Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Jeg bor litt grisegrendt og har et stykke til nærmeste apotek, noen som vet om noen apoteker som sender hjem? (som apotekhjem.no for eksempel, men de hadde den ikke)

 

www.apotekhjem.no har Perspirex, eneste i Norge tror jeg, kjempebra, deo og lotion for føttene. Hvis du ikke finner noe i listen sender du bare en email. Hvis prouktet er lovlig skaffer de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_anonym_*

Alemineumklorid er det beste som har skjedd meg. begynte å bruke dette for noen uker siden, og svetter nesten ingen ting lengere.

 

Trikset for at det ikke skal svi i det hele tatt er:

 

Legg den og en vekkeklokka langt nok unna fra senga, til at du hører den, men samtidig at du må gå bort til den...

sett vekkeklokka på 3 eller 4 eller no, så er du så trøtt, at du bare går å tar den på, så sovner du med en gang :D

jeg er sikkert ikke den eneste som har tenkt på det, men jeg vil bare dele hehe..

husk å dusje på kvelden, så du er helt ren under armen..

 

takk til hvem enn det er som har funni det på osv :D

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*
Jeg bor litt grisegrendt og har et stykke til nærmeste apotek, noen som vet om noen apoteker som sender hjem? (som apotekhjem.no for eksempel, men de hadde den ikke)

 

www.apotekhjem.no har Perspirex, eneste i Norge tror jeg, kjempebra, deo og lotion for føttene. Hvis du ikke finner noe i listen sender du bare en email. Hvis prouktet er lovlig skaffer de.

Nå tilbyr de Aluminiumklorid også! http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/display.aspx?menuid=12

Lenke til kommentar
Gjest gjestepia

For 2-3 år siden gikk jeg til innkjøp av Alminiumsklorid. De første ukene med ca 1-2 påføringer var uten problemer, og jeg var svettefri.

 

MEN

 

plutselig ble jeg helt rød under armene og det svidde noe for j*vlig! Så jeg sluttet å bruke A25%

 

men vit at jeg har ikke funnet noen som funket like bra som den gangen, enda jeg har prøvd ut mange deo'er fra både apotek og dagligvaren. :(

 

Må bytte deodrant-merke ofte, slitsomt. Effekten av et nytt merke varer bare de første gangene jeg bruker deodranten på en stund :(

Lenke til kommentar

hmm dette var litt interessant.. for jeg har opplevet det samme problemet, for noen år siden..

Jeg har svettet under armene i over 10 år, uansett hvor kaldt det måtte være ute.. så svettet jeg.. jeg skiftet t.skjorte opp til 3 ganger om dagen..

Legene sa at jeg hadde 3 muligheter:

1. Bruke Alu-klorid (brukte det i flere år)

2. Privatklinikk som kunne sprøyte inn en gift 2 ganger i året.. (under armene for å svekke svettekjertelene).

3. operere bort svettekjertelene (en riski operajon). + at du blir ganske bevegelse hemmet..

 

Alu- klorid er et tungmetall, som over tid vil garantert påvirke hjernen mm. (pre senilitet)

Giftstoffet som ble foreslått er også svært helse farlig over tid..

opperajon ble også utelukket da jeg trenger å bruke armene mye i mitt arbeid.

Vell jeg gikk til en Homoepat (eller hvordan det enn nå skrives he he), Vidar Botnen (tidligere Skien, nå Gol).

Han så på meg, og så stilte han meg noen spørsmål.. mumlet litt, så sa han, gå ned på helse kost butikken, og kjøpt dette.. (husker ikke hva det heter i skrivende stund, skal finne ut det til i morgen, om noen er interesert?), vell det smakte gress.. he he, men svetten ga seg samme dag..(ja samme dag) og har aldri hatt det siden!!

og det er nå, ca 5 år siden.

Han påsto den gangen at svettingen min skyltes dårlige lunger, evt at jeg hadde hatt lunge bettenelse.. og det stemte jo godt, for jeg hadde hatt lungebettenelse når jeg var ung.

 

Vil i samme renne, fortelle at den samme homøepaten.. fjernet også min migrene, som jeg hadde slitt med siden jeg var ca 7 år.. til jeg var ca 22 år.. helt sprøtt, leger hadde gitt meg alle slags piller i alle disse årene, uten å "fikse" det egenlige problemet.. bare lindret det..

Gikk på en kur i 1 mnd.. så var det borte i 4 mnd.. men kom så kraftig tilbake.. kraftigere enn noen sinne.. fikk ny kur (svakere), så var det borte.. og det er nå ca 12 år siden.

Lenke til kommentar

Kilde? på hva da ? at aluminium klorid er et tungmetall?

Legen min påstår det, men han kan jo ta feil..

Du kan jo google litt, så finner du det sikkert, og finner du det ikke så skal jeg alltid klare det :)

 

http://www.renerevann.no/html_sider/om_van...ngmetaller.html

Aluminium i vann har blitt knyttet til Alzheimer, en kronisk sykdom kjennetegnet av gradvis tap av hukommelse med følelsesmessig ustabilitet og eventuelt svikt i kommunikasjon og andre hjernefunksjoner.

 

Jada jeg vet at dette er aluminium i vann, men det blir faktisk noe av det samme..

Men når alt kommer til alt, så dreide innlegget mitt seg om et naturlig middel jeg tok i et par uker, så var svette problemet over for alltid..

Men for all del, om du liker smerten og kløen under armene etter å ha påført alu klord, så skal ikke jeg hindre deg he he..

Lenke til kommentar

Jeg har noe å tilføye. Jeg er da en jente som har slitt med ekstrem svetting i 4 år. Jeg ble deprimert og vurderte til slutt noe grusomt. JEg svettet under armer, føtter, rygg, mage, rumpe, nakke, hår, over hele meg. Og det var utrolig lite som skulle til. Bare det å går til skolen var et sant helvete. Jeg gråt meg i søvn hver kveld og var så nervøs og redd for at folk skulle finne det ut. Jeg gikk hele dagen å tenkte på at jeg måtte skjule det.

 

Rednignen kom hos hudlegen. Jeg brast i gråt hos ham. Han skulle få tilsendt noen medisiner fra USA. De er veldig nye, fra 2006 eller noe sånt, så en skal være litt forsiktig. Jeg fikk beskjed om at jeg er nok den eneste i Norge som har prøvd dette. Derfor vil jeg anbefale det! Prøv å finne ut mer om det, kanskje gjennom legen din. Tablettene heter Ditropan, oxybutynin hydrochloride og de tar jeg 3 ganger hver dag. Jeg merker nesten ingenting! Dessuten er det mulighet for å øke dosen når sommeren kommer!

 

Dette er absolutt noe å høre med legen om!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest2

Om andre har samme problem som Gjest så kan man også få tablettene på Rikshospitalet. Samme virkestoff, men de heter der Dridase og ikke Ditropan.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest2

Anathema:

Nei, det er et gammel produkt, men har blitt tatt av markedet i Norge (brukes egentlig for overaktiv blære) og skaffes kun med registreringsfritak på Rikshospitalet. Jeg tror ikke det fungerer så bra ved svetting på hender, føtter og armhuler, og det er sikkert derfor du ikke har fått det utskrevet. Men, du kan jo likevel høre med de, og for svetting i hendene så finnes det jo andre alternativer (Botox, Iontosforese etc.) som de sier har bra effekt.

 

Må legge til at produktet har bivirkninger, man blir veldig tørr i hals/svelg blant annet. Men for meg, og sikkert også for andre, så er det mye enklere å leve med disse bivirkningene enn det er å leve med den ekstreme svettingen.

 

Artikkel om Ditropan/Dridase og hyperhidrose:

http://www.zuidencomm.nl/njm/getarticle.ph...p;i=9&p=356

 

Gjest1:

Kjedelig å høre at du har samme problem som meg, men samtidig er det også greit å vite at det faktisk finnes andre som har det på samme måte. Kunne vært morsomt å hatt kontakt med deg for å høre hvordan du opplever det!

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen her som vurderer stoffer som er helt naturlige?

Dere tar medikamamenter som kun demper problemet eller stopper det over en kort tid..

Men det blir jo aldri bra, når fokuset ikke ligger på selve problemet..

Nesten som å sette på en større tute / horn på bilen, bare fordi man ikke vet hvordan man fikser bremsene.. he he..

Lenke til kommentar
Gjest Gjest2

okasin:

Dersom du forteller oss _hva_ problemet er så skal jeg være den første til å prøve å rette opp i det ved hjelp av naturlige metoder. Problemet mitt er at jeg ikke vet hva som forårsaker svettingen, og det gjør ikke legene heller.

Lenke til kommentar
okasin:

Dersom du forteller oss _hva_ problemet er så skal jeg være den første til å prøve å rette opp i det ved hjelp av naturlige metoder. Problemet mitt er at jeg ikke vet hva som forårsaker svettingen, og det gjør ikke legene heller.

 

Nei det er nettopp det som er poenget mitt.. leger vet ikke så mye om slikt!! Men en homeopat hjalp meg.. og det hele var over på en dag :) (se tidligere innlegg..)

Jeg hadde slitt med svetteproblemer i over 15 år.. og han tok det bort på en dag.. ja 1 dag !! og det er nå ca 10 år siden.. ikke hatt det siden :)

Samme person fjernet også min migrene.. så da slipper jeg masse medikamenter som ga meg masse bivirkninger..

 

Om jeg var deg, ville jeg prøvet noe som heter Droserasan, koster ca 150,- bare for å se om du hadde samme problem som meg.. for det kan være flere faktorer som spiller inn.. du får kjøpt dette i nesten alle slags helsekost butikker..

Men jeg var først hos en Homeopat som het Vidar Botnen.. tror han holder til på Gol nå, var tidligere i Skien..

http://www.180.no/firmavis/35657712323041.htm

Det er så deilig å slippe den svettingen, så om jeg var deg ville jeg ha prøvet alt for å bli kvitt det for alltid. Jeg har også prøvet alt av medikamenter.. men det var da Vidar Botnen fjernet migrenen min, at jeg skjønte at han kunne "fikse" andre ting også.. uten medikamenter.. legen min hadde ikke noe tro på det.. og når jeg i ettertid fortalte han hva resultatet var , så bare fnøs han av det.. så jeg byttet fastlege.. ikke at jeg bruker han så mye nå lenger..

Ønsker deg lykke til uansett hva du velger.. det viktigste er at du finner en løsning som passer deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...