Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Anonym_*

Dette må jeg prøve. Jeg har, som mange andre her, slitt med dette problemet i mange år. Antakeligvis siden begynnelsen av puberteten, ca. Jeg er lei av å ikke kunne gå i fargede topper uten å være helt paranoid pga. svetteringer. Fryser når jeg er kald, som varm. Utrolig irriterende! I morra skal jeg dra på apoteket og prøve å få tak i denne Aluminiumsklorid 25%. BEST DEN HJELPER! ;)

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at jeg kaldsvetter. Jeg svetter derfor nesten aldri om sommeren, men når det blir vinter svetter jeg en del p.g.a at jeg fryser veldig mye. Har en svært lav kroppstempratur, den er ofte nede i 35, kan det ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Problemet mitt er at jeg kaldsvetter. Jeg svetter derfor nesten aldri om sommeren, men når det blir vinter svetter jeg en del p.g.a at jeg fryser veldig mye. Har en svært lav kroppstempratur, den er ofte nede i 35, kan det ha noe med saken å gjøre?

 

Jeg kaldsvettet en god del jeg også.. husker en gang jeg var på kino på sommeren, også hadde de skrudd opp air condition anlegget godt i salen pga det var så varmt ute denne sommerkvelden.. de andre syns det var deilig.. men jeg ble bare mer og mer engstelig for jeg kjente at svetten nærmest sildret under armene mine.. og når filmen var ferdig var skjorten min helt gjennomvåt under begge armene.. fryktlig pinlig, hadde mest lyst til å synke under jorden der og da !

 

Tror det finnes like mange gode som dårlige homeopater.. men skal dere prøve en, så velg nå en med lang erfaring og godt rykte.. jeg var i alle fall heldig i alle tilfellene! Lege bruker jeg kun til sykemeldinger :) Er jeg virkelig syk, så går jeg til homeopat.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Dette må jeg prøve. Jeg har, som mange andre her, slitt med dette problemet i mange år. Antakeligvis siden begynnelsen av puberteten, ca. Jeg er lei av å ikke kunne gå i fargede topper uten å være helt paranoid pga. svetteringer. Fryser når jeg er kald, som varm. Utrolig irriterende! I morra skal jeg dra på apoteket og prøve å få tak i denne Aluminiumsklorid 25%. BEST DEN HJELPER! ;)

 

Jepp, da var jeg gått til innkjøp av vidundermiddelet. Skal ta det på i kveld etter jeg har dusjet. Håper virkelig det funker :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Guest_BM_*

Skulle på apoteket og kjøpe dette idag men det hadde blitt tatt vekk fra hyllene, var faktisk innom 3 apoteker.. Noem som vet hvorfor og om dette kommer tilbake i hyllene?

Lenke til kommentar
Gjest hotornot

Hvilke alternativer finnes når stop24 og aluminiumklorid 25% ikke virker? Jeg blir bare jevlig sår av sistnevnte og det klør som bare det. Brukt den i flere uker nå nesten uten effekt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_jeje_*
Skulle på apoteket og kjøpe dette idag men det hadde blitt tatt vekk fra hyllene, var faktisk innom 3 apoteker.. Noem som vet hvorfor og om dette kommer tilbake i hyllene?
Har oppdaget det samme. Hva skjer med det?!
Lenke til kommentar

Hmm, jeg kjøpte en annen med samme stoffet + noe annet som den 25% greia, det er en rol-on med hvit flaske og rød kork, og skal brukes hver 72 time, den SVIR ingen ting om natta, bare litt når våkner, og den gir ellers samme effekt som den andre dritten, bare at ikke ødlegger armene, de på apoteket anbefaler ikke i det hele tatt denne 25%, og jeg gadd ikke ta den til slutt, ødla jo hele søvnen, så jeg er fornøyd med denne nye. Tror det heter Cosmica eller noe lignede :thumbup:

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar
Helt uten effekt? Hvor mye og ofte har du tatt på? Jeg klødde og svei som faen, og det bare rant under armene mine de nettene jeg tok den på. Men så var jeg helt fin igjen dagen etterpå.

 

Ja.. les mine innlegg ang dette problemet.. men jeg har fått liten respons på dette.. virker som folk har sett seg litt blinde på dette med AC..

AC løser jo ikke et problem!! det bare hemmer det for en liten stund..

Oppsøk en bra homøepat..

Lenke til kommentar
Cosmica funket bra det, men klødde en del.

Nja, de sa på appoteket at folk reagerte litt forskjelig, kommer an på huden, men jeg kan garantere at denne klør og svir MYE mindre en AC 25%, den ville de jo ikke anbefale en gang, vist du svir og får røde armer neste dag, så bør du stoppe, men klarar du den, så klarar du ialle fall 1/3 av den svinga når du våkner(ikke før legger deg nei:D) å så forsvinner med en gang du dusjer.

Lenke til kommentar
Gjest Prøv Yerka!

Her er også et vanvittig godt tips til dere som sliter med svetteringer. Endelig kan jeg igjen gå med t-skorter med farger uten at så mye som en svettering trenger igjennom!! Tro meg, jeg har prøvd det meste, men har nå gått til anskaffelse av en liten flaske med rosa veske som heter YERKA. -Denne gir resultater over natten!

Jeg forstår skepsisen til dere som leser dette. Var det selv da jeg fikk dette tipset, men tenkte som så at; "jaja, jeg har prøvd alt annet så hvorfor ikke prøve?". Og det skulle vise seg at den som gir seg er en dritt!;)

 

Bruken er slik: Yerka skal smøres på om natten 1-3 ganger i uken i begynnelsen og etterhvert skal dette middelet brukes ved behov eller evt 1 gang i uken. Det sies også at etter en periode skal man slutte og svette helt. (så langt har ikke jeg kommet ennå, men han som tipset meg hadde brukt den både under beina og armene og ble fullstendig kvitt svetten!!). Husk at middelet anbefales å bruke om natten, og at en enkel vask med såpe og vann anbefales før man tar på middelet. Påføres med vattdott eller gni det inn med hendene. (med forbehold om bruksanvisning;) )

 

Så til dere som er drittlei svetteringer og som har lyst til å bruke noe annet enn hvite og sorte klær som jeg måtte gjøre i en periode, løp og kjøp! (Jeg kjøpte min på VIC på parfymeavdelingen der...)

 

 

Hilsen gutt 20

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...