Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så litt Snowhite på Disney med kona igår.

Musikal er jeg sjelden fornøyd med, og både jeg og kona var litt skuffa..

Kona så mye på tegnefilmen i hjemlandet som barn, her ble den vel kun vist på kino og julaften.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg trodde Mel og Rick var døde! Happy days!! ❤️🥳🥳

Så glad for å se Mel på slutten der.👍

(Mistenkte AI til å begynne med.)

Endret av Duriello
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg så Dragetemmeren på kino i går med ex-stebarna. Jeg har ikke noe forhold til tegnefilmene utenom at jeg har noen av sangene derfra på en spilleliste på Tidal. Alle likte filmen veldig godt, selv om minstemann på 6 synes den var litt skummel innemellom. 

Skrevet

Vet ikke helt om jeg skjønner den "shift their focus". Er det ikke slik det alltid har vært? Jeg kan ikke komme på noen Marvel serier som inneholder "major events" i alle fall. Seriene har stort sett fokus på 1-2 karakterer og stort sett eksisterer de i et vakuum i den form at av de ikke påvirker det som skjer i filmene. Man kan se alle Marvel-filmene uten å se seriene og ikke gå glipp av noe særlig. Litt karakterutvikling så klart, men ingen "major events" akkurat.

• Liker 1
Skrevet
Comma Chameleon skrev (På 20.6.2025 den 11.35):

Man kan se alle Marvel-filmene uten å se seriene og ikke gå glipp av noe særlig. Litt karakterutvikling så klart, men ingen "major events" akkurat.

Jeg tror det blir merkelig om de skal ta inn Loki uten å forklare alle som ikke har sett serien hans hva som har skjedd og at nå er en mega mektig gud som styrer All tid. Du kan ikke bare slippe han inn i filmen uten noe kontekst. 

Skrevet
Sjørøver skrev (57 minutter siden):

Jeg tror det blir merkelig om de skal ta inn Loki uten å forklare alle som ikke har sett serien hans hva som har skjedd og at nå er en mega mektig gud som styrer All tid. Du kan ikke bare slippe han inn i filmen uten noe kontekst. 

Løsningen er jo nettopp det at de forklarer hva som har skjedd på en veldig kjapp måte. Jeg tror ikke seertallene til Loki er gode nok til at de kan gå utifra at alle som ser neste Avengers har sett Loki. En kjapp dialog og hele det problemet er løst, altså ikke noe som har skapt konsekvenser for resten av Avengers enda. Eneste "konsekvensen" av Loki-serien er vel at en versjon av Loki lever og har større krefter enn man er vant til?

Jeg så kun sesong 1, så går kun utifra det jeg har lest online fra sesong 2.

• Liker 1
Skrevet
Gouldfan skrev (På 23.6.2025 den 1.02):

For de som likte Ex Machina, ta en titt på Companion på MAX.

Jeg synes denne var bedre enn Ex, selvom Ex hadde noen gode karakter roller.

Bokmerket 👍

Likte Ex Machina i en haug. skulle ønske den fikk en oppfølger, det ble jo lagt godt tilrette for det.

Skrevet
On 7/2/2025 at 8:49 AM, skaftetryne32 said:

Det lages en remake av The Running Man. Føles litt meningsløst originalen er jo en klassiker, men Edgar Wright har regien så kanskje det er håp. 

Hater egentlig remakes, men denne så jo ut som noe ganske annet enn den gamle så kanskje verdt å se. 

Skrevet
Reg2000 skrev (7 minutter siden):

Hater egentlig remakes, men denne så jo ut som noe ganske annet enn den gamle så kanskje verdt å se. 

Ja virket som de har skrevet om litt, tatt det ut av arenaen, og ut i gatene, og jegerne er vanlige amerikanere, det passer i for seg helt perfekt med tanke på hvordan det samfunnet er blitt😉

Skrevet

The Old Guard 2 på Netflix er en stjerne spekket underholdende action. Helt ok, men skulle ønske den avsluttet istedenfor opplegg til en triologi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...