Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Aluminiumklorid 25% skal man bruke den hele tiden ?

blir svette ringene borte for resten av livet ? : P

ca 1 gang i uka, de andre dagene kan du bruke vanlig deo eller noe annet. Vil du at svetten skal være borte for alltid må det nok opereres

Operasjon kan ødelegge mer enn den fikser.

Positivt er at perspireringen stopper. Men man kan samtidig miste all følelse under armene, rundt, nedover armene og mot brystene. Man kan risikere å "svette" blod istedetfor svette også, selv om jeg bare har funnet ett eksempel på dette.

 

Kan man bruke den på andre steder enn armhulene? Hørte f.eks at man i militæret kan ha godt av å ha deo på føttene hvis man skal gå masse...

Jeg tror ikke jeg ville brukt noe så sterkt på bena. Ben svetter mest når man har på seg sokker og sko og går mye, og det kan heller kontrolleres med en krem laget for fotsvette (stop24 har en slik krem, hadde ihvertfall). Har man store problemer med fotsvette (type våte sokker) kan man sikkert snakke med legen sin for evt finansiert botoxbehandling

Lenke til kommentar

Jeg har noe som heter "Cosmica", å den skal være effektiv i 72timer,men svetteringer får jeg. Ikke noe stort eller i den duren, men jeg svetter fortsatt.

 

Skal ikke svetta stoppe 100%? står ikke hvor mye aluklorid den innholder.

 

Kan man bruke den på andre steder enn armhulene? Hørte f.eks at man i militæret kan ha godt av å ha deo på føttene hvis man skal gå masse...

 

Hvem bryr seg egentlig da? sitter du såpass i gjørma at du er i militæret, så er det jo samma om du er svett i beina ;P

Lenke til kommentar
Gjest Gjestalskdj

Hei. Jeg har nå brukt stopp 24 i ca 2mnd. bruker hver morgen og kveld. hjelper ganske mye, men i det siste har det bare blitt verre.

I går fikk jeg bestilt noe på nettet som heter Maxim, håper inderlig dette funker , for det er utrolig irriterende å gå våt under armene dagen lang. Men noe jeg lurte på var om hvis man f.eks har brukt maxim eller 25% på kvelden og man dagen etter har gym på skolen , og man begynner å svette, vil du da svette hele dagen da, eller når du blir tørr igjen så svetter du ikke mer den dagen ?

Lenke til kommentar

'jeg har to spørsmål : når du tar 25%/maxim på om kvelden, kan du bare ta armene ned og la det tørke sånn, eller er det bedre å ligge med henda over hodet til det tørker ? Også skal man påføre hver kveld i begynnelsen ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg hadde store problemer med svetteringer i 14-15-årsalderen, og prøvde først Stop24 uten noen effekt. Deretter prøvde jeg aluminiumsklorid, som funket som en drøm. Nå, som jeg er blitt 18 år, har jeg ikke brukt denne på over 2 år og har heller ikke noe behov for den lengre. Nå svetter jeg som normale folk, kanskje litt mindre, ved fysisk aktivitet og høye temperaturer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...