Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Ida_*

jeg syns det er veldig rart at jeg aldri har hørt at svetting i slutten av puberteten er SÅ ille som jeg har hatt det de siste 2 årene. syns det er utrolig synd at jeg ikke fikk vite noe om det på skolen ! jeg trodde det var noe virkelig galt med meg før jeg så denne på lørsdag. noen flere som er enig i at det burde bli mer info om dette på skolene ? værtfall i 8 klassen ! fordi dette er VIRKELIG vanskelig for di som har det. og de andre , vertfall de fleste 13-14 årningen veit ikke så mye om dette. ungdomsskolen er vanskelig nok fra før :/

 

jeg slutten nesten å røre meg på skolen da jeg fikk dette problemet. å det har påvirket vekten min veldig. har gått opp 20 kilo siden det og har derfor fått 2 bekymringer ! svetting og vekta. men i kveld skall jeg prøve AL 25 % og gleder med til i morgen ! kan gjerne komme med resulteter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest DaxiJumbo
jeg syns det er veldig rart at jeg aldri har hørt at svetting i slutten av puberteten er SÅ ille som jeg har hatt det de siste 2 årene. syns det er utrolig synd at jeg ikke fikk vite noe om det på skolen ! jeg trodde det var noe virkelig galt med meg før jeg så denne på lørsdag. noen flere som er enig i at det burde bli mer info om dette på skolene ? værtfall i 8 klassen ! fordi dette er VIRKELIG vanskelig for di som har det. og de andre , vertfall de fleste 13-14 årningen veit ikke så mye om dette. ungdomsskolen er vanskelig nok fra før :/

 

jeg slutten nesten å røre meg på skolen da jeg fikk dette problemet. å det har påvirket vekten min veldig. har gått opp 20 kilo siden det og har derfor fått 2 bekymringer ! svetting og vekta. men i kveld skall jeg prøve AL 25 % og gleder med til i morgen ! kan gjerne komme med resulteter :)

Kom med tilbakemelding av Aluminiumklorid NAF 25! Jeg har brukt Stop 24 nå i 1 uke, og har merket litt forskjell. Men jeg har også _kanskje_ tenkt å kjøpe Alu. 25 for å se hvordan den er.

 

Hvordan ser beholderen/flasken ut? Link til nett-sted som selger? Andre plasser som selger? ...

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jumbo_*

Kan noen ta bilde av denne Aluminiumklorid 25%, slik at jeg kan se hvordan den ser ut? Er det roll-on eller krem?Gjerne ta bilder av den forran og bak, slik at jeg/vi også kan se hva den inneholder, hvor mye etc. Hvor får man kjøpt denne? Pris?

Lenke til kommentar

okay, here's the deal, jeg prøvde ALU i går kveld. Ble helt rød under armene og fikk blemmer, no biggie med andre ord.

MEN, det gjør vondt og er rødt i dag og, men blemmene er nesten borte.

er det bare den/de første gangene dette skjer? er det noen andre som opplever/ har opplevd det samme som meg som har et svar på dette? : D

 

funker som bare harepusen da. rimelig tørr under armene, iallefall i forhold til før :D takk til diskusjon.no som ga meg tipset! <3 til dere alle.

Lenke til kommentar

Hvis du tok på i går kveld... har du husket på å vaske det av med såpe og vann i morges?

 

EDIT:

Det skal altså vaskes av morgenen etter du tok det på. Det er forresten vanlig å bli rød og at det svir de første gangene. Hvis du fortsetter å få blemmer bør du være forsiktig...

Endret av hessel
Lenke til kommentar
Gjest Guest_ida_*

WOW det funket VIRKELIG ! var ut og gikk tgur var 100 % overbevist om at jeg iværtfall skulle ha en liten svette flekk , men ikke EN dråpe engang ! herregud så delig ! ANBEFALER til alle ! stopp 24 funker IKKE !

Lenke til kommentar

Da vil det svi mye lenger, huden blir irritert og aluminiumskloriden kan smitte av på klærne. Aluminiumskloriden SKAL vaskes av med såpe og vann. Jeg tror det til og med står på flasken.

 

Etter at du har vasket av aluminiumskloriden kan du ta på ordinær deodorant hvis du vil, selv om det strengt tatt ikke er nødvendig. Aluminiumskloriden gjør jo at du ikke svetter, og at det dermed ikke dannes vond lukt i armhulene.

 

EDIT:

 

http://www.lommelegen.no/327153/aluminiumsklorid-mot-svette

 

EDIT 2:

 

Her er bildet av flasken, som er postet tidligere i denne tråden. Som sagt står det altså på flasken at det SKAL vaskes av med såpe og vann morgenen etter du tok det på.

 

post-26555-1243545200_thumb.jpg

Endret av hessel
Lenke til kommentar

ja, husket å vaske av morgenen etter, ble greitnok rød.

dagen etter det igjen fikk jeg store utslett som så ut som skrubbsår, og har det enda : ( det er vondt, men jeg tror kanskje det kan ha noe med at jeg spraya på vanlig deo, det sved ihvertfall som bare f***.

 

ikveld (nå) har jeg nettopp hatt på litt alu igjen, og skal dusje det av snart : D håper det blir litt bedre.

 

ALU koster 150kr på apoteket btw. :D

Lenke til kommentar

Du bør ikke ha det på mens du er våken... Det er best å ta det på når du legger deg om kvelden, og vaske det av morgenen etterpå.

 

Husk å vaske det av FØR du tar på vanlig deo. Det er forresten helt normalt at det svir og er litt rødt de første gangene. :)

Lenke til kommentar

vi snakker ikke bare litt rødt, hadde jeg att et kamera så har jeg kunne tatt et bilde, men akkurat nå snakker vi NESTEN et relativt ganske stort åpent sår, bare at det er ikke åpent : D

 

jeg vaska det etter at jeg vaska det av : D men det var en sånn alkoholbaser adidas deo, tror det var derfor det svei, gikk likegreit på prix å kjøåte meg en sånn damedeo uten alkohol : D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...