Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Vil min fysiske ytelse bli dårligere dersom jeg slutter å svette under armene mine?

Du svetter det bare ut andre steder, Beina, ryggen osv. Ville IKKE tro det

 

Hvor lang tid tar det før sviingen slutter og er det farlig hvis det bare fortsetter..?

Første gang du prøver? Da svei det lenge for meg. Nå svir det litt ei natt, så er det over. Ingenting å være redd for. Og jeg tar MASSE på også. En gang i mnden/hver 14. dag elles tar jeg

Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt på aluminiumsklorid for første gang! :)

 

Etter ca. ett kvarter svir det litt under høyre arm, men nesten ikkeno under venstre... Kanskje tatt på for lite under venstre arm? Hmm.... får vente en times tid og se hva som skjer.

 

EDIT: tok på litt mer under venstre arm, og nå svir det like mye under begge! Hehe

Endret av hessel
Lenke til kommentar

De første to-tre ukene kan man ha lange, søvnløse syreetsende netter med 25%, men etter hvert blir man mer avslappet og sovner før smerten setter inn. Det er i allefall min erfaring!

Kan gjerne gå en uke mellom hver gang, ikke en dråpe i mellomtiden. :)

Lenke til kommentar

Nå har det gått snart 3 døgn siden jeg påførte aluminiumsklorid første gang. Jeg har ikke svettet en dråpe frem til nå. Har kun dusjet som vanlig hver dag, og har IKKE påført vanlig deodorant for å teste aluminiumskloriden.

 

Null svetting! Null svettelukt! :new_woot:

 

Noen sier at det svir forferdelig, men det er ikke helt sant. Ja, det svir litt, men slik må det være. Da jeg påførte første gang svei det kanskje mye i et par timer, deretter var det null problem. Derfor anbefaler jeg at man tar det på litt tidlig på kvelden, f.eks. kl. 21, slik at man er våken når det svir mest. Deretter legger du deg når svien avtar, etter ca. 2-3 timer. Det gjorde jeg, og det fungerte ypperlig. Null problem å sove.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*

Jeg bruker en annen. Cosmica ekstra effektiv eller noe. Den virker på meg. Men det står på den at hvis ikke sviingen slutter, bør jeg stoppe å bruke den. Men jeg har brukt den i ca. en måned og det svir fortsatt når jeg tar den på... Burde jeg stoppe eller går det vekk etterhvert?

Lenke til kommentar
Jepp, det er tilfellet for meg; jeg kan gjerne svette litt selv om jeg småfryser. Utrolig irriterende (og ifølge legen er jeg nogenlunde frisk, hehe). Og hvis jeg begynner å irritere meg over at jeg svetter så tar det helt av.

Når jeg løper på tredemøllen, så blir jeg naturlig nok varm, men etter ca. 7 minutter så begynner jeg å fryse. Har lurt på hvorfor dette skjer. Er det pga svetten begynner å "bli til is" av lufttemperaturen? Er ikke noe kald vind der inne akkurat, er jo treningsstudio.

 

Den fungerer ekstremt bra!

 

Jeg var på fotballtrening i sta, svetta ikke noe. Og vi hadde kondistrening.

Jeg ble helt forbauset da jeg skulle sjekke om jeg hadde svetta under armene.

Ikke så mye som en dråpe :)

 

Altså, for dem som f.eks. driver fettforbrenning og slikt, vil det ikke være en nedtur at man stenger svetteveien for fettet ved armhulene? Er jo en grunn til at man svetter, man fjerner fett og avfallsstoffer. Svette er også en måte kroppen reagerer på stress og frykt på. Virker rart at dette bare kan forsvinne uten videre. Det kan i alle fall umulig ha positiv effekt på forbrenning.

 

Ellers var det en veldig koselig tråd, med mange fornøyde mennesker :) Var en fryd å lese de første sidene før jeg hoppet frem til denne, hehe. Selv har jeg et svetteproblem en plass jeg tror det ikke nytter å begynne med deodorant.. Glad på deres vegne folkens!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_Julia_*

Treatment of excess sweating of the palms by iontophoresis.

 

Eighteen subjects were treated for palmar hyperhidrosis by tap water iontophoresis. Only one hand was treated; the other served as a control. Fifteen of the 18 subjects became euhidrotic. Iontophoresis is a suitable alternative to long-term drug therapy and should be offered to patients for the control of palmar hyperhidrosis prior to surgical intervention.

 

 

Iontoforese - virkning

 

Iontoforese er transport av ioner gjennom huden ved hjelp av elektrisk strøm. Flere studier har bekreftet en god behandlingseffekt særlig ved svette i hender og føtter (palmar/plantar hyperhidrose), men kan også brukes ved svette i armhuler (aksillær hyperhidrose). Det affiserte hudområdet senkes ned i et kar med vann før det settes på en lav strømstyrke via elektroder i karet. Ved behandling av armhule brukes to puter som legges i armhulen. Suksessgraden for hender og føtter er noe høyere enn for armhule.

 

Behandlingen med IDROSTAR gjøres tre ganger den første uke, to ganger den neste uke, og tre ganger på de to neste ukene. Hudområdet behandles i 20-30 minutter. Effekten sees gjerne allerede etter – 4 - behandlinger. Vedlikeholdsbehandling er nødvendig. Virkningen er godt dokumentert, men virkningsmekanismen er ikke kjent. Bivirkninger er stikninger eller brenning i behandlingsområdet og eventuelt irritasjon, sårhet og kløe i huden. Sårdannelser i huden kan forekomme. Behandlingen anbefales ikke brukt til pasienter med pacemaker, gravide eller med metallimplantat. Iontoforese er blitt mer vanlig de siste årene, enten hos hudlege eller til hjemmebruk da billige apparater nå er tilgjengelige.

 

www.transpiration.biz

www.i2m-labs.com

Lenke til kommentar
Gjest Guest_agg_*

Tok det på for 3 timer siden og fytti helvettte som det klør!! Svir ikke i det hele tatt, men klør som f.

 

Går kløen over etter man har brukt det noen ganger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...