Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy faen.. Dette er utrolig! Kjøpte den i går, etter mye skryt her på Diskusjon.no, og tok den på før jeg la meg.. Litt vansker med rullekula, men brukte litt tid på å smøre den på, så det gikk greit. Klødde som f. men ikke umulig å ignorere. Neste morra går jeg i dusjen som vanlig, helt glemt at jeg hadde brukt den kvelden før, og kler på meg, osv.. Tar på deodorant. Det svidde litt, og da kom jeg på at jeg hadde brukt aluminiumskloriden. Etter jeg har kledd på meg ogsånn, går jeg en tur i byen, passe varmt vær egentlig, og vanligvis hadde jeg bytta t-skjorte etter dette, fordi jeg får store svetteringer normalt etter en lett tur som dette. Men dette er det sykeste.. HELT KNUSKT TØRT under armene.. Ryggen var normalt litt fuktig, men under armene var dette som en drøm. Hadde aldri venta meg noe sånt.

Nå kan jeg endelig bruke de t-skjortene og genserene som jeg vil, uten å måtte tenke på farge og alt mulig! TAKK TRÅDSTARTER!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_meg_*
Husk at den kan virke misfargende/blekende på tøy og _ikke_ må brukes før minst to dager ETTER at armhulene er barbert. Jeg tror ikke det siste står på flasken, det var noe apotekdamen sa til meg :)

 

2 uker mener du!

 

brukt aleminiumsklorid i et halvt års tid og det er veldig bra fungerende... siden sommerferien startet har jeg ikke brukt det.. svetter ikke like mye lenger, men blir enda fort svett.. tenkte jeg skulle dra å kjøpe det igjen snart.. til alle som lurer, dette produktet er ekstremt bra

Lenke til kommentar
Husk at den kan virke misfargende/blekende på tøy og _ikke_ må brukes før minst to dager ETTER at armhulene er barbert. Jeg tror ikke det siste står på flasken, det var noe apotekdamen sa til meg :)

 

2 uker mener du!

 

brukt aleminiumsklorid i et halvt års tid og det er veldig bra fungerende... siden sommerferien startet har jeg ikke brukt det.. svetter ikke like mye lenger, men blir enda fort svett.. tenkte jeg skulle dra å kjøpe det igjen snart.. til alle som lurer, dette produktet er ekstremt bra

Huden trenger ikke to uker på å komme seg etter å ha blitt barbert... Ikke kom her og si at apotekarer feilinformerer?

Lenke til kommentar
... Ikke kom her og si at apotekarer feilinformerer?

 

Til og med leger og eksperter feilinformerer av og til ;)

Når hvert eneste apotek jeg har vært på sier nøyaktig det samme? Og legen min sa det? Og de jeg kjenner som bruker den har fått den samme informasjonen?

 

Nei, den må nok dras lenger. Får ikke overbevist meg om at man må vente TO UKER etter man har barbert seg under armene før man kan bruke den.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Min apoteker og mine venner som har prøvd aluminiumsklorid, sier alle at det er snakk om et par timer, i verste fall halvannen dag, etter barbering. Varerer fra person til person.

 

Jeg har selv prøvd AlCl, og er kjempefornøyd. (Dog litt problemer med roll-on-kula.) Jeg opplever ingen kløe, så lenge jeg ikke bruker middelet samme dag som jeg har barbert. Én gang i uken, eller til og med sjeldnere, er nok for meg!

 

Eneste ulempe jeg har opplevd, er at det misfarger tekstiler. Jeg har hatt to episoder da jeg har trodd at middelet hadde tørket, og tatt på meg en natt-skjorte, for så neste morgen å oppdage at trøyas farge under armhulen har blitt bleket. Men det er jo bare å investere i en natt-skjorte til disse aluminiums-nettene, så er man helt sikker på å unngå blekede pysjamaser eller sengetøy. Vidundermiddel!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sliter ikke med kraftig svette heller, men synes svetteringer er så utrolig nasty :roll: Så valgte å prøve dette produktet igår kveld. Tok det på 1 time før jeg sku legge meg, gikk bra i 30 minutter.. Men så startet det! Fyfaen det svei! Og pga det så klarte jeg ikke å sove på 2-3 timer.. Så måtte lide meg igjennom det :p

 

Og idag så var jeg kjempe rød og "øm" (vet ikke helt åssen jeg skal forklare det) under arma og svir fortsatt litt:\ vasket med såpe og greier og slikt. Men går utifra at første gangen alltid er verst, så har tenkt å bruke dette hver søndag i og med jeg ikke sliter så veldig med svette.

 

Men kan si at jeg har vært helt tørr under arma idag :cool: Er bare varm under der.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_per_*

Hvorfor blir jeg så lett svett i ræva? Er jeg den eneste? veldig iritereende. noen som vet hvordan jeg kan unngå det?

 

men jeg tror jeg svetter unormalt mye. burde jeg snakke med lege eller noe?

Lenke til kommentar
Hvorfor blir jeg så lett svett i ræva? Er jeg den eneste? veldig iritereende. noen som vet hvordan jeg kan unngå det?

 

men jeg tror jeg svetter unormalt mye. burde jeg snakke med lege eller noe?

Snakk med en lege du. Hvis svetting hemmer deg på noen som helst måte. kan du få dekket behandling for å kontrollere den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Jeg har faktisk lest alle innleggene og ble da overbevist om å prøve dette selv. Jeg har brukt dette i noen uker nå, og det funker ganske bra. Den tredje dagen etter at jeg har påført begynner jeg så smått å svette igjen da, og det er litt kjipt. At jeg må bruke alu.k. så ofte. For det er et forbanna hælvete å påføre de greiene der. Hver gang jeg bruker det, får jeg ikke sove før klokka 3 på natta og ender ofte opp meg å gråte fordi det gjør så vondt og fordi jeg blir så frustrert over ikke å få sove. Men jeg bruker det fordi det er så verdt det. Men det er en ting jeg lurer på, og det er om det er noe som kan gjøres for å forminske de intense smertene jeg opplever? Om det finnes noe type krem f.eks.? Hva gjør dere? Lar dere smerten bare ta over og gjør ingenting med det, dere også? Og noe som er så rart er at moren min bruker det, men hun kjenner nesten ingenting, bare bittelitt kløe. Hvorfor er det sånn at noen kommer så lett unna med det, mens andre må gjennom hælvete?

 

Uansett, jeg ble skikkelig glad for å finne denne tråden og er evig takknemlig. Også er det så gøy å lese om folk som har fått nye liv, slik som meg. Bare fordi jeg nå har funnet en måte å få bukt på svettinga, kan jeg endelig prøve meg som skuespiller på revyen på skolen min!

Lenke til kommentar

Opplevelsen av smerte er helt individuelt, men jeg og sikkert mange andre er blitt vant til det etter et par ganger. Et par tips for å sove bedre etter påføring av Aluminiumklorid:

- Vær skikkelig trøtt når du påfører, så du sovner et par minutter senere, og ikke rekker å føle svien.

- Kjøl ned armhulene på en eller annen måte. Lett opptint fryseelement burde nok gjøre susen :hmm:

- Prøv STOP24. Det svir mindre, men har også lavere effekt.

Lenke til kommentar

Dette med kjøleelementer skal jeg prøve :) Jeg tenkte at noe kaldt burde hjelpe med tanke på at det er type "brannsår" som oppstår.

 

Stopp 24 har jeg prøvd og det er den verste driten jeg har vært borti. Samme med Yerka. Og all type deo. Men jaja, hvis det er slik at jeg må ødelegge søvnen min et par ganger i uka, så får det bare være slik altså. Det er verdt det. Og det funker ikke ta på rett før jeg sovner, fordi med en gang jeg tar på blir jeg lys våken. Jeg tror det bare er psykisk da, fordi jeg gruer meg så mye til svien kommer at jeg ikke får sove. Og i blant hender det at jeg vekker meg selv midt på natta, tar på, så svir det litt og jeg sovner. Men det funker ikke så bra fordi alu.k.en blir litt tørka av fordi jeg vrir meg og småklør litt i halvt ørska.

 

Men ja, kjøleelementer :) Det skal jeg prøve. Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...