Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte også Yerka på apoteket i dag. Sinnssykt spent på dette. Jeg har slitt med svetting lenge, og det har hemmet meg mye. Yerka inneholder forøvrig også aluminiumklorid, men hvor stor konsentrasjonen er, er uvisst, for det står det ingenting om. Grunnen til at jeg kjøpte dette var at vanlig aluminiumklorid 25% av en eller annen grunn ikke blir levert for tida. Dette gjaldt visst i hele Norge. Jeg kommer med tilbakemelding om hvordan dette fungerer på meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke levert til Norge? Tror det står "Den Norske Eterfabrikk" eller noe sånt på den, så hvis den ikke blir levert til norge har den vel gått ut av produksjon. Men det er vel en del tilsvarende produkter.

AuCl virket bra for meg, ble litt sår et par ganger, men som regel merker jeg den ikke i det hele tatt. Funker for meg i omtrent 3-4 dager om gangen. :)

Lenke til kommentar

Jippijajajippijippija! Det ser virkelig ut som at dette fungerer. Jeg påførte Yerka natt til fredag, og fredagen var fantastisk. Det føltes ut som jeg svetta under armene på skolen, men da jeg jeg gikk på dass for å sjekke i speilet, var det helt tørt. Min lysegrå t-skjorte var helt ubesudlet etter en hel dag. Jeg brukte den samme t-skjorte da jeg skulle trene. Først var det en sykkeltur opp masse bratte bakker fram til treninga, deretter knallhard styrketrening. Gjett hva. T-skjorta var fortsatt tørr. Siden det bare har gått en dag, kan jeg ikke med 100% sikkerhet si at dette ikke var tilfeldig, men det tviler jeg sterkt på. Nå ser jeg fram til at flere dager går, så jeg får et bedre grunnlag til å fastslå at dette faktisk funker fjell. Og jeg ser fram til et nytt liv med en bekymring mindre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ang. aluminiumskloriden, så har eg mange gongar høyrd (av dei som arbeiter på apoteket) at den er tatt ut av produksjon, men allikevel dukkar han opp igjen på apoteket etter ei lita stund. Paranoid som eg er, så trur eg kanskje dei har nokre problem med rettighetar for salg eller noke lignande, då enkelte (har ikkje kjelder) hevdar at deodoranten er skadeleg. Uansett, om dykk ikkje finn han på apoteket, så dukkar han sikkert opp igjen.

Lenke til kommentar

Hva skal jeg gjøre nå når aluminiumskloriden er ute av produksjon? :( Har prøvd Yerka og Stop 24, men ingen av disse har noen som helst virkning på meg... Noen som vet om et middel som er like sterkt som 25% Aluminiumsklorid? Må få tak i noe som funker. Orker ikke å gå rundt med svetteringer dagen lang....

Lenke til kommentar

Det er forbanna irriterende at den er ute av produksjon. Typisk at det skjer akkurat når jeg finner ut om dette.

 

Hvor mye Yerka bruker du? Jeg erfarer at jeg må bruke ganske mye for at det har effekt. Et tegn på at det er nok er at det begynner å svi og klø. Den lille flaska blir altså ikke særlig drøy, og den er i tillegg snabla dyr

Lenke til kommentar

Hei! Jeg lurer på om det er noen spesiell "aldersgrense" på den deodoranten? F.eks: Må man være over 15 for at huden skal tåle det, eller kan man bruke det som en 12 åring? Bare lurer siden den deodoranten høres veldig sterk ut, og jeg sliter litt med svette selv, spesiellt på denne tiden.

 

Er snart 14 forresten, så jeg lurer på om jeg kan bruke aluminiumklorid 25% ? Viss ikke, kan jeg bruke Stopp 24 da?

 

Og er Stopp 24 også på apoteket?

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

jeg har slitt med ringer siden begynnelsen av januar.

var hos legen i forgårs, og han anbefalte 25%.

tok den på samme kveld, neste dag var hele problemet vekke.

fantastisk produkt :)

 

edit: spilte paintball i skogen i 3 timer i strekk i dag i flott sommer vær.

var ikke funktig i det hele tatt i armhulen. fantastisk produkt.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Har prøvd ut Cosmica (hvit deo, rød kork), den funker litt, men i det varme sommerværet vi har i Norge idag, så funker den ikke akkurat bra.

Under armene er ikke det værste, men lårene og rompa er absolutt værst.

Har brukt Cosmica både under armer, og lårene/lysken, men etter en 2.5km gåtur idag er store deler av bokseren våt :O Er ikke det at jeg svetter så sykt, men lårene/lysken blir såpass våte at når jeg går gnisser de inntil hverandre, noe som fører til at det gjør "vondt" å gå. Passer svært dårlig, for i sommer skal jeg jobbe 5 uker som postbud :|

 

Hmm, jeg skal prøve den AlCl hvertfall før jeg går helt berserk, men, finnes det noe som generelt senker temperaturen på kroppen? Er som sagt ikke det at jeg svetter hele tida, men føler meg varm i et jævla sett. Kjører 'skinhead' hårklipp, t-skjorte, ankelsokker og sko som lufter relativt mye, men neida. Gud liker ikke meg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...