Er det i overkant?

 

Ja da lever du i en drømmeverden, jeg fikk solgt mine 300 dvd'er for ca 1300,- når Blu-Ray kom på markedet.

Lenke til kommentar

Det var vel egentlig det jeg mistenkte. Jeg tenkte på å legge ut samlingen for 1000-1500kr, men etter å ha sett endel overprisa samlinger på Finn, ble jeg usikker. Tror også samlingen min kan bli litt vanskelig å selge rett og slett pga. mangel på drittfilmer. Jeg har mange av de store klassikerne, samt endel world cinema. Så målgruppen om jeg skal selge, blir jo da andre folk med en viss filminteresse. Problemet da er jo at en filminteressert person mest sannsynlig har mange av filmene fra før av. Kan jo prøve å lage genrepakker på ca 10 filmer i hver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...